اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۱۹

امدادرسانی بانک‌پاسارگاد به خسارت‌دیدگان کرمانشاه

 بانک‌پاسارگاد با کمک تیم حرفه‌یی مستقر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و همچنین ارسال کمک‌های بیشتر به این مناطق، امدادرسانی خود به هم‌میهنان خسارت‌دیده را استمرار بخشید.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، شرکت نسیم سلامت بانک‌پاسارگاد، پس از وقوع زلزله کرمانشاه ضمن بررسی منطقه و نیازهای هم‌میهنان خسارت‌دیده، ضمن استقرار بیمارستان صحرایی و کمپ‌های درمانی با امکانات پزشکی جهت انجام عمل‌های جراحی ضروری و امدادرسانی به مجروحان و انجام اقدامات بستری، با ارسال 250 عدد چادر دیگر، در مجموع تعداد 600 چادر به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه کمک کرد. پیش از این نیز، تعداد 10 هزار تخته پتو توسط این شرکت، به مناطق زلزله‌زده ارسال شده‌بود. علاوه بر این با توجه به پیش‌بینی وقوع بارندگی در مناطق زلزله‌زده، بانک‌پاسارگاد با ارسال میزان قابل توجهی نایلون به این مناطق، اقدامات لازم را جهت پوشاندن و حفاظت چادرها از بارش برف و باران و در نتیجه تامین آسایش هم‌وطنان خسارت‌دیده و آسیب‌دیده انجام داد. همچنین با اعزام تیم‌های روانشناسی خبره، اقدامات ارزشمندی را برای تجدید روحیه خسارت‌دیدگان به ویژه کودکان انجام داد.

گفتنی است شماره‌حساب 2-10488144-8100-201، شماره کارت 7777-7777-2977-5022 و کد دستوری #5*720* جهت واریز کمک‌های نقدی بانکداران این بانک و مردم به هم‌میهنان خسارت‌دیده این حادثه در نظر گرفته شده است که تاکنون مبلغ 4میلیارد و 300میلیون جمع‌آوری شده و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

توضیح درباره موسسه خاتم‌الانبیا  قائمشهر

 گروه بانک و بیمه  پیرو انتشار اطلاعیه مورخ 96.9.5 بانک مرکزی درخصوص فاقد مجوز بودن فعالیت موسسه قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیا به اطلاع می‌رساند: منظور از موسسه یاد شده در اطلاعیه بانک مرکزی «موسسه قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیا قائمشهر» است.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این موسسه به صورت غیرمجاز در سطح کشور فعال بوده که به دلیل ارتکاب تخلفات عدیده، موضوع جلوگیری از ادامه فعالیت آن به نیروی انتظامی منعکس و نسبت به طرح شکایت از آن نزد مرجع قضایی اقدام شده است.

ضمنا خاطرنشان می‌شود، صندوق‌های قرض‌الحسنه صرفا مجاز به تجهیز و تخصیص منابع به صورت قرض‌الحسنه بوده و این صندوق‌ها مجاز به صدور اوراق گواهی سپرده نیستند.

به گزارش«تعادل» پیش از این عده‌یی از کارشناسان از انتشار اوراقی با عنوان گواهی‌نامه بازپرداخت قرض‌الحسنه با سربرگ صندوق قرض‌الحسنه خاتم‌الانبیا در سایر مناطق کشور خبر داده بودند که با انتشار خبر بانک مرکزی مشخص شد که این صندوق اجازه فعالیت در سایر مناطق کشور را نداشته و صدور اوراق گواهی سپرده در حوزه اختیارات این صندوق نبوده است.

دلار کاهش و قیمت سکه بالا رفت

روز پنج‌شنبه 9 آذر 96 درحالی که نرخ دلار مبادله‌یی 3526.5تومان و نرخ دلار در بازار آزاد به 4138تومان و نرخ اونس جهانی به 1274دلار رسیده بود، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار یک‌میلیون و ۳۷۸هزار و ۵۰۰تومان معامله شد که نشان‌دهنده افزایش نرخ سکه در بازار است.

به گزارش «تعادل»، در بازار آزاد هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ۶هزار و ۷۰۰تومان افزایش نسبت به روز چهارشنبه یک‌میلیون و ۳۷۸هزار و ۵۰۰تومان معامله می‌شد. براساس آمار، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۲۰هزار تومان افزایش یک‌میلیون و ۳۳۶هزار تومان داد و ستد شد.

همچنین در بازار آزاد قیمت هر قطعه سکه نیم بهار آزادی با هزار تومان افزایش ۶۸۷هزار تومان و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با هزار و ۷۰۰تومان رشد ۳۸۶هزار و ۷۰۰تومان ارزش‌گذاری شده بود.

این گزارش می‌افزاید: سکه گرمی نیز با ۲هزار تومان افت ۲۶۱هزار تومان معامله و هر گرم طلای ۱۸عیار با ۶۱۲تومان کاهش ۱۲۹هزار و ۲۳۸تومان داد و ستد می‌شد.

افزون بر این، صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با ۷تومان کاهش ۴هزار و ۱۳۸تومان می‌فروختند. همچنین هر یورو با ۱۰تومان کاهش ۴هزار و ۹۸۸تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۳۰تومان افزایش ۵هزار و ۶۴۰تومان معامله می‌شد.

 

ارسال نظر