تصویب بودجه دفاعی بی‌سابقه 45میلیارد دلاری ژاپن

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۴۲۲

گروه جهان|

دولت ژاپن پس از رایزنی‌های گسترده در نهایت بودجه این کشور برای سال آینده میلادی از جمله بودجه 45میلیارد و 770میلیون دلاری نظامی کشور را تصویب کرد. به گزارش شینهوا، بودجه مصوب دولت ژاپن 861میلیارد و 800 میلیون دلار است که بالاترین رقم بودجه در 6سال گذشته محسوب می‌شود.

دولت ژاپن که برای تغییر قانون اساسی با هدف اعزام نیروی نظامی به بیرون از مرزهای ژاپن در تلاش است، 290میلیارد و 790میلیون دلار را به بخش تامین اجتماعی اختصاص داده است. دولت ژاپن پیش‌بینی کرده است، میزان درآمد حاصله از جمع‌آوری مالیات برای سال 2018 میلادی در این کشور به 521میلیارد و 80میلیون دلار خواهد رسید که بالاترین رقم در 27 سال گذشته است.

دولت ژاپن قصد دارد، نزدیک به 6میلیارد و 430 میلیون دلار از بودجه دفاعی را به تامین سامانه‌های ضد موشکی پیشرفته از جمله سامانه‌های آجیس در خشکی اختصاص دهد که از امریکا خریداری خواهد شد.

گزارش‌ها از ژاپن حاکی است، مقام‌های دولت همچنان در تلاش هستند تا بند 9 قانون اساسی را اصلاح کنند که بر اساس آن امکان اعزام نیرو به خارج از مرزهای ژاپن هموار خواهد شد. موافقان این طرح تاکید می‌کنند که با توجه به تهدیدهای کره‌شمالی این اقدام ضروری است. نماینده ژاپن اخیرا در سازمان ملل از تقویت دفاع موشکی این کشور در برابر کره‌شمالی خبر داده و گفته توکیو خود را برای مقابله با تهدیدهای موشکی کره‌شمالی آماده می‌کند و در این راستا در حال تقویت دفاع موشکی خود است. کورو بشو در گفته است: «ما باید برای رویارویی با هر موقعیتی که نیاز به دفاع از خود، میهن و مردم کشورمان را دارد آمادگی کامل کسب کنیم. در این چارچوب باید بر تقویت دفاع موشکی خود تمرکز کنیم.» رییس دوره‎یی شورای امنیت همچنین گفته ژاپن، کره‌جنوبی و امریکا در حال انجام مذاکرات سه‌جانبه برای درک بهتر شرایط و چگونگی برخورد با تهدیدهای کره‌شمالی هستند. وی تاکید کرده که ژاپن و متحدانش قصد آسیب زدن به مردم کره‌شمالی را ندارند؛ اما نهایت تلاش خود را می‌کنند تا با اعمال فشار سیاست‌های پیونگ‌یانگ را تغییر دهند.

 

 

ارسال نظر