اقتدار رنگ باخته «می»

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۱۰
اقتدار رنگ باخته «می»

 تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود به انتشار گزارشی از تاکید ترزا می بر باقی ماندن در قدرت پرداخته است. به گزارش این نشریه، بسیاری از رسانه‌ها از حمایت 30 نماینده حزب محافظه‌کار برای برکناری ترزا می خبر می‌دهند. این در حالی است که نخست‌وزیر بریتانیا همچنان بر این باور است که از حمایت کامل اعضای کابینه خود برخوردار است و نمی‌خواهد از قدرت کناره‌گیری کند. اظهارات ترزا می ‌پس از آن بیان شده است که رهبر سابق حزب محافظه‌کار گفته، 30 نماینده حامی و مخالف برگزیت خواستار برکناری ترزا می ‌از قدرت هستند. در حالی که بریتانیا وارد مرحله حساس و مهم مذاکرات برگزیت شده است، ترزا می ‌سعی دارد تا با شورش برخی نمایندگان حزب محافظه‌کار مقابله کند. ترزا می‌ نخست‌وزیر بریتانیا روز جمعه در سخنانی تاکید کرده است که همچنان به عنوان رهبر به فعالیت سیاسی‌اش ادامه می‌دهد تا ثبات را حاکم کند.رییس سابق حزب محافظه‌کار بریتانیا در این باره گفت: هم حامیان و هم مخالفان برگزیت در بین 30 نماینده‌یی بوده‌اند که از توطئه برکناری ترزا می‌ حمایت کرده‌اند.

 ال پایس:

همچنان اخبار همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا در صفحه اول اکثر رسانه‌ها به چشم می‌خورد. ال‌پایس نیز در صفحه اول خود به بررسی بحران‌های اقتصادی پیش روی کاتالونیا پس از استقلال پرداخته است. به گزارش این روزنامه با وجود درآمدهای اقتصادی قابل توجهی که منطقه کاتالونیا دارد، اما حجم بدهکاری‌ها، هزینه‌های دولت مستقل و تحریم احتمالی از سوی بازار اتحادیه اروپا به میزان زیادی موفقیت اقتصادی استقلال کاتالونیا را زیر سوال می‌برد. کاتولونیا در حالی که تنها 16درصد از خاک اسپانیا را شامل می‌شود، اما 19درصد تولید ناخالص داخلی و یک‌چهارم صادرات کل اسپانیا متعلق به این منطقه است. از نظر توسعه علمی و صنعتی نیز ایالت کاتالونیا در وضعیت قابل قبولی به سر می‌برد. همچنین بیشترین درصد پرداخت مالیات اسپانیا در این ایالت صورت می‌گیرد.

 واشنگتن‌پست:

این روزنامه در صفحه اول خود به انتشار گزارشی از بحران‌های پس از حادثه لاس وگاس پرداخته است. به گفته واشنگتن‌پست، بسیاری از کارشناسان، کشتار دسته‌جمعی امریکایی‌ها را یک تراژدی ملی می‌دانند؛ چرا که این حادثه توسط یک امریکایی و با سلاح‌های قانونی در این کشور رخ داده است. در روزهای پس از این حادثه، تحلیل‌های بسیاری از زندگی و انگیزه مرد مهاجم ارائه شده است. بلافاصله پس از انتشار اخبار تیراندازی لاس وگاس، گروه داعش مسوولیت این حمله را پذیرفت و فرد مهاجم را در ارتباط با این گروه تروریستی معرفی کرد. بر این اساس به نظر می‌رسد، تلاش رسانه‌ها برای شناسایی هویت ضارب، به نوعی توجیه این اقدام به عنوان حرکتی غیرسیاسی و مذهبی باشد. «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری امریکا نیز در سفر به لاس وگاس و در جمع خانواده قربانیان، حادثه تیراندازی لاس وگاس را وحشتناک توصیف کرد. به گفته بسیاری از تحلیلگران از آنجا که این قبیل تیراندازی‌ها که موجب کشتار جمعی از شهروندان امریکایی می‌شوند در این کشور نوعی تراژدی ملی به شمار می‌آیند؛ ترامپ راهی جز نشان دادن واکنش به قواعد راحت اسلحه نخواهد داشت.

 

ارسال نظر