شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در صدر عرضه‌های اولیه

۱۳۹۶/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۳۵

مدیر پذیرش بورس تهران با اشاره به اینکه شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در صدر عرضه‌های اولیه هستند، از معرفی «های‌وب» خبر داد و وضعیت پذیرش آسیاتک و زیرمجموعه بانک سامان را اعلام کرد.

 اسماعیل درگاهی با اشاره به برگزاری جلسه ساعت 14:30 دیروز شرکت داده گستر عصر نوین در هتل اسپیناس پلاس اظهار کرد: این شرکت که هدف تبدیل شدن به یکی از اپراتورهای جامع مخابراتی کشور را دنبال می‌کند، دارای سرمایه 400میلیارد تومانی بوده و در زمینه خدمات دسترسی به دیتا و اینترنت در بیش از 450 شهر و نیز پهنه روستاهای کشور به ارائه سرویس می‌پردازد.

وی ادامه داد: «های‌وب» با بهره‌مندی از طیف وسیعی از پروانه‌های مخابراتی، خدمات متنوع مخابراتی را ارائه می‌دهد و یکی از پروانه‌های مهم آن پروانه شبکه ارتباطات ثابت (FCP) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. از دیگر پروانه‌های شرکت می‌توان به پروانه Radio Trunk، MVNO، FWA، Wholesale mobile اشاره کرد. این مقام مسوول افزود: درج نماد این شرکت از 31 مرداد سال جاری در بورس تهران انجام شد و با بارگذاری کامل اطلاعات در کدال در اولویت عرضه‌های اولیه در آینده نزدیک قرار دارد که زمان دقیق عرضه بعد از نهایی شدن متعاقبا اعلام خواهد شد. لذا با عنایت به نزدیکی زمان عرضه، سهامداران حتما نسبت به کسب اطلاعات لازم در مورد شرکت از طریق امیدنامه (موجود در وب‌سایت بورس تهران) و کدال اقدام کنند. درگاهی با اشاره به اینکه شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در صدر عرضه‌های بورس قرار دارند، درباره شرکت انتقال داده‌های آسیاتک گفت: این شرکت با سرمایه 30میلیارد تومانی و با بیش از 800 و 100 عاملیت اصلی فروش و پشتیبان و فنی همکاری از دیگر شرکت‌های مطرح در زمینه ارائه خدمات نوین IT است که با بهره‌مندی از پروانه‌های متعدد DSL، ADSL و FCP، MVNO و سایر پروانه‌ها در راستای ارائه خدمات جدید در سراسر کشور می‌کوشد.

وی ادامه داد: درخواست پذیرش این شرکت هم دوم اردیبهشت سال جاری در هیات پذیرش بورس مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفته و مدارک لازم برای ثبت به عنوان شرکت سهامی عام نزد سازمان بورس و اوراق بهادار را هم تکمیل کرده است. بنابراین با نهایی شدن امیدنامه، امکان درج در فهرست نرخ‌های بورس در آینده نزدیک را دارد و پس از آن با افشای اطلاعات در کدال از گزینه‌های عرضه اولیه سهام در بورس خواهد بود. مدیر پذیرش بورس تهران به دیگر شرکت صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و گفت: شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با سرمایه 180میلیارد تومانی و با مالکیت بانک سامان هم در جلسه سوم تیر سال جاری در بورس پذیرفته شده و از شرکت‌های برتر در زمینه خدمات پرداخت الکترونیک در کشور است.

درگاهی ادامه داد: این شرکت با نماد «سپ» با بهره‌مندی از 40 شعبه و نمایندگی در سراسر کشور و مالکیت 650هزار دستگاه کارتخوان و پشتیبانی 24 ساعته از شرکت‌های معتبر حوزه PSP است.

به گفته وی شرکت پرداخت الکترونیک هم پس از ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان شرکت سهامی عام و احراز شرایط پذیرش، قابلیت درج در بورس و عرضه اولیه سهام را خواهد داشت.

 

ارسال نظر