توطئه‌های دشمنان خنثی شد

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۲۶۶
توطئه‌های دشمنان خنثی شد

امامان جمعه سراسر کشور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه از هوشیاری، آگاهی و بصیرت مردم، مسوولان و نیروی انتظامی و بسیج مردمی در خنثی‌سازی توطئه‌های اخیر دشمنان قدردانی کردند.

به گزارش ایرنا از مراکز استان‌ها، محور اصلی خطبه‌های نماز جمعه دیروز در استان‌ها محکومیت ناآرامی‌های اخیر در کشور و هوشیاری مردم، دستگاه قضا و نیروی انتظامی و بسیج مردمی در خنثی‌سازی و نقش بر آب ساختن توطئه‌های دشمنان بود.

خطیبان جمعه در سخنان خود در جمع نمازگزاران ناآرامی، ضربه زدن به اموال عمومی و فتنه را خط قرمز نظام جمهوری اسلامی عنوان و اضافه کردند: دشمن هر چند وقت یک‌بار، با توطئه‌های خود مردم کشورمان را به زحمت می‌اندازند، اما ایران کشوری است که با این بادها، حتی برگ‌هایش هم تکان نمی‌خورد.

پیروی از ولایت فقیه، تاکید بر جدی گرفتن پروژه نفوذ در کشور، لزوم توجه به قشر کم‌درآمد در برنامه‌ریزی‌ها، توجه به معیشت و دفاع از مطالبات بحق مردم از سوی مسوولان، همدلی و همراهی مردم با دولت، حمایت از تولید داخلی، توجه به بحث اقتصاد مقاومتی به‌عنوان راهبرد برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، ریشه‌کن کردن قاچاق و بستن منافذ ورودی کالای خارجی برای رونق واحدهای تولیدی داخلی، جدیت بیشتر قوه قضاییه بر مبارزه با مفاسد اقتصادی، تعامل و همفکری مردم و مسوولان و توجه به مدیریت جهادی برای حل مشکلات اقتصادی از دیگر نکاتی بود که امامان جمعه در خطبه‌های نمازجمعه بدان اشاره کردند.

از دیگر نکاتی که امامان جمعه در نماز این هفته به آن اشاره کردند، می‌توان به سالروز فرمان کشف حجاب در هفدم دی ماه سال 1314 توسط رضاخان و همچنین سالروز قیام مردم قم در سال 56 در پاسخ به اهانت به امام راحل در یکی از نشریات، مدیریت فضای مجازی باتوجه به ناآرامی‌های اخیر از سوی دشمنان، توجه به حجاب به‌عنوان عاملی برای استحکام‌بخشی به بنیان خانواده و قدردانی از بصیرت مردم، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی در موضوع ناآرامی‌ها اشاره کرد. گزیده‌یی از خطبه‌های امامان جمعه برخی مراکز استان‌ها به شرح ذیل است:

 

 سمنان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه استان گفت: طراحی ناآرامی‌های اخیر از سوی امریکا، اروپا، عربستان و رژیم‌صهیونیستی و اجرای آن به دست ضدانقلاب داخلی بود.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی با بیان اینکه نیروی انتظامی، بسیج مردمی و نیروی‌های امنیتی سفره ناآرامی‌ها را سریع جمع کردند و با میدان‌داری، فضا را مدیریت کردند که قابل تقدیر است، افزود: همه دوستداران انقلاب این ناآرامی‌ها را محکوم می‌کنند.

 

 زنجان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز گفت: راهبرد اصلی خروج از مشکلات، همان مدل علمی و اثبات شده اقتصاد مقاومتی است.

حجت‌الاسلام علی خاتمی به ضرورت هوشیاری و اقدام به‌موقع در برابر توطئه‌های دشمن اشاره کرد و افزود: انسان مبارز و مجاهد همواره باید بیدار باشد، چراکه دشمن هیچ‌گاه نخوابیده و به‌طور مستمر مشغول نقشه و توطئه است.

 

 کرمان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ناآرامی‌های از پیش طراحی شده روزهای اخیر را به‌عنوان یکی از فتنه‌ها و نقشه‌های شوم دشمن دانست و گفت: با هوشیاری مردم و همت توام با تدبیر نیروهای انتظامی و امنیتی به آن خاتمه داده شد.

