لزوم ایمن‌سازی گود کنار برج میلاد

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۳۱
لزوم ایمن‌سازی گود کنار برج میلاد

در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران، افشین حبیب‌زاده عضو کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، نسبت به ایمن‌سازی سالن همایش‌های برج میلاد هشدار داد و با اشاره به وضعیت گود مجاور این برج تصریح کرد: ضروری است شهرداری هر چه سریع‌تر نسبت به پایدارسازی این گود اقدام کرده و بازرسی سنسورهای جابه‌جایی و سیستم‌های ابزار دقیق آن صورت گیرد.

در ادامه جلسه محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، به بیان توضیحاتی درباره این گود پرداخت و تصریح کرد: قبل از رسمیت شورای پنجم موضوعی در رسانه‌ها از طرف یکی از اعضای شورای شهر چهارم مطرح شد که به دلیل خاکبرداری طولانی مدت و رها شده در کنار برج میلاد، خطراتی این برج را تهدید می‌کند.

وی گفت: البته در همان زمان اعلام شد که چنین خطری متوجه برج میلاد نیست اما کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای پنجم با جدیت بیشتری به موضوع نگاه کرد. درنهایت معلوم شد خطری برج میلاد را تهدید نمی‌کند ولی سالن همایش‌های کنار برج میلاد مورد خطر واقع شده است.

رییس شورای شهر تهران گفت: به‌دلیل سوءتفاهم‌ها بین شهرداری تهران، شورای شهر چهارم و کمیسیون ‌عالی معماری و شهرسازی درباره طرح ساختمانی که قرار بوده در مجاور برج میلاد ساخته شود، این پروژه متوقف شد. در آن زمان گود‌برداری توسط سرمایه‌گذار انجام شده اما بیش از دو سال است که این گود رها شده است.

وی افزود: خارج از اختلاف‌نظر بین شورای چهارم و شورای عالی معماری و شهرسازی، شهرداری باید هر چه سریع‌تر نسبت به تحکیم گود اقدام کند تا هیچ خطری متوجه سالن همایش‌ها نشود.

هر چند محسن هاشمی اظهار کرد که دو سال از عمر نیلینگ این گود می‌گذرد اما محمدمهدی تندگویان عضو شورای چهارم عنوان کرده بود که از سال ۹۲ تاکنون گود برج میلاد رها شده است و این در حالی است که عمر مفید نیلینگ چهار سال است و حالا این گود نیازمند استحکام‌سازی است.

به گفته وی، اکنون ما با یک گود پرخطری مواجه هستیم که دقیقا در کنار برج میلاد قرار دارد و بار برج روی این گود سنگینی می‌کند. به‌طوری که با نخستین شکاف در گود، شاهد خواهیم بود که پایه‌های برج مقاومت خود را از دست داده و برج به درون گودال ۴۰ متری سقوط خواهد کرد و در خوشبینانه‌ترین حالت برج میلاد کج خواهد شد.

تندگویان با بیان اینکه شهرداری منطقه دو بارها به سازمان سرمایه‌گذاری مشارکت شهر که این پروژه مشارکتی زیرنظر آنهاست درباره وضعیت برج میلاد تذکر داده است، یادآور شد در نامه‌یی که شهرداری منطقه دو در تیرماه ۹۶ برای سازمان سرمایه‌گذاری مشارکت شهر تهران نوشته عملیات گودبرداری را بدون رعایت اصول و قواعد فنی و ایمنی دانسته و ضمن توقف هرگونه عملیات ساختمانی اعلام کرده که ممکن است این گود علاوه بر آنکه ایمنی ساختمان‌های مجاور را در معرض خطر قرار دهد، معابر مجاور را نیز درگیر کند. اما متاسفانه هیچ عکس‌العملی از سوی شهرداری تهران درخصوص این مهم انجام نشده است. تندگویان همچنین گفته بود: بارها درخصوص وضعیت گود رها شده برج میلاد هشدارهای لازم داده شده است اما متاسفانه شهرداری در این خصوص بی‌توجه است و هرگونه خسارت جانی و مالی در پی حادثه احتمالی در این محدوده متوجه شهرداری خواهد بود.

 

ارسال نظر