ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۵۷

تشریح کمک‌های استانداری به شهرداری تهران

استاندار تهران گفت: 13هزار و 500 میلیارد تومان به شهرداری تهران کمک شده، البته شهرداری قبلی معتقد بود؛ هیچ کمکی به آنها نکردیم، اما استانداری از محل درآمدهای خود همواره به شهرداری کمک کرده، می‌کند و خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، حسین هاشمی، استاندار تهران در سومین جلسه شورای اداری استان تهران گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کشور نیازمند مستندسازی هستند این مستندات باید به صورت گزارشی کوتاه به اطلاع مردم برسد.

او با اشاره به کمبود منابع مالی گفت: با توجه به این کمبودها پیشرفت خوبی در استان تهران داشتیم بخش مالیاتی از درآمد 18هزار و 500 میلیارد تومانی به درآمد 56هزار میلیاردی رسیده و همچنین در حوزه اوقاف بلاتکلیفی و عدم نظم حل شده و امروز می‌بینیم که 85 درصد املاک اوقاف سند دارند.

اتمام مسکن مهر شهرهای جدید تا پایان سال ۹۷

مدیرعامل جدید شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه تکمیل مسکن مهر تا پایان سال 97 زمان می‌برد، افزود: طی 5 سال گذشته، نرخ رشد جمعیت شهرهای جدید 8 برابر نرخ متوسط کشوری و 7.5 برابر شهرهای جدید موجود بوده است.

به گزارش فارس، حبیب‌اله طاهرخانی با اشاره با اینکه نتوانستیم به اهداف خود در حوزه شهرهای جدید دست پیدا کنیم، گفت: در حال حاضر 16 شهر جدید مسکونی با جمعیتی بالغ بر 770 هزار نفر در کشور وجود دارد که در دوره اخیر با توفیق رشد 35درصدی جمعیت در آنها روبه‌رو شدیم.

طاهرخانی در ادامه با تاکید براینکه طی این مدت 7 شهر جدید به جمعیت حدود 100هزار نفر رسیده‌اند، گفت: این مساله مفهومی استراتژیک و مهم دارد که اجرای بسیاری از پروژه‌ها و اقدامات را مقرون به‌صرفه می‌کند.

 

ارسال نظر