سرمایه‌گذاری 9 میلیون یورویی برای ساخت نیروگاه خورشیدی در همدان

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۲۱۴
سرمایه‌گذاری 9 میلیون یورویی برای ساخت نیروگاه خورشیدی در همدان

همدان|

 معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان گفت: یک سرمایه‌گذار داخلی 9 میلیون یورو برای احداث نیروگاه خورشیدی در این شهرستان سرمایه‌گذاری می‌کند.

رضا زمانی دیروز در نشست بررسی وضعیت اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی در همدان، افزود: سرمایه‌گذار یاد شده تجربه کافی در زمینه احداث نیروهای خورشیدی را دارد و قرار است این نیروگاه در زمینی به وسعت 10 هکتار احداث شود. وی ادامه داد: شهرستان همدان به‌دلیل استعداد و استاندارد‌های زیست محیطی، پایلوت تولید انرژی‌های پاک در کشور می‌شود. وی اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی این شهرستان برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر برق بسیار مناسب است و استانداردهای لازم برای تولید بهینه و تبدیل شدن به پایلوت انرژی خورشیدی را دارد. وی وجود ویژگی‌هایی نظیر ارتفاع مناسب از سطح دریا، زاویه تابش نور خورشید، جذب نور خورشید در بیش از 280 روز سال و وجود زمین‌های مسطح نزدیک به ایستگاه‌های رفت و برگشت برق را از مزیت‌های شهرستان همدان برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و تولید بهینه برق دانست. معاون فرماندار همدان گفت: افزایش نیاز به استفاده از انرژی برق در آینده موجب فراهم کردن زمینه‌یی برای تاسیس نیروگاه‌های کوچک با بهره‌گیری از پیمانکاران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شده است.

زمانی با بیان اینکه تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی نیاز به زمینی مسطح دارد، اضافه کرد: امکان واگذاری زمین‌های منابع طبیعی برای اجرای طرح‌های این حوزه فراهم شده است.

 

ارسال نظر