ایرانشهر
رکود مسکن دلیل اصلی کاهش مصرف سیمان
محمد شکرچیزاده، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به عمر مفید ۳۰تا ۵۰ ساله رویههای بتنی، خواستار استفاده بیشتر از این رویهها در روکش راههای کشور شد. به گزارش ایرنا، شکرچیزاده اعلام کرد: با وجود عمر ۸۰ ساله تولید بتن در حوزه ساخت و ساز کشور به علت ارزان بودن قیمت قیر دچار یک غفلت تاریخی در کاربرد رویههای بتنی در راههای کشور هستیم. رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: این درحالی است که در اجرای پروژههای ملی به خصوص در حوزه راهسازی باید از رویههای بتنی استفاده شود. وی گفت: رکود مسکن سبب شده با وجود ظرفیت بالای تولید سیمان در کشور مصرف آن کاهش یابد و با گسترش استفاده از رویههای بتنی در راهها و زیرلایههای جادهها سالانه حدود یک یا ۲میلیون تن سیمان در این بخش استفاده شود.
شرط پرداخت وام ۲۰ میلیونی به مسکنهای روستایی
بنیاد مسکن استان تهران برای نوسازی واحدهایی که مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را رعایت کنند ۲۰میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد پرداخت میکند.
به گزارش ایسنا، حمیدرضا روستایی، سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی گفت: مبلغ تسهیلات برای تخریب و نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده با رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ۲۰میلیون تومان و جهت احداث واحدهای مسکونی جدید ۱۸میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد و مدت بازپرداخت ۱۲ساله است. این تسهیلات بدون سپردهگذاری و مدت انتظار در بانک به روستاییان پرداخت میشود. وی درخصوص فرآیند اخذ تسهیلات بهسازی و شرایط دریافت تسهیلات مذکور گفت: متقاضیان عزیز در صورت داشتن زمین با کاربری مسکونی در روستا و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت و پس از اخذ پروانه ساختمانی از مراجع صدور پروانه باید نسبت به مراجعه به بنیاد مسکن محل سکونت خود و تحویل مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده اقدام و بنیاد مسکن نسبت به معرفی متقاضی به بانک عامل توسط بنیاد مسکن شهرستان اقدام کند. عقد قرارداد مشارکت مدنی متقاضی با بانک عامل با تامین تضامین بانک آزادسازی تسهیلات حداقل در ۳مرحله و متناسب با پیشرفت فیزیکی کار براساس گزارش ناظر نظام فنی و تایید کارشناس بنیاد خواهد بود.
ورود نخستین کشتی کرهای به کشور در فروردین ۹۷
مدیرعامل کشتیرانی از کاهش سن ناوگان این شرکت به ۱۲سال با ورود کشتیهای کرهیی خبر داد.
به گزارش تسنیم، محمد سعیدی با اشاره به اینکه طی ۵ سال آینده تولید محصولات پتروشیمی به حدود ۱۰۵میلیون تن افزایش مییابد که ظرفیت بسیار خوبی برای حمل و نقل دریایی ایجاد میکند، اظهار کرد: کشتیرانی در برنامههای آتی توسعهیی خود به دنبال توسعه تانکرها و کیمیکال کریرهاست تا بتواند این نوع محصولات را حمل کند.
وی با بیان اینکه میانگین سن ناوگان کشتیرانی بالای ۱۶سال است که با ورود کشتیهای کرهیی به ۱۲سال کاهش مییابد، افزود: با ورود ۴ فروند شناور کانتینربر جدید به ناوگان کشتیرانی، ظرفیت ۱۰۰هزار TEU فعلی به ۱۵۰هزار TEU افزایش پیدا میکند.
وی با بیان اینکه ۳۵تا ۴۰درصد هزینه ناوگان را سوخت تشکیل میدهد، افزود: شناورهای جدید ورودی به بخش کانتینری همان سوخت شناورهای ۶۵۰۰TEU موجود را مصرف میکنند که در واقع در هزینه سوخت نیز صرفهجویی به عمل میآید.
وی با اشاره به اینکه در قرارداد خرید کشتی با کره جنوبی ۷۸درصد فاینانس را طرف خارجی تامین میکند، اظهار کرد: نخستین فروند از ۱۰فروند کشتی خریداری شده، فروردین سال آینده تحویل شده و ۱۰ ماه پس از آن سایر کشتیها تحویل کشتیرانی میشود.
