شرکت‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۱۲

 چهارمین عرضه اولیه امسال «چدنی» شد: چهارمین عرضه اولیه امسال با عرضه ۱۰ درصد سهام شرکت تولیدی چدن‌سازان امروز سه‌شنبه انجام خواهد شد. پس از عرضه اولیه شرکت «به‌پرداخت ملت» در تیرماه در بورس اوراق بهادار، شرکت «مبین وان کیش» در مردادماه در فرابورس ایران و «هتل پارسیان کوثر اصفهان» در شهریورماه در فرابورس، چهارمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه روزگذشته سه‌شنبه با عرضه 10 درصد سهام شرکت تولیدی چدن‌سازان شامل 80 میلیون سهم در بورس اوراق بهادار تهران رقم خواهد خورد. براساس این گزارش در این عرضه اولیه حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی 2 هزار سهم و کف قیمت 1773 ریال و سقف قیمت 1950 ریال برای خریداران تعیین شده است و مدیریت این عرضه را نیز شرکت کارگزاری ایساتیس پویا برعهده گرفته است.

 ارتباط ایرانسل به بورس با اپراتوری وزیر ارتباطات: مدیر پذیرش بورس تهران با اعلام اینکه دو شرکت به‌زودی در بورس تهران عرضه می‌شود، از اتفاقات خوبی که امسال برای ایرانسل خواهد افتاد، خبر داد. اسماعیل درگاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که عرضه ایرانسل در بورس به کجا کشید؟ اظهار کرد: یکی از امیدواری‌های ما در دولت دوازدهم این است که وزیر ارتباطات جدید در این حوزه مقداری کمک کند چون در دوره‌های قبل این موضوع را در زمین بورس می‌انداختند، در حالی که مصوبه داشت. در مصوبه تاسیس ایرانسل گفته شده هر زمانی که برای تمدید پروانه آمد بگویید که باید درصد سهامش را در بورس بفروشد، ولی سازمان تنظیم مقررات هیچ‌گاه به این موضوع عمل نکرد. این شرکت ملاحظات خود را دارد چراکه یک طرف خارجی دارد فکر کنم امسال اتفاق‌های خوبی در این حوزه بیفتد.

 سه عامل اثرگذار بر تغییر پیش‌بینی‌های ثپردیس: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس درخصوص برآورد رشد ۷۶ درصدی سود این مجموعه در سال مالی ۹۷ توضیح داد و سه عامل موثر بر این امر را تشریح کرد. اکبر میرشفیعی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، عواملی همچون کاهش حجم فروش، افزایش هزینه‌های مالی و اصلاح برآورد بهای تمام شده در تعدادی از پروژه‌ها را به‌عنوان عوامل موثر بر تغییر پیش‌بینی درآمد هر سهم «ثپردیس» برشمرد.

 رضایت تولیدکنندگان از آزادسازی نرخ مواد غذایی: روز گذشته محمود شه‌رضایی دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی، درباره برداشته شدن قیمت مصرف‌کننده برخی کالا‌ها گفت: این اقدام معقول و سنجیده‌یی است و نشان از تسلط وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت به مقوله بازار دارد و به نظر می‌رسد که دولت تصمیم گرفته این اقدام را به صورت بخش‌بخش به مرحله اجرایی در آورد. مدیرعامل شرکت صنعتی بهشهر اعلام کرد: تمام کالاها غیر از نان و شیر از شمول قیمت‌گذاری خارج می‌شوند.» این خبری بود که روزگذشته بازتاب گسترده‌یی داشت، موضوعی که می‌تواند بر سودآوری شرکت‌های فعال در حوزه مواد غذایی اثرگذار باشد. درخصوص اجرایی شدن این طرح و تاثیر آن بر شرکت‌های فعال در حوزه روغن‌های خوراکی گفت: قاعدتا این طرح در شرایط فعلی قابلیت اجرا ندارد، بعید است که به این زودی این طرح اجرایی شود.

 افزایش ۶ تا ۹درصدی قیمت شکر: طبق روال هر ساله نرخ فروش شکر در شهریورماه مورد بازنگری قرار گرفته و نرخ‌های جدید تعیین می‌گردد. امسال علاوه بر افزایش نرخ شکر، زمزمه‌هایی از حذف یارانه شکر نیز مطرح شده است. بدین‌ترتیب در صورت حذف یارانه‌ها، کل مبلغ فروش از مصرف‌کننده دریافت شده و دولت، مبلغی بابت یارانه پرداخت نخواهد کرد. محمدرضا اخوان مدیر مالی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌جام در همین راستا گفت: هنوز میزان افزایش قیمت شکر مشخص نشده؛ اما ظاهرا افزایش قیمت ۶ تا ۹ درصدی برای شکر پیشنهاد شده است. باید درنظر داشت که افزایش نرخ فروش در شرایطی منجر به رشد سودآوری شرکت‌ها خواهد شد که میزان افزایش نرخ فروش با میزان افزایش بهای تمام شده تناسب داشته باشد. بهای تمام شده شکر، متاثر از ۳ فاکتور مواد اولیه، حقوق و دستمزد و هزینه‌های سربار است.

 

ارسال نظر