حجت‌الاسلام سیدحسن علیدادی سلیمانی افزود: گرفتن مطالبات بحق راه قانونی دارد و دشمن بر موج هر راه غیرقانونی که در پیش گرفته شود، سوار می‌شود.

 لرستان

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد نیز ریشه و منشا اصلی ناآرامی‌های اخیر در کشور را مثلث شوم امریکا، رژیم‌صهیونیستی و عربستان‌سعودی عنوان کرد.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی اظهار کرد: از همان روز نخست اعتراضات مردمی این مثلث شوم شروع به حمایت کردند و رییس‌جمهور امریکا که ورود ایرانی‌ها را به کشور خود منع کرده بود در اتفاقات اخیر با گرسنه خواندن مردم به ایرانیان اهانت کرد.

 

 یزد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با قدردانی از مردم مومن و ولایتمدار این استان گفت: مردم در مواجهه با ناآرامی‌های اخیر علاوه بر صبر، بصیرت و عبرت از گذشته، عدم غفلت از دشمن را نیز فراموش نکنند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به حوادث چند روز گذشته در برخی شهرهای کشور اظهار کرد: این توطئه‌ها توسط امریکا، اسراییل و کشورهای مرتجع عربی و دشمنان اهل‌بیت و نیز با صرف کمک‌های میلیاردی عربستان سعودی برای ضربه زدن به ایران و اسلام، و دور کردن مردم از اسلام ناب محمدی طراحی شده بود.

برخی سپرده‌گذاران در موسسات مالی و معترضان به وضعیت معیشتی پنج‌شنبه هفته گذشته در چند شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند که حرکت بعدی آنها با ورود عوامل بیگانه به تخریب اموال عمومی و طرح شعارهای ساختارشکنانه همراه شد.

درهمین حال با وجود فراخوان دشمنان با استفاده از شبکه‌های مجازی برای تجمع غیرقانونی در سراسر کشور، حرکت آنان ناکام ماند و مردم با برپایی راهپیمایی‌های خودجوش، تجمع‌های غیرقانونی و شعارهای ساختارشکنانه برخی افراد را محکوم کردند.

راهپیمایی باشکوه ابراز حمایت مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعلام وحدت و همدلی آحاد مردم و مسوولان در دفاع از آرمان‌های والای انقلاب، روز جمعه با حضور باشکوه و پرشور مردم تهران، شهرستان‌های قرچک، پیشوا، شهریار، ملارد، دماوند، فیروزکوه، ورامین، پردیس، بهارستان، ری، شمیرانات، قدس، پاکدشت، رباط کریم و اسلامشهر و همچنین تبریز و کرمان برگزار شد.

راهپیمایی‌های خودجوش مردمی نیز پنج‌شنبه با حضور میلیون‌ها ایرانی در شهرهای اصفهان، شیراز، ارومیه، مشهد، اردبیل، بیرجند، یاسوج، نیشابور، بابل، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان، لاهیجان، اندیشمک، سمیرم، نکا، چالوس، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، گرمی، سرعین، نمین، نیر، کوثر، دهدشت، دوگنبدان، چرام و لیکک، گچساران، قائمشهر، شاهین‌شهر، زاهدان، قوچان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خراسان جنوبی، فارس، مازندران، آذربایجان غربی، خوزستان، گیلان و سیستان و بلوچستان در واکنش به اقدام‌های تخریبی گروه‌های آشوبگر برگزار شد. روز چهارشنبه شهرهای اهواز، آبادان، ایذه، خرمشهر، قم، کرمانشاه، اراک، گرگان، خلخال، زابل، آران و بیدگل، خمینی‌شهر، شهرضا، آستانه‌اشرفیه، تنکابن، قشم، بندرعباس، نهاوند و شهرهای مختلف استان‌های لرستان و ایلام نیز شاهد برپایی راهپیمایی مردمی در محکومیت حوادث اخیر بود.

در این راهپیمایی‌ها، مردم مناطق مختلف کشور خشم و انزجار خود را از اقدام‌های هنجارشکنانه ابراز و بر پایبندی به ارزش‌های انقلاب و پیروی از ولایت فقیه تاکید کردند.

راهپیمایان همچنین خواستار برخورد قاطع با مخلان امنیت و متجاوزان به اموال عمومی شدند.

قرار است راهپیمایی‌های خودجوش مردمی امروز شنبه در استان سمنان و روز دوشنبه 18 دی ماه جاری نیز در ساری برگزار شود.

 

 

ارسال نظر