اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۴۶

 امکانات سفر دریایی در اربعین مهیاست-آبادان| فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: کاروان‌های اربعین حسینی چنانچه تمایل داشته باشند می‌توانند از طریق مرز دریایی خرمشهر عازم بصره شوند و از آنجا به عتبات عالیات عزیمت کنند.

سردار سرتیپ دوم عبدالله نظرپور افزود: سفرهای دریایی به مراتب ایمن‌تر از سفرهای زمینی است و هیچ گونه معطلی در پایانه‌های مرزی دریایی وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه برای جابه‌جایی کاروان‌های اربعین از کشتی‌های مسافری ایرانی و عراقی استفاده می‌شود، افزود: زائران در اولویت اعزام دریایی هستند.

فاصله بندر خرمشهر تا بصره 18مایل دریایی است. دو مرز زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر برای سفرکاروان‌های اربعین به عتبات عالیات تعریف شده است.

 آغاز کوچ عشایر چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی-شهرکرد| مدیرکل امور عشایر استان گفت: بر اساس تقویم رسمی، کوچ عشایر از روز 20 شهریور آغاز شده است و تا 20 آبان‌ ادامه دارد.

یحیی حسین پور افزود: عشایر چهارمحال و بختیاری در زمان کوچ به مناطق قشلاقی از پنج ایل راه اصلی از جمله کوه سفید، تنگ فاله، تاراز، هزار چمه و دزپارت عبور می‌کنند. وی با اشاره به وجود یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک مربوط به عشایر استان، افزود: نیمی از جمعیت 14 هزار و 657 خانواری عشایر چهارمحال و بختیاری برون کوچ و بقیه درون کوچ هستند. حسین پور گفت: مراکز بهداشت، هلال احمر و نیروی انتظامی علاوه بر ایجاد برای ایجاد امنیت، در حین کوچ به عشایر خدمات ارائه می‌کنند.

 آموزش و ممیزی پروتکل CAP در سطح منطقه 9 برگزار شد-تبریز| آموزش و ممیزی پروتکل کمی نظام مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و کیفیت (CAP) در سطح منطقه 9 برگزار شد.

داودی‌نژاد مدیر منطقه 9 با اعلام این خبر افزود: فرآیند ممیزی یکی از ابزارهای توانمند مدیریتی برای شناسایی خطاهای سیستمی از طریق پایش روش‌های کنترلی موجود و سنجش نوع عملکرد سازمانی است. این فرآیند برای شناسایی و مدیریت ریسک‌ها و پتانسیل‌های آسیب رسان در محیط کار است. امروزه ارزیابی و مدیریت ریسک و خطر در سازمان‌ها امری ضروری و مهم محسوب می‌شود. برای آنکه ریسک در هر سازمانی کاسته شود، قدم اول شناخت بیشتر نسبت به سیستم مورد مطالعه است. هر چه آگاهی بیشتر باشد، ریسک کمتر خواهد شد.

به این منظور پیرو برگزاری آموزش ممیزی نظام مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و کیفیت بر اساس پروتکل بین‌المللی CAP در منطقه 9 از تاریخ چهارم شهریور لغایت هشتم شهریور در مجتمع آموزشی محمود آباد، ممیزی آن نیز از تاریخ یازدهم شهریور لغایت شانزدهم شهریور در سطح منطقه در حال انجام است.

 جذب 187میلیارد تومان اسناد خزانه و اوراق مشارکت -شهرکرد| رییس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: از مجموع ۲۵۹ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت اختصاص یافته به استان ۱۸۷ میلیارد تومان جذب شده است. حبیب‌الله وفایی دیروز در جلسه‌یی درخصوص اداراتی که هنوز اوراق را جذب نکرده‌اند یا داوطلب جذب هستند، اظهار داشت: از مجموع 259 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت اختصاص یافته به استان 187 میلیارد تومان یعنی معادل 72 درصد جذب شده است. وی با اشاره به عدم جذب 55 میلیارد مربوط به پروژه انتقال آب بن - بروجن، افزود: 72 میلیارد تومان از اوراق و اسناد خزانه همچنان جذب نشده است.

 ۲۸۳۵ مورد تخلف در بازرسی از واحدهای صنفی قم-قم| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از کشف ۲۸۳۵ مورد تخلف در بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی خبر داد و گفت: در این رابطه ۲۳۰۵ فقره پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل‌شده است. احمد ذاکری اظهار داشت: در 4 ماهه اول سال جاری در مجموع 29 هزار و 912 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار صورت گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: عمده این تخلفات مربوط به نانوایی‌ها، لبنیات، عدم درج قیمت و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که درمجموع ارزش پرونده‌های تشکیل‌شده 36 میلیارد و 172 میلیون و 140 هزار ریال بوده که با تنظیم پرونده گزارش بازرسی به اداره کل تعزیرات ارجاع داده شد.

 صادرات یک میلیون و700 هزار دلار کالا از گمرک مهاباد-مهاباد| ارزش کالاهای صادراتی ازگمرک مهاباد درماه گذشته ازمرزیک میلیون دلارگذشت. رییس اداره گمرک این شهرستان گفت: 4 هزار و300 تن کالا به ارزش یک میلیون و750 هزاردلارماه گذشته از گمرک مهاباد صادر شده است. احمدی با بیان اینکه سیمان، خوراک دام وطیوروفرش بیشترین کالاهای صادراتی ازگمرک این شهرستان بوده است افزود: این کالاها بیشتربه کشور عراق صادر شده است.

 

ارسال نظر