ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۰۳

تامین مالی خرید کشتی توسط بانک‌های خارجی نهایی شد

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از تامین فاینانس ۵۰۰ میلیون دلاری خرید کشتی توسط بانک‌های خارجی خبر داد.

محمد سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: ارزش این قرارداد حدود 700میلیون دلار است که حدود 500 میلیون دلار از منابع مورد نیاز از طریق بانک‌های کره‌یی تامین می‌شود. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه به ‌دنبال اجرایی کردن برنامه‌های توسعه ناوگان ملی هستیم، اظهار کرد: فاینانس مورد نظر درباره 10فروند کشتی نهایی شده است. وی ادامه داد: امسال برای توسعه بازار حمل‌ونقل دریایی و بازیابی سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دنیا اقدامات بسیار خوبی انجام شده و درحال حاضر توانسته‌ایم، بخش قابل توجهی از سهم بین‌المللی ایران که در زمان تحریم از دست رفته بود را پس بگیریم. سعیدی تصریح کرد: هم‌اکنون با 3 خط مهم کشتیرانی دنیا همکاری مشترک داریم در واقع سرویس مشترکی را با همدیگر انجام می‌دهیم. مدیرعامل کشتیرانی با اشاره اینکه فرآیند فاینانس خرید کشتی نهایی شده است، تصریح کرد: یک برنامه برای توسعه ناوگان کشتیرانی در دوران پسابرجام داریم که باید به سرعت آن را عملیاتی کنیم.

اجرای طرح برخورد با سدمعبر وانتی‌ها در پایتخت

ابوالقاسم چیذری مدیرعامل شهربان شهرداری تهران با اعلام تشکیل «ستاد برخورد با تخلفات شهری» در مهرماه از اجرای طرح برخورد با وانتی‌های سدمعبرکننده در معابر پایتخت توسط پلیس راهور و شهرداری خبر داد.

به گزارش مهر، ابوالقاسم چیذری گفت: اغلب خودروهای دستفروش علاوه بر اینکه در معابر ممنوع توقف می‌کنند، پلاک آنها هم مخدوش است و دارای شرایط مناسب معاینه فنی نیز نیستند. چیذری اظهار کرد: مستنداتی وجود دارد از اینکه این خودروهای دستفروش بارها در برابر ساماندهی از سوی شهرداری استنکاف کرده‌اند و تاکنون نیروهای انضباط شهری شهربان شهرداری تهران برای رفع سدمعبر این افراد قانون‌شکن در نقاط و معابر مختلف اقدام کرده‌اند و درگیری‌های خونین هم رخ داده اما از آنجا که طبق قانون، تخلفات خودرویی جزو وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی است، این خودروهای متخلف دستفروشی با عدم تمکین به ماموران انضباط شهری، همچنان به حضور و فعالیت متخلفانه خود در «معابر سواره‌رو» ادامه می‌دهند!

لزوم بازنگری شهرداری در کمیسیون ماده 100

زهرا نژادبهرام عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش از لزوم بازنگری رویکرد شهرداری به کمیسیون ماده 100 خبر داد.

به گزارش ایسنا، نژادبهرام با تاکید بر لزوم بازنگری در رویکرد کمیسیون ماده 100 گفت: کمیسیون ماده 100 مربوط به تخلفات ساختمانی است که بر اساس تشخیص شهرداران مناطق، تخلفات ساختمانی به شعب کمیسیون ماده 100 ارجاع داده می‌شود که در همین حین کمیته توافقاتی در شهرداری‌های مناطق وجود دارد که قبل از ارائه پرونده تخلفات به کمیسیون ماده 100، شهرداران مناطق با متخلفان به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند تا جرایمی برای آنها در نظر گرفته شود و تخلف به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده نشود که این مساله می‌تواند به دلیل عدم شفافیت به روزنه‌یی برای ورود فساد تبدیل شود. وی با بیان اینکه احکامی غیر از جریمه برای متخلفان در کمیته‌های ماده 100 صادر می‌شود، تصریح کرد: ساختمان که به یک دفعه بالا نمی‌رود و مهندس ناظر، شهرداران نواحی و... نیز در مواقعی شاهد بروز تخلفات در ساختمان هستند و به همین دلیل برای این افراد تذکرات یا احکامی نیز صادر می‌شود. اما تا به حال حتی یکی از این احکام برای این افراد دخیل در بروز تخلف اجرایی نشده و سرنوشت این احکام در هاله‌یی از ابهام است. عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه متاسفانه شاهد آن هستیم که کمیسیون ماده 100 از اهداف و رویکرد تشکیلش عبور کرده است، ادامه داد: متاسفانه برخی به کمیسیون ماده 100 نگاه درآمدزایی دارند و آرای ماده 100 را محلی برای جذب درآمدهای شهرداری می‌دانند در حالی که ماده 100 ابزاری برای پیشگیری از وقوع تخلفات است.

 

ارسال نظر