رمل‌های کویر زیر چرخ آفرودبازها

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۲۱
رمل‌های کویر زیر چرخ آفرودبازها

سفرهای ماجراجویانه علاقه‌مندان خاص خودش را دارد، آفرود نیز از دسته همین نوع سفر‌هاست. که در چند سال اخیر مخاطبان زیادی را به سمت خودش جذب کرده است.

هیجان و لذتی که حضور در طبیعت بکر و خالی از سکنه برای دوستداران این سفر ماجراجویانه ایجاد می‌کند، آنقدر زیاد و دلچسب است که گاهی آماتور‌ها یادشان می‌رود که در طبیعت می‌رانند و ممکن است تفریحشان تخریب نیز در پی داشته باشد. در واقع بسیاری از آفرودباز‌ها به دلیل نداشتن تجربه کافی و تعهد، باعث تخریب زیستگاه‌ها می‌شوند. این در حالی است که رییس کلوپ سافاری استان اصفهان نیز اعلام کرده که ورود بدون برنامه‌ریزی و خودسر ماشین‌های آفرود به محیط زیست مرنجاب و هوای پاک آن آسیب جدی وارد می‌کند. به گزارش ایسنا، حسین انصاری‌فرد در حاشیه بازدید از کویر مرنجاب اظهار کرد: تغییر زیست بوم و مهاجرت جانوران از عمده‌ترین خطرات حضور بی‌برنامه و خودسر آفرودها و ماشین‌ها به کویر مرنجاب است و در نخستین فرصت با همکاری دوستان به دنبال راهکاری جدی خواهیم بود. انصاری‌فرد افزود: ما به دنبال طرحی هستیم که در کنار تفریح انسان در کویر زیبا و بکر مرنجاب گونه‌های جانوری و محیط زیست هم در امان باشد و آسیبی به منابع خدادادی وارد نشود.

او به حضور آفرودها و سافاری‌ها در سفرهای پایان هفته به کویر مرنجاب اشاره کرد و گفت: نباید دلخوش به حضور گردشگری باشیم که می‌آید و زمین‌های کویر را شخم می‌زند، گونه‌های جانوری و محیط زیست را از بین می‌برد و می‌رود این اصلا گردشگری نیست این یک جنایت در حق کویر و مردم کویر است که عواقب آن چند سال دیگر نمایان خواهد شد.

رییس کلوپ سافاری استان اصفهان افزود: گردشگری که به خاک، منابع طبیعی، جانوران کویر و طبیعت کویر احترام نمی‌گذارد هیچ سودی ندارد و غیر از خرابکاری و ضرر چیزی عاید منطقه نمی‌کند و سخت پیگیر جلوگیری از حضور افراد خودسر و کسانی که به کویر آسیب می‌رسانند خواهیم بود.

 

ارسال نظر