ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۷۶

شناسایی ۷۳۰۰ ساختمان ناایمن در شهر تهران

در یازدهمین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران ایمنی ساختمان‌های عمومی تهران بررسی شد.

به گزارش مهر، طبق گزارش سازمان آتش‌نشانی ٧٣٠٠ ساختمان ناایمن در سطح شهر تهران شناسایی شده که حدود ١٥٠٠ ساختمان متعلق به شهرداری است.

زهرا صدراعظم‌نوری در این جلسه گفت: متاسفانه اطلاعات دقیق و به‌روزی از وضعیت ایمنی ساختمان‌های تهران وجود ندارد، باید برای ایجاد یک سامانه پایش ایمنی برای ساختمان‌های عمومی شهر تهران برنامه‌ریزی شود تا بتوان تغییرات اعم از رفع خطر و ایمن شدن ساختمان‌ها را ثبت کرد. در این جلسه همچنین گزارش منصوری از دانشگاه علم تحقیقات در مورد تاب‌آوری بیمارستان‌های تهران بررسی شد و اقداماتی جهت افزایش ایمنی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پیشنهاد شد.

 

پیش ‌بینی دریافت عوارض استفاده از اتوبان‌های شهری

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دنبال اجرای دو طرح توسعه پارکینگ‌های شهری و ساماندهی آنها همچنین پیش‌بینی عوارض استفاده از اتوبان‌های شهری در محدوده سه‌گانه طرح ترافیک از خارج به داخل شهر هستیم.

به گزارش تسنیم محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر تهران در نشست مشترک با صدرالدین علی‌پور، رییس مرکز مدیریت محیط زیست با تاکید بر نقش کمیسیون‌های تخصصی درخصوص حل معضلات شهری گفت: در کمیسیون عمران و حمل و نقل هدف ما توسعه حمل و نقل ریل محور است که کاملا با چالش آلودگی هوا مرتبط است. علیخانی افزود: برای پرهیز از پراکندگی فعالیت‌های مختلف و برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است، نمونه‌یی از اقدامات اساسی با رعایت همه موارد محیط زیستی به صورت پایلوت در شهر تهران انجام شود. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نقدینگی شهرداری تهران، توجه به درآمدهای پایدار را ضروری دانست و گفت: ما به دنبال اجرای دو طرح توسعه پارکینگ‌های شهری و ساماندهی آنها همچنین پیش‌بینی عوارض استفاده از اتوبان‌های شهری در محدوده 3 گانه طرح ترافیک از خارج به داخل شهر هستیم.  

 

اجرای فاز 2 بندر چابهار شاید وقتی دیگر

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۵درصد فاز 2 بندر شهید بهشتی چابهار در قالب ظرفیت‌های فاز یک به اجرا درآمده است، گفت: در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌یی برای شروع فاز دوم در دستور کار ندارد.

محمد راستاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این پرسش که فازهای ۲ و دیگر فازهای بندر شهید بهشتی چابهار در چه مرحله‌یی از روند احداث قرار دارند؟ بیان کرد: 15درصد از توسعه فاز ۲ در قالب بخشی از ظرفیت‌های فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار، تقریبا اجرا شده است. او با تاکید بر اینکه در حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی برنامه شروع فاز ۲ را در دستور کار ندارد، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش است تا از ظرفیت‌های فاز یک برای توسعه یک‌سری از نیازهای دیگر فاز یک از جمله دسترسی پس‌کرانه‌یی بندر و تثبیت دیواره ساحلی استفاده کند. راستاد تصریح کرد: اجرای کامل فاز ۲ در آینده و باتوجه به درنظر گرفتن شرایط روند جذب کشتی و کالا تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

افزایش ۱۷ درصدی معاملات مسکن در آذرماه

در ۱۶ روز ابتدای آذرماه معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۷درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، براساس آمار خام معاملات انجام شده در پایتخت، از یکم تا شانزدهم آذرماه سال جاری ۵۵۴۶ مورد خرید و فروش مسکن در شهر تهران به ثبت رسیده که نسبت به همین زمان در سال گذشته حدود ۱۷درصد افزایش نشان می‌دهد. بررسی بازار مسکن شهر تهران حاکی از آن است که این بازار در مسیر پیش رونق و افزایش نسبی معاملات قرار دارد. به‌دنبال کاهش نرخ سود بانکی به ۱۵درصد، افزایش ورود خانه اولی‌های مجهز به تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی، نزدیک شدن قیمت مسکن به کف و بالا رفتن نسبی جذابیت بازار مسکن، در 8 ماهه ابتدای سال جاری معاملات مسکن شهر تهران 7.7درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، این در حالی است که از ابتدای پاییز این رقم بالاتر از میانگین 8 ماهه قرار دارد. در مهرماه خرید و فروش مسکن ۳۴درصد و در آبان ماه 10.9درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافت و تا روز ۱۶ آذرماه هم تعداد معاملات رشد ۱۷درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

 

 

ارسال نظر