ایرما؛ کابوس شرکت‌های بیمه

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۷۵

 وال‌استریت‌ژورنال:

 توفان سهمگین ایرما، با رسیدن به فلوریدا، در چندین شهر این ایالت، خسارات سنگینی بر جای گذاشت. به گزارش این روزنامه، اداره هواشناسی امریکا، این توفان را درجه 4 و سرعت آن را بیش از 200 کیلومتر در ساعت اعلام کرده است. فرماندار فلوریدا، در روزهای گذشته، دستور تخلیه بیش از 6میلیون نفر را صادر کرد. طبق گزارش‌های به دست آمده، این بزرگ‌ترین عملیات تخلیه شهروندان در تاریخ امریکا به‌شمار می‌رود. با ورود ایرما به فلوریدا، برق منازل بیش از یک‌میلیون خانوار نیز قطع شد. حاضران در مناطق توفان‌زده حجم خسارات را بسیار بالا و کم‌سابقه توصیف کرده‌اند. شهر میامی در ساحل جنوبی فلوریدا یکی از شهرهایی بود که شدیدترین بادهای ایرما را تجربه کرده ‌است. هنوز آمار دقیقی از خسارات یا میزان تلفات این توفان منتشر نشده، اما روز گذشته یک کارشناس در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» توفان ایرما را «کابوس شرکت‌های بیمه» توصیف کرد.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول، گزارشی از حضور گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر کرده است. طبق این گزارش، این گروه تروریستی، به روزهای پایانی خود در این کشور نزدیک می‌شوند. پس از پاکسازی نیروهای تکفیری در محورهای حمص، ریف دمشق و حلب، اکنون مرزهای شرقی سوریه و شهر دیرالزور در آستانه نابودی داعش قرار دارند. طبق گزارش نیویورک‌تایمز، پس از گذشت 3 سال، از اشغال خاک سوریه و عراق توسط گروه تروریستی داعش، اکنون این گروه در روزهای آخر عمر خود به‌سر می‌برد. در ماه‌های گذشته، بسیاری از محورهای نظامی داعش، دچار شکست شد. آنان با شکست در محورهای حمص و بخش‌هایی از حما اکنون در حال مقابله با نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مردمی این کشور در دروازه‌های شهر دیرالزور هستند. در چند روز گذشته، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در دیرالزور موفق شدند در محور غربی فرودگاه نظامی این شهر پیشروی کرده و مواضع داعش را در ارتفاعات طرده هدف قرار دهند.

 واشنگتن پست:

توافق ترامپ با حزب دموکرات، موجب نارضایتی جمهوری‌خواهان شده است.

به گزارش واشنگتن پست، رییس‌جمهوری امریکا در دیدار با قانونگذاران حزب دموکرات، بر سر بودجه سال آینده و همین‌طور تخصیص بودجه برای بازسازی بعد توفان هاروی، با این حزب توافق کرده است.

همچنین ترامپ پیشنهاد دموکرات‌ها را مبنی بر افزایش سقف بدهی دولت تا سه‌ماه آینده پذیرفته است. بسیاری از گزارش‌ها نیز از توافق ترامپ با دموکرات‌ها در اصلاح قوانین مالیاتی خبر داده‌اند. بعد از اعلام این توافق، طرح کمک 8میلیاردی به آسیب‌دیدگان توفان هاروی، هم در مجلس نمایندگان رای آورد و انتظار می‌رود در سنا نیز تصویب شود. جمهوری‌خواهان با تردید و به‌ سردی درباره این توافق رییس‌جمهوری با حزب رقیب واکنش نشان داده‌اند.

 

ارسال نظر