روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۸۸۸

 ‎عاملان ضرب‌وشتم دستفروش به دادسرا احضار شدند-تسنیم| بنا بر اعلام دادستانی‌کل کشور در پی ضرب‌وشتم یک دستفروش در یکی از خیابان‌های تهران توسط ماموران شهرداری و پیرو دستور دادستان‌کل کشور به دادستان عمومی و انقلاب تهران، عاملان این موضوع به دادسرای ناحیه 37 احضار شدند. منتظری دادستان‌کل کشور روز پنج‌شنبه با اطلاع از ماجرا با صدور دستور ویژه‌یی از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست که با فوریت، جدیت و دقت به موضوع رسیدگی کرده و علل موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

 غرب آسیا با تهدید فروپاشی از درون روبه‌روست-برنا| رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک گفت: غرب آسیا با تهدید فروپاشی از درون در آینده‌یی نزدیک روبه‌روست مگر آنکه راه‌حلی پیدا شود که حکومت‌ها، مرزها و جوامع را یک‌بار دیگر مستقر و پابرجا کند. حسام‌الدین آشنا در سمینار «امنیت منطقه‌یی در غرب آسیا؛ چالش‌ها و روندهای نوظهور» گفت: منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا: WANA) حداقل در یک دهه گذشته تجربیات دردناکی را به بهای جان میلیون‌ها نفر پشت سرگذاشته و احتمالا تجربه‌های به مراتب بدتری را انتظار می‌کشد. وی خاطرنشان کرد: مشروعیت بسیاری از حکومت‌های این منطقه به طرز بی‌سابقه‌یی کاهش یافته است. علاوه بر این فضای مجازی نقش تعیین‌کننده‌یی در جهت‌گیری انتظارات قشر جوانان و طبقه متوسط ایفا می‌کند.

 حرکت هدفدار در حوزه آسیب‌های اجتماعی صورت نگرفته است-پاد| وزیر کشور گفت: حوزه آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه جدی است ولی در این بخش حرکت منسجم، هماهنگ و هدفدار انجام نشده است. عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز در چهارمین همایش منطقه‌یی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر در مشهد افزود: اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی توسط رهبر معظم انقلاب مشخص و اعتیاد و مواد مخدر، حاشیه‌نشینی، طلاق، ناهنجاری‌های اجتماعی و مناطق بحرانی به ترتیب به عنوان اولویت‌های حوزه مبارزه با معضلات اجتماعی توسط ایشان مشخص شد.

 اجازه ندهیم یک دیوانه برجام را خراب کند-ایرنا| معاون پیشین مدیر امنیت ملی در دفتر ‌برنامه‌ریزی علم و فناوری کاخ سفید، برجام را مبنایی برای رژیم منع گسترش سلاح‌های هسته‌یی دانست و گفت نباید اجازه دهیم یک دیوانه، آن را خراب کند. فرانک وان هیپل افزود: حتی اگر دونالد ترامپ امریکا را از برجام خارج کند، من امیدوارم بقیه طرف‌ها از جمله ایران، آن را حفظ کنند. استاد فیزیک دانشگاه پرینستون در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد: من می‌دانم که برخی از ایران می‌خواهند که از برجام خارج شود، اما برجام توافق بسیار سازنده‌یی است که می‌توانیم بر مبنای آن یک رژیم منع گسترش سلاح‌های هسته‌یی قوی را بنا کنیم.

 ترامپ حقیقت پروژه صهیونیست‌ها را واضح‌تر نشان داد-ایسنا| سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه رییس‌جمهور امریکا در سخنان اخیر خود حقیقت پروژه صهیونیست‌ها را واضح‌تر به ما نشان داد، خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می‌کردند، صهیونیست‌ها اجازه تشکیل دولت به فلسطینی‌ها را می‌دهند با این تحولات و حرف‌های ترامپ باید از خواب غفلت بیدار شوند. صلاح الزواوی با بیان اینکه هدف دشمنان از ابتدا این بوده که از ایجاد وحدت بین مسلمانان و کشورهای اسلامی و عربی جلوگیری کنند، ادامه داد: از دیگر سو آنها برای اینکه به جهان اسلام خنجری وارد کنند، پایگاهی نظامی در جغرافیای کشورهای اسلامی ایجاد کردند تا مانع ایجاد وحدت بین مسلمانان شود.

 اصلاح‌طلبان لیدر دارند، طرف مقابل به دنبال لیدر برای مذاکره بگردد-برنا| اشرف بروجردی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در واکنش به اظهارات نماینده قم در مجلس شورای اسلامی که گفته بود، مذاکره بین جامعه روحانیت و مجمع روحانیون صورت نمی‌گیرد، چون طرفین لیدر ندارند، گفت: اصلاح‌طلبان لیدر دارند. ممکن است طرف مقابل نداشته باشد و من این را مانعی برای مذاکره تلقی نمی‌کنم.  

 هدف احمدی‌نژاد، ممانعت از کاندیداتوری لاریجانی-ایلنا| عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اعتقاد دارد هدف رفتارهای تخریبی‌ احمدی‌نژاد به منظور جلوگیری از مطرح شدن نام علی لاریجانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده است. هر چند به گفته حمیدرضا ترقی این تلاش‌هایش به گونه‌یی نیست که از لحاظ معیاری و شاخص‌های منطقی، قابل قبول برای کسی در کشور باشد. او در رابطه با دوقطبی‌سازی‌های احمدی‌نژاد و سکوت اصولگرایان گفت: دوقطبی‌سازی‌ از موضع‌گیری‌هایی است که مورد تقبیح رهبری قرار گرفته است و اصولگرایان عمدتا نمی‌خواهند وارد این بازی شوند، بنابراین اگر سکوت می‌کنند به این دلیل است که وارد بازی دوقطبی‌سازی احمدی‌نژاد شدن به مصلحت کشور نیست. لذا علت سکوت اصولگرایان این است که نمی‌خواهند در پازل بازی که احمدی‌نژاد به آن دامن می‌زند، حضور یابند.

 

ارسال نظر