بازدید آلمانی‌ها از موزه هنرهای معاصر

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۹۴
بازدید آلمانی‌ها از موزه هنرهای معاصر

معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنر ایالت بادن ورتمبرگ آلمان به همراه گروه فرهنگی- هنری این ایالت ضمن دیدار با علی‌محمد زارع، رییس موزه هنرهای معاصر تهران از نمایشگاه آثار تونی کرگ بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، پترا اولشوفسکی(معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنر ایالت بادن ورتمبرگ آلمان) به همراه گروهی از مقامات فرهنگی- هنری، خبرنگاران و هنرمندان ایالت بادن ورتمبرگ؛ ازجمله کریستیانه لانگه(رییس گالری اشتوتگارت)، پیا مولر تام(رییس گالری ایالتی کارلسوهه)، یوهان هولتن(رییس گالری هنر ایالتی بادن بادن) و... ضمن دیدار و گفت‌وگو با علی‌محمد زارع(رییس موزه هنرهای معاصر تهران) از نمایشگاه آثار تونی کرگ هنرمند انگلیسی- آلمانی بازدید کردند.

در این دیدار، رییس موزه هنرهای معاصر تهران با معرفی موزه، اساس و اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها و آثار گنجینه گفت: موزه هنرهای معاصر تهران به عنوان تنها بنیاد فرهنگی- ‌هنری موزه‌یی است که کارکرد معاصر دارد و تنها موزه مهم در خاورمیانه است و اهمیت پژوهش در زمینه نمایشگاه‌های این موزه و تاثیر برگزاری این نمایشگاه‌ها بر وضعیت هنری منطقه تاکید کرد. در این دیدار پترا اولشوفسکی(معاون وزیر علوم، تحقیقات و هنر ایالت بادن ورتمبرگ) گفت: وظیفه اولیه نهادهایی مثل این گروه اعزامی از آلمان و موزه‌های ایران، امکان‌سنجی هر چه بیشتر و تعامل فرهنگی و هنری بین دو کشور است و دنیا مشتاق دیدن آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است.

همچنین کریستیانه لانگه، رییس گالری اشتوتگارت با توجه شناخت اروپایی‌ها از هنر معاصر غربی گفت: شناخت اروپایی‌ها از هنر معاصر غربی قطعا عمیق‌تر و بیشتر است تا شناخت‌شان از هنر معاصر خاورمیانه به خصوص ایران و این خود دلیل اشتیاق موسسات و بنیادهای هنری اروپایی برای تعامل با موسسات هنری و خاورمیانه است. رییس موزه هنرهای معاصر تهران در این دیدار کتاب گنجینه آثار خارجی موزه، کتاب آثار ایرانی و خارجی گنجینه(نمایشگاه مسافران برلین و رم) و کتاب آثار نمایشگاه کارنامه را اهدا کرد. در این دیدار علی‌اکبر صادقی از هنرمندان پیشکسوت و معاصر کشورمان به همراه تعدادی از نمایشگاه‌گردان‌ها با گروه آلمانی دیدار و به تبادل اطلاعات هنر معاصر و مدرن پرداختند.

 

ارسال نظر