اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۰۹۵

 ضرب و شتم میوه‌فروشان ملایری با باتوم

ملایر| ظهر دیروز، نیروهای سد معبر شهرداری ملایر در میدان آزادی این شهر با باتوم چند میوه‌فروش را مصدوم و آنها را راهی بیمارستان کردند. یکی از این میوه‌فروشان در جمع خبرنگاران گفت: من و برادرانم صاحب چندین دهنه مغازه در میدان آزادی ملایر هستیم و صبح دیروز مشغول استراحت بودیم که متوجه شدم نیروهای سد معبر شهرداری در حال جمع‌آوری میوه‌های ما هستند. وی با بیان اینکه پس از اعتراض به نیروهای شهرداری آنها با ما درگیر شدند و با باتوم به جان ما افتادند، اظهار کرد: در این درگیری پای برادرم آسیب دید و سرش نیز ضربه خورد و جای باتوم روی بدن من به وضوح مشخص است.

 وضعیت گیلان در حوزه پسماند و دفع زباله اسفبار است

رشت| رییس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه وضعیت گیلان در حوزه پسماند و دفع زباله اسفبار است، گفت: ادامه وضعیت کنونی در حوزه پسماند صدمات جبران‌ناپذیری را به محیط زیست و سلامت مردم گیلان وارد می‌کند. ‌احمد سیاوش‌پور در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بر همپوشانی و اجماع نظر بین دستگاه‌های مسوول در این حوزه تاکید کرد و خواستار آن شد تا مدیران با اراده جمعی مشکل دفع زباله بخصوص در منطقه سراوان را حل کنند. رییس کل دادگستری استان تصریح کرد: دستگاه قضایی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ حقوق عامه، الزامات قانونی را به دستگاه‌ها گوشزد می‌کند و در چارچوب قانون با متخلفان برخورد کرده و پرونده قضایی تشکیل می‌دهد.

 هتل‌های 3ستاره‌ای که یک ستاره می‌گیرند

کرج| مدیرکل سابق میراث فرهنگی البرز گفت: با نگاه کارشناسانه و اصولی هتل‌های 3ستاره استان یک ستاره هم نیستند. عبدالناصر میرچی در مراسم تودیع خود اظهار کرد: زیرساخت‌های گردشگری استان در حوزه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها بسیار نامناسب است. وی ادامه داد: در حال حاضر تنها 3هتل 3ستاره در استان وجود دارد که با نگاه سختگیرانه و اصولی باید گفت امکانات و ویژگی‌های هتل یک ستاره را هم ندارند‌.  

 برداشت بزرگ‌ترین هندوانه شب یلدای کشور در هشت‌بندی میناب

بندرعباس| بزرگ‌ترین هندوانه بازار شب یلدای ایران به وزن ۲۹ کیلوگرم در بخش توکهور- هشت‌بندی شهرستان میناب از توابع استان هرمزگان برداشت شد. دبیرخانه جشنواره رکوردهای برتر تولید، رکورد بزرگ‌ترین هندوانه شب یلدای امسال کشور را با استعلام وزن درشت‌ترین هندوانه‌های تازه برداشت از ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های میناب و اندیمشک در کتاب رکوردهای تولید ثبت کرد.  در اطلاعیه این دبیرخانه آمده است که بزرگ‌ترین هندوانه بازار شب یلدای ایران به وزن ۲۹ کیلوگرم در بخش توکهور-هشت‌بندی شهرستان میناب از توابع استان هرمزگان برداشت شد.

 تعطیلی یک واحد پرورش مرغ مادر آلوده به آنفلوآنزا

ساری| با ورود به موقع دادگستری و دامپزشکی استان مازندران، یک واحد مزرعه پرورش مرغ مادر، آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد در شهرستان محمودآباد تعطیل شد.

بنا به گزارش اداره دامپزشکی شهرستان محمودآباد مبنی بر اینکه مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی در یکی از روستاهای این شهرستان به آنفلوآنزای فوق حاد مبتلاست دستورات قضایی لازم درباره علت و همچنین صحت موضوع صادر شد. بر پایه این گزارش، با پیگیری‌های انجام شده دادستانی این شهرستان و همچنین نتایج نمونه‌برداری و آزمایش‌های انجام شده در این خصوص مشخص شد که مزرعه مرغ مادر گوشتی این واحد آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد است.

 

ارسال نظر