درخشش عکاسان ایرانی در صربستان

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۶۱
درخشش عکاسان ایرانی در صربستان

 عکاسان ایرانی شرکت‌کننده در جشنواره عکس Desire در صربستان در بخش‌های مختلف این رویداد تقدیر شدند. به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دفتر فیاپ در ایران، جوایز کسب شده در این جشنواره توسط عکاسان عضو کلوپ عکس فوکوس(نمایندگی فیاپ در ایران) به شرح زیر است: شاخه‌وان عثمانی مدال طلای GPU، امین مهدوی مدال طلای GPU، نیما وحدانی مدال طلای ICS، احسان نیکفرجام مدال برنز سالن، مریم حسنی برچلویی و کاوه مناف‌زاده تقدیر فیاپ و احسان نیکفرجام و نیما وحدانی تقدیر GPU را از آن خود کردند.

همچنین ابراهیم بهرامی، امیرحسین حیدریان نایینی، سعید محمدزاده، سیداحسان مرتضوی و امیرعلی نواده‌شهلا موفق به دریافت تقدیر سالن شدند.

در این جشنواره که زیر نظر فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی(فیاپ) و انجمن عکاسی امریکا(PSA) برگزار شد در مجموع 125عکس از عکاسان کلوپ عکس فوکوس(نمایندگی فیاپ در ایران) پذیرفته شد که عکاسان مورد پذیرش عبارتند از احسان نیکفرجام با ۱۷عکس، امیرحسین حیدریان‌نایینی با ۱۴عکس و نیما وحدانی ۱۳عکس رکوردار هستند. فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی(فیاپ) به عنوان تنها موسسه بین‌المللی در زمینه عکاسی که از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است در سال ۱۹۴۶ پایه‌گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌یی برای برقراری ارتباط بین موسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با موسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ موسسه ملی در ۵ قاره می‌رسد و درحال حاضر تنها نماینده رسمی فیاپ در ایران کلوپ عکس فوکوس(FPC) وابسته به موسسه هنر خیام است.

 

 

ارسال نظر