ویرانه‌های امریکا در انتظار توفان خوزه

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۱۳
ویرانه‌های امریکا در انتظار توفان خوزه

  واشنگتن‌پست:

هنوز پیامدهای توفان هاروی به پایان نرسیده بود که امریکا گرفتار توفان جدیدی به نام ایرما شده است. با قوت گرفتن بیشتر توفان ایرما در منطقه کاراییب و بدل شدن آن به شدیدترین توفاق فوق استوایی در یک دهه اخیر در منطقه، ساکنان مسیر توفان به دنبال سرپناه هستند. به گزارش واشنگتن‌پست، جزیره‌هایی که به‌ خاطر ایرما تخریب شده‌اند، اکنون به استقبال خوزه می‌روند. خوزه توفان دیگری است که در فاصله دورتر در اقیانوس اطلس، پس از ایرما شکل گرفته و انتظار می‌رود در روزهای آینده به توفان فوق استوایی دیگری تبدیل شود. دیروز سازمان هواشناسی امریکا از قدرت گرفتن توفان خوزه و رسیدن آن به جزایر آنتیل کوچک خبر داد و کفت که درجه این توفان از 3 به 4 افزایش یافته است. این وضعیت در حالی است که دولت امریکا هنوز نتوانسته مبلغ مورد نیاز برای بازسازی خرابی‌های توفان هفته گذشته در تگزاس را فراهم کند.

  ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار تصویری از آوار به گزارش زمین‌لرزه روز جمعه در مکزیک پرداخته است. این زمین‌لرزه به بزرگی 8.1ریشتر، سواحل مکزیک در اقیانوس آرام را لرزاند. مرکز زمین‌شناسی امریکا، مرکز این زمین‌لرزه را 165 کیلومتری غرب شهر تاپاچولا در جنوب مکزیک اعلام کرده است. به گزارش ال‌پایس، هشدارهایی در مورد سونامی برای کشورهای مکزیک، السالوادور، کاستاریکا، پاناما و هندوراس صادر شده است. انریکو پنا نیتو، رییس‌جمهوری مکزیک اعلام کرده که این قدرتمندترین زمین‌لرزه مکزیک در یک قرن گذشته است. به گفته رییس‌جمهوری مکزیک، این زمین‌لرزه منجر به قطع برق بیش از یک‌میلیون خانوار شده است. همچنین از وقوع بیش از ۶۰ پس‌لرزه با قدرتی بیش از 7 ریشتر خبر داده شده است. این شدیدترین زلزله‌یی بوده که از سال ۱۹۸۵ در مکزیک به وقوع پیوسته است.  

  میامی هرالد:

این روزنامه نیز به آوارگان ایرما پرداخته است. تندباد ویرانگر ایرما هزاران نفر در مناطق پرخطر جزایر کاراییب را وادار به تخلیه مناطق مسکونی کرده است. همچنین هزاران نفر از اهالی فلوریدا، به علت وحشت از توفان ایرما به سمت شمال این ایالت رفته‌اند. طبق گزارش میامی هرالد، حدود 500 هزار نفر از جمیعت ایالت فلوریدا، طبق دستور و هشدارها، برای در امان ماندن از توفان ناچار به ترک خانه‌های خود شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود، توفان ایرما با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت بامداد یک‌شنبه به فلوریدا برسد. رییس آژانس حوادث غیرمترقبه امریکا هشدار داده این توفان خسارت زیادی به دنبال خواهد داشت. توفان سهمگین ایرما پیش از ورود به امریکا در منطقه کاراییب موجب مرگ 24نفر شد. توفان خسارت گسترده‌یی در جزایر فرانسوی سن‌مارتن و سن‌بارتلمی ایجاد کرده است. ایرما با سرعت 295 کیلومتر در ساعت یکی از شدیدترین تندباد‌ها در منطقه کاراییب در 10سال گذشته خوانده شده است.

 

 

ارسال نظر