حذف اپلیکیشن‌های فارسی پیگیری‌ حقوقی می‌شود

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۰۶

مهر|

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیگیرهای حقوقی درباره چرایی حذف اپلیکیشن‌های فارسی در گوگل پلی و اپ استور انجام شده که در گزارش ۱۰۰ روزه دلایل حذف آنها را اعلام می‌کنیم.

محمدجواد آذری جهرمی درخصوص حذف اپلیکیشن‌های فارسی در گوگل پلی و اپ استور اظهار داشت: پیگیری‌های حقوقی درباره چرایی حذف این اپلیکیشن‌ها انجام شده که در گزارش ۱۰۰ روزه‌یی که ارائه خواهیم داد، دلایل حذف آنها را مطرح می‌کنیم؛ البته موضوع اپل و گوگل پلی با هم متفاوت است اما اجازه بدهید در گزارش تکمیلی که به‌زودی ارائه می‌شود دلایل حذف شدن آنها را مطرح می‌کنیم.

وی درخصوص قطع ارائه خدمات از سوی بعضی اپراتورها به ایران اظهار داشت: اپراتورهای ایرانی به‌خصوص همراه اول عضو GSMA بوده‌اند و

هر ساله برای این عضویت از OFAC مبالغی را پرداخت می‌کرد. GSMA اعلام تحریم نکرده است و تحریم‌های جدیدی در این باره نبوده است اما آن چیزی که جدیدا اتفاق افتاده این است که از خزانه‌داری امریکا استعلام کردند و وزارت خزانه‌داری امریکا برای همراه اول مجوز صادر نکرده است. وزیر ارتباطات ادامه داد: این مساله مشکلی برای ما به وجود نمی‌آورد و امسال توانسته‌ایم مجوز را برای فعالیت بگیریم و همراه اول هم به دنبال پیگیری حل مساله به وجود آمده است. آذری‌جهرمی درخصوص مسائل پیش‌آمده دراستان البرز برای اپلیکیشن اسنپ و تپسی اظهار داشت: خبری که درباره ارسال شکایت شهرداری کرج برای دادستانی این شهرستان مطرح شده صحت ندارد و خود دادستانی شهرستان کرج نیز این خبر را رد کرده است. وی افزود: در این خصوص با استاندار سابق البرز صحبت و مساله را پیگیری کردم. البته اینکه کسب‌وکارهای سنتی که در این حوزه وجود دارد و برای آنها اهمیت قائل شویم نکته مهمی است، اما اینکه کسب‌وکار سنتی در مقابل توسعه تکنولوژی مقاومت کند و اجازه ارائه خدمات بهتر را ندهد، کسی نمی‌پذیرد. جهرمی درباره اختلال سرویس لایو پخش زنده اینستاگرام گفت: مخالفتی با این سرویس در کشور وجود ندارد و به هیچ عنوان در این سرویس اختلال ایجاد نکرده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: مذاکره برای رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام ادامه دارد اما هنوز نتیجه‌یی حاصل نشده است.

 

 

ارسال نظر