پایان امید جدایی‌طلبان

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۱۹۷
پایان امید جدایی‌طلبان

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، استعفای بارزانی را ضربه‌یی به شهروندان کرد معرفی کرده است. به گزارش وال‌استریت ژورنال، مسعود بارزانی پس از کناره‌گیری از ریاست اقلیم کردستان، در مصاحبه زنده تلویزیونی ادعا کرد که هدف از همه‌پرسی، حل مسالمت‌آمیز مشکلات‌مان بود اما بغداد همه‌پرسی را بهانه‌یی برای حمله به کردستان قرار داد. او همچنین گفته رقبایی که شهر کرکوک را به نیروهای عراقی بدون جنگ تسلیم کردند مرتکب خیانت بزرگ شدند. گفته شده چند ساعت پس از این سخنرانی نیز، کردهای طرفدار مسعود بارزانی، به مقر حزب اتحادیه میهنی کردستان به رهبری جلال طالبانی رییس‌جمهوری فقید عراق در زاخو در استان دهوک حمله کرده و آن را آتش زدند. همچنین تظاهراتی در حمایت از مسعود بارزانی در شهرهای اربیل، دهوک، سوران، زاخو و مناطق دیگر اقلیم کردستان در اعتراض به کناره‌گیری او برگزار شد. تظاهرکنندگان از او خواستند از این تصمیم خود بازگردد.

 ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود، از تظاهرات میلیونی مردم بارسلون، در حمایت از دولت اسپانیا خبر داده است. به گفته ال‌پایس، مردم بارسلون در دفاع از اتحاد اسپانیا و مخالفت با اعلام استقلال کاتالونیا، تظاهرات میلیونی برگزار کردند. در این تظاهرات که با شعار «همه ما کاتالونیا هستیم» برگزار شد، چند سیاستمدار و همچنین مقام دولت مرکزی حضور داشتند. طبق گزارش این روزنامه، در پایان این تظاهرات، سازمان «جامعه مدنی کاتالونیا» در بیانیه‌یی از مردم این ایالت درخواست کرد که از فرصت بزرگ انتخابات ایالتی‌ 21 دسامبر برای بازگردانی‌ وضعیت عادی و بازیابی نهادهای ایالتی‌ معتبر ناشی‌ از یک کاتالونیای متحد، استفاده کنند. تظاهرکنندگان که پرچم‌های اسپانیا، کاتالونیا و اروپا را با خود داشتند، موافقت خود را با انتخابات فراخوان شده دولت مرکزی برای 30 آذر اعلام کردند.

 یو‌ اس‌تودی:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبری از اتهام دخالت روسیه در انتخابات امریکا منتشر کرده است. به گزارش یو ‌اس‌تودی، دونالد ترامپ سعی دارد پرونده رسمی اتهام تبانی‌ با روسیه را با جنجال‌های بیهوده، محکوم کند. او با حمله شدید به دموکرات‌ها در اتهامات مربوط به ارتباطش با روسیه اعلام کرده که دموکرات‌ها این موضوع را برای سیاست پلید خود مورد استفاده قرار می‌دهند. همچنین ترامپ بار دیگر در توییتر خود، حملات لفظی بسیاری به هیلاری کلینتون داشته است. این حملات درحالی انجام شده که گزارش‌ها حاکی از آن است که نخستین مورد اتهامات رسمی در ارتباط با تحقیقات در مورد تبانی کمپین انتخاباتی او با روسیه در سال گذشته ممکن است در چند روز آینده اعلام شود.

 

ارسال نظر