اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۳۱

کارت‌های بانکی مشمول طرح تجمیع نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره طرح تجمیع کارت‌های شخصی، گفت: این طرح شامل کارت‌هایی نظیر سلامت، گواهینامه، پایان خدمت برای اجرای طرح دولت الکترونیک است و ارتباطی به کارت‌های بانکی ندارد.

 محمدجواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره طرح تجمیع کارت‌ها که پیش از این نیز از سوی وی مطرح شده و با برداشت‌های متفاوت همراه بوده، توضیح داد و اظهار داشت: به‌طور حتم تجمیع همه کارت‌های شهروندان اعم از کارت بانکی و کارت‌های دولتی موضوع مورد نظر نیست. وی افزود: ما برای اجرای دولت الکترونیک در نظر داریم تا کارت‌هایی مثل کارت سلامت، گواهی‌نامه، کارت پایان خدمت و... که در راستای خدمات دولت الکترونیک است را به جای چندین کارت در یک کارت ملی هوشمند تجمیع کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم گفت: تجمیع بیش از ۳۰ میلیون کارت بانکی و چندین میلیون کارت دولتی در یک کارت

امکان‌پذیر نیست و از ابتدای پیشنهاد ما همچنین موضوعی مد نظر نبود و برخی برداشت‌ها درباره این طرح نادرست بود.

تجمیع همه کارت‌ها در یک کارت هوشمند موضوعی است که اخیرا مطرح شده و اظهارنظرها و برداشت‌ها درباره این طرح متفاوت بوده است.

برخی با تجمیع همه کارت‌های شخصی و بانکی در یک کارت هوشمند موافق هستند اما معتقدند زیرساخت آن وجود ندارد برخی دیگر معتقدند اجرای این طرح محال است و تحقق این امر در صورتی امکان‌پذیر است که کارت‌های بانکی در یک کارت و سایر کارت‌های شخصی در کارتی هوشمند تجمیع شود که بازهم این طرح نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم و متولی واحدی است.

ترکیه ظرف ۳سال نظام بانکی خود را اصلاح کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کشور ترکیه در بازه زمانی کوتاهی نظام بانکی خود را اصلاح کرد، گفت: در ایران تنها از اصلاح نظام بانکی صحبت می‌شود و دولت‌ها وارد فاز عملیاتی آن نمی‌شوند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خانه‌ملت با اشاره به نظام بانکداری کشور اظهار داشت: وضعیت موسسات مالی و اعتباری حاکی از اوضاع نابسامان نظام بانکداری در کشور است، از سوی دیگر بانک‌های دولتی نیز شرایط مساعدی ندارند که این وضعیت به ورود بانک و موسسات مالی به سرمایه‌گذاری در فضاهای مختلف بر می‌گردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور باعث شکست سرمایه‌گذاری بانک‌ها شد، توضیح داد: بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری با سپرده‌های مردم در بخش مسکن و بورس سرمایه‌گذاری کردند و از آنجایی که اقتصاد کشور با رکود مواجه بود، سرمایه‌گذاری‌ها با موفقیت رو‌به‌رو نشد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر بانک‌ها و موسسات مالی باید سود سپرده‌ها را به مردم پرداخت می‌کردند همین امر باعث شد تا موسسات مالی با مشکلات متعددی روبه‌رو شوند، اما بانک‌ها اعتماد و اعتبار بیشتری داشتند به همین جهت توانستند بهتر از موسسات مالی مدیریت بحران کنند و بحران مالی را پشت سر بگذارند.

وی با انتقاد از عدم توجه دولت‌ها به اصلاح نظام بانکداری در کشور گفت: سال‌هاست دولت‌ها برای خروج از وضعیت اقتصادی نامساعد از اصلاح نظام پولی و مالی در حوزه بانکی سخنانی می‌گویند اما متاسفانه وقتی وارد فاز عملی می‌شویم، اداره‌یی برای اصلاح امور بانکی وجود ندارد.

میرزایی در ادامه گفت‌وگو با خانه‌ملت با اشاره به تجربه کشور ترکیه برای بهبود شرایط اقتصادی و بانکی عنوان کرد: این کشور ظرف سه سال با اصلاح نظام بانکی توانست، بیماری سیستم اقتصادی خود را برطرف کند، در ایران 10سال است که از اصلاح نظام بانکی صحبت می‌شود اما خروجی ندارد.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود که دولت بعد از صحبت درباره اصلاح نظام بانکی وارد فاز عملیاتی شود و در بازه زمانی کوتاهی آن را برطرف کند، تجربه کشور ترکیه نشان می‌دهد در بازه زمانی کوتاهی اصلاح ممکن است.

دریافت دینار در 4 پایانه مرزی از طریق باجه‌های بانک شهر

 مدیرعامل بانک شهر از ارائه خدمات بانکی و دریافت دینار از طریق باجه‌های این بانک، بدون کارمزد در 4 پایانه مرزی کشور در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط‌عمومی بانک شهر، حسین محمد پورزرندی با اعلام این خبر و با تاکید بر توانمندی بی‌نظیر و گسترده این بانک در ارائه خدمات نوین بانکی به هموطنان گفت: برنامه‌ریزی لازم برای نصب خودپردازهای ثابت و سیار و همچنین استقرار پیشخوان‌های شهرنت در مرزهای خسروی، مهران، شلمچه و چزابه در راستای خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران حسینی به نسبت سال‌های گذشته افزایش چشمگیری یابد، افزود: افزایش خدمت‌رسانی و تسهیل در ارائه خدمات بانکی در 3 استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان که تردد زائران در آنها بیشتر است در دستور کار قرار دارد.

پورزرندی با اشاره به اینکه بانک شهر سال گذشته با ارائه خدمات مختلف بانکی به ویژه در پرداخت دینار و ریال از طریق خودپردازها، موفق شد تا رضایت زائران را در ایام اربعین کسب کند، تصریح کرد: امسال نیز تبدیل ارز برای این افراد بدون کارمزد صورت خواهد گرفت.

پورزرندی در ادامه تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد که اسکناس نو در اختیار همه زائران قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر