کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۹۰۶

العبادی: فساد دلیل ورود داعش به عراق بود

نخست‌وزیر عراق گفته دلیل ورود داعش به این کشور فاسدانی هستند که به اموال دولت دست یافته‌اند. به گزارش سومریه‌نیوز، حیدر العبادی گفته است: «فاسدانی که بر اموال کشور سیطره یافته‌اند، کسانی هستند که موجب ورود داعش به عراق شدند. ما هرگز مجددا به فاسدان اجازه نخواهیم داد به بهانه ارائه خدمات اموال را سرقت کنند. ما به پیگرد تروریست‌ها در هر جایی از عراق تا زمان نابودی آخرین مخفیگاه آنها ادامه خواهیم داد.» العبادی از شهروندان خواسته در انتخابات علیه فاسدان رأی دهند.

بحران امارات و تونس به عرصه ورزش رسید

اعضای تیم ملی هندبال امارات که در تونس در اردوی آمادگی به سر می‌بردند به دستور مقام‌های ابوظبی، خاک تونس را ترک و به کشورشان بازگشتند. به گزارش الجزیره با بازگشت تیم ملی هندبال امارات به کشورش، دیدار دوستانه که قرار بود، شنبه میان این تیم و تیم ملی هندبال تونس برگزار شود، لغو شد. این کار پس از آن صورت گرفت که مقام‌های تونسی پرواز شرکت هواپیمایی امارات به تونس و بالعکس را به حالت تعلیق درآورده است. این تصمیم تونس پس از آن اتخاذ شد که خطوط هوایی امارات اعلام کرد، زنان تونسی حق سفر به امارات و نیز سفر به کشور دیگری از طریق خطوط هوایی این کشور را ندارند.

هشدار ترکیه به قبرس یونانی‌نشین درباره حفاری

ترکیه به قبرس یونانی‌نشین درباره فعالیت‌های یک جانبه‌اش در شرق مدیترانه هشدار داد. به‌ گزارش آناتولی، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده، اقدامات یک جانبه به معنای نادیده گرفتن حقوق منابع طبیعی مردم قبرس ترک‌نشین و صاحبان مشترک این جزیره است. این بیانیه پس از ورود یک کشتی حفاری در منطقه اقتصادی برای اکتشاف و استخراج منابع هیدروکربن از سوی قبرس یونانی‌نشین صادر شد. وزارت انرژی، تجارت، صنعت و گردشگری در قبرس یونانی‌نشین اعلام کرده این کشتی حفاری وارد منطقه مورد مناقشه در جزیره قبرس شده است. قبرس از ۱۹۷۴هنگامی که نیروهای ترکیه یک سوم از شمال این کشور را در واکنش به اشغالگری‌های آتن تصرف کردند به دو قسمت تقسیم شد.

آزادی کارمند غیرخبری روزنامه جمهوریت

یک قاضی ترکیه‌یی دستور آزادی حسابدار روزنامه اپوزیسیون جمهوریت را پس از ۹ماه صادر کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، امره ایپر، حسابدار جمهوریت به عنوان مظنون یک پرونده برای ۲۶۷روز پشت میله‌های زندان بود و همین امر نگرانی‌هایی را درباره آزادی‌ رسانه‌ها در دوران رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه به وجود آورد. در مجموع ۱۷تن از نویسندگان سابق و کنونی، کاریکاتوریست‌ها و مدیران روزنامه جمهوریت ترکیه از ۲۴جولای درحال محاکمه به اتهامات تروریستی هستند. اکثر آنها به قید وثیقه آزاد شدند و این بدین معناست که آنها می‌توانند آزاد باشند اما همچنان متهم‌ هستند و دادگاهی می‌شوند.

 

ارسال نظر