کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۱۹۰

 خداحافظی عربستان با اسکناس‌های یک‌ریالی

تمام بانک‌های عربستان درحال آماده‌سازی خود برای انجام تراکنش با سکه‌های جدید ۱ و ۲ ریالی به جای اسکناس‌های یک‌ریالی هستند. به گزارش عرب‌نیوز، تمام بانک‌های سعودی باید انجام تراکنش با اسکناس‌های یک‌ریالی را به تدریج متوقف کنند تا زمانی که این اسکناس‌ها به‌طور کامل از چرخه پولی این کشور در تمام شعب بانکی جمع‌آوری شوند. در حال حاضر این آژانس پولی از طراحی سکه‌های جدید ۱ و ۲ ریالی و همچنین سکه‌های ۱۰، ۲۵ و ۵۰ «هالالا» رونمایی کرده است.

 انتقاد «نوری مالکی» از سخنان «ماکرون»

معاون رییس‌جمهوری عراق ضمن رد سخنان رییس‌جمهوری فرانسه علیه نیروهای حشدالشعبی، این اظهارات را نقض حاکمیت عراق و مغایر با قانون اساسی فرانسه توصیف کرد. به گزارش ایسنا، نوری‌المالکی گفته:

« درحالی که قانون اساسی فرانسه بر دخالت نکردن در امور داخلی سایر کشورها تاکید کرده ماکرون با دخالت در امور داخلی عراق و درخواست برای انحلال نهاد قانونی و رسمی حشدالشعبی ما را شگفت‌زده کرد. » رییس‌جمهوری فرانسه از دولت عراق درخواستی کرده تا همه گروه‌های شبه‌نظامی از جمله گروه حشدالشعبی را منحل کند.

 اعتراض مجدد «نوازشریف» به برکناری‌اش

نخست‌وزیر سابق پاکستان در جمع حامیانش تاکید کرد، زمانی‌که مخالفانش از اجرای فرمول حذف ناکام ماندند او را از طریق حکم دادگاه برکنار کردند. نوازشریف می‌گوید نه به جرم ارتکاب فساد، بلکه برای اینکه از شرکت پسرش پول نگرفته، برکنار شده است! به گزارش نیشن، در پی اتهام فساد مالی بر اساس اسناد پاناما و تحقیقات انجام شده، دیوان عالی پاکستان در جولای ۲۰۱۷ از نوازشریف به عنوان نخست‌وزیر این کشور سلب صلاحیت کرد و به برکناری او رای داد. پس از صدور حکم دیوان عالی پاکستان، نوازشریف ۲۸ جولای استعفا کرد. این سومین دوره نخست‌وزیری او بود و یک سال تا پایان دوره پنج‌ساله او در این سمت باقی مانده بود.

 دادگاه‌های امریکا نمی‌توانند ترکیه را محاکمه کنند

رییس‌جمهوری ترکیه گفته دادگاه‌های امریکا هرگز نمی‌توانند کشورش را محاکمه کنند. اشاره رجب طیب اردوغان به پرونده‌یی است که او در آن با اتکا به اظهارات رضا ضراب به نقض تحریم‌های امریکا متهم شده است. به‌ گزارش دویچه‌وله، رضا ضراب تاجر ایرانی ـ ترکیه‌یی طلا که در امریکا به اتهام پولشویی و دور زدن تحریم‌های امریکا تحت محاکمه قرار داشته، سرانجام اتهام‌های خود را پذیرفته و گفته که با دادستان‌های امریکایی همکاری خواهد کرد. ضراب در دادگاه فدرال نیویورک به پولشویی اقرار کرده و گفته این اقدام را با حمایت اردوغان انجام داده است. این اظهارات اردوغان را خشمگین کرده و به نوبه خود این محاکمه را به جنبش گولن واعظ ترک منتقد ساکن امریکا ربط داده است.

 

 

ارسال نظر