کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۴۴

خروج عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل شنبه قطعنامه خروج عراق از بند هفتم منشور این سازمان را تصویب کرد. به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرده در پی سلسله موفقیت‌های دیپلماتیک وزارت خارجه، شورای امنیت قطعنامه خروج عراق از شمول بند هفتم منشور سازمان ملل را تصویب کرد. عراق از سال 1990 میلادی که به کویت حمله و این کشور را اشغال کرد، تحت بند هفتم منشور سازمان ملل قرار گرفت. این قطعنامه به عراق این امکان را می‌دهد که سرمایه بلوکه شده خود در بانک‌های خارجی و صندوق توسعه عراق را دریافت کرده و از برنامه «نفت مقابل غذا» خارج شود. بند هفتم منشور سازمان ملل اجازه انجام اقدامات مختلفی از سوی کشورهای عضو این سازمان علیه یکی از اعضا را می‌دهد که شامل استفاده از گزینه نظامی نیز هست.

کابینه کویت معرفی می‌شود

روزنامه کویتی «الرای» به نقل از منابع موثق نوشته کابینه جدید کویت یک‌شنبه (امروز) معرفی خواهند شد. پس از معرفی وزیران کابینه جدید، آنان در مقابل امیر کویت سوگند یاد می‌کنند و پس از آن شورای وزیران جدید به ریاست شیخ جابر المبارک نخست‌وزیر برای تشریح برنامه‌های آینده تشکیل جلسه می‌دهد.

رزمایش مشترک امارات و سودان

یگان‌های نیروی زمینی ارتش امارات برای شرکت در مرحله دوم رزمایش «قهرمانان ساحل» وارد سودان شدند. به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، رزمایش زمینی مشترک نیروهای مسلح امارات و سودان تا ۱۵ دسامبر جاری ادامه دارد و در راستای همکاری و هماهنگی میان ابوظبی و خارطوم است. هدف از رزمایش «قهرمانان ساحل۱» تقویت همکاری و تبادل مهارت‌ها در زمینه‌های نظامی و آمادگی برای مقابله با چالش‌هاست.

محدودیت تردد کارمندان سفارت امریکا در بغداد

سفارت امریکا در بغداد با پیش‌بینی وقوع اقدامات خشونت‌آمیز در اعتراض‌ به تصمیم ترامپ درباره قدس، رفت و آمد کارمندانش را محدود کرد. به‌گزارش روسیا الیوم، سفارت امریکا در بغداد تاکید کرد: اعلام اخیر امریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل و انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس ممکن است، اعتراض‌های مردم عراق را به دنبال داشته باشد و برخی‌ها دست به اعمال خشونت‌آمیز بزنند.

هشدار امنیتی پکن به اتباع چینی در پاکستان

سفارت چین در پاکستان به شهروندان مقیم خود در اسلام‌آباد و دیگر شهرهای پاکستان نسبت به احتمال وقوع حملات تروریستی در برخی نقاط این کشور در روزهای آینده هشدار داد. به گزارش ایرنا، هزاران مهندس و کارگر چینی در پاکستان مشغول فعالیت روی طرح‌های مختلف عمرانی و توسعه از جمله طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان-چین هستند. طرح راهروی اقتصادی مشترک پاک-چین به ارزش 57میلیارد دلار مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرح همکاری دو کشور است که اجرا و تکمیل آن دست‌کم تا 2025 به طول می‌انجامد.

 

ارسال نظر