آکادمی بورس؛ شتاب‌دهنده بازار سرمایه

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۳۱

آکادمی بورس با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری برگزار شد. بر این اساس، این نشست با حضور شورای اعضای سیاست‌گذاری محمودرضا خواجه‌نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن، سعید اسلامی‌بیگدلی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، روح‌الله حسینی‌مقدم معاون شرکت بورس تهران و امین آریان مدیرعامل گروه دانش شاخص بازار سرمایه روز سه‌شنبه برگزار شد.

همچنین مسابقه «trade challenge» سال‌ها در خارج از ایران اجرا شده و نخستین دوره آن تحت عنوان «مسابقات آزاد معامله‌گری» امسال برای نخستین بار در ایران برگزار خواهد شد. در ابتدای این نشست امین آذریان مدیرعامل گروه دانش شاخص بازار سرمایه در خصوص نحوه اجرای مسابقه عنوان کرد: افراد متقاضی ابتدا باید در سامانه tradechallenge.ir اطلاعات اولیه خود را ثبت کرده و مدارک درخواستی را بارگذاری کنند. سپس با تایید اطلاعات توسط کمیته اجرایی، کد معاملاتی مخصوص مسابقه صادر شده و کد کاربری و رمز عبور معاملات برخط توسط کارگزاری بانک شهر به هر شرکت‌کننده تعلق می‌گیرد. وی در ادامه به شرایط مسابقه‌دهندگان اشاره کرد و گفت: حداقل شرایط شرکت در آن تحصیلات دیپلم، سن بالای 18 سال و داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است. آذریان در تشریح چگونگی برگزاری آکادمی بورس بیان کرد: پس از اجرای این مراحل ابتدایی بازه زمانی یک ماهه تعیین شده و شرکت‌کننده با قوانین بازار سرمایه خرید و فروش خود را آغاز می‌کند. پس از پایان این زمان، داوری انجام می‌شود؛ رتبه افراد نسبت به پرتفوی سنجیده شده و 50 نفر اولی که بیشترین بازدهی را در پرتفوی خود داشته‌اند، انتخاب می‌شوند. به این ترتیب 50 نفر انتخاب شده از مرحله پیش همراه با شرکت‌کنندگان برتر گرد هم آمده و جلسه معارفه برگزار و جوایز جلسه اول اهدا می‌شود. علاوه بر این اساتید نفرات خود را انتخاب و به آنها در خصوص حوزه بازار سرمایه آموزش می‌دهند. در مرحله دوم به هر نفر ۱۰میلیون ریال اعتبار از طرف کمیته اجرایی آکادمی اختصاص داده می‌شود و افراد با این اعتبار به مدت ۴۰روز مسابقه می‌دهند؛ در پایان ۱۰نفر اولی که بیشترین بازدهی را داشته باشند به عنوان نفرات برتر معرفی می‌شوند. آذریان در خصوص جوایز آکادمی بورس ادامه داد: به نفر اول 100میلیون ریال، نفر دوم 70میلیون ریال، نفر سوم 50میلیون ریال و نفرات چهارم تا دهم 10میلیون ریال اهدا خواهد شد. همچنین به

50 نفر اول یونیت تامین سرمایه تمدن تعلق خواهد گرفت و 10 نفر اول نیز از پرتفوی برخوردار می‌شوند که می‌توانند پرتفوی‌گردانی کنند و به نوعی استخدام شوند. در ادامه محمودرضا خواجه‌نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در رابطه با برگزاری این آکادمی گفت: پیشنهاد آکامی بورس از طرف گروه دانش شاخص مطرح شد و از آنجایی‌ که ایده جالبی برای فرهنگ‌سازی و جلب نظر افراد به بازار سرمایه به نظر می‌رسید، تامین سرمایه تمدن روی این طرح سرمایه‌گذاری کرد.

خواجه‌نصیری ادامه داد: اصل اساسی در بازار سرمایه سوددهی است، این در حالی است که تولید سود و ثروت نیاز به مهارت‌های بسیاری دارد که این مسابقه برای استعدادیابی افرادی با چنین مهارت‌هایی طراحی شده است. در واقع می‌توان گفت، آکادمی بورس نقش شتاب‌دهنده برای رشد بازار و تربیت نیروی متخصص را برعهده دارد. وی گفت: نفرات برتر آکادمی در تامین سرمایه تمدن استخدام می‌شوند. مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در همین راستا ادامه داد: اگر اجرای آکادمی به خوبی طرح‌ها باشد، اتفاقات بسیار مثبتی برای بازار سرمایه در راه است. خواجه‌نصیری افزود: آکادمی بورس فرصت ناشناخته‌یی است که باید از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم. سعید اسلامی‌بیدگلی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران نیز گفت: در ایران برای رشد کردن وجود رابطه یا رانت تا حدودی ضروری است، از این‌رو برگزاری چنین اتفاقاتی که علاوه بر آموزش افراد توانا را به مدیران و مسوولان کشوری معرفی می‌کند، مناسب ارزیابی می‌شود. وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی آشنایی با بورس در جامعه اظهار کرد: در ابتدا طرح بر اساس فرهنگ‌سازی آغاز شد تا در ادامه به استعدادیابی افراد توانا و عمیق‌ شدن بازار سرمایه رسیدیم.

 

ارسال نظر