چین هم آزمایش هیدروژنی کره شمالی را محکوم کرد

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۸۰
چین هم آزمایش هیدروژنی کره شمالی
را محکوم کرد

 گاردین

روزنامه بریتانیایی گاردین در شماره دیروز خود به موضوع تحقیق و تفحص مرگ و میرها در بندهای زندان اختصاص داده است. بنابر این گزارش، گزارش‌های منتشر نشده در این خصوص حاکی از آن است خانواده‌هایی که عزیزان خود را در بازداشتگاه‌های پلیس به دلیل قصور سیستم از دست داده‌اند خواهان اصلاحاتی در پلیس، ‌سیستم قضایی و خدمات بهداشتی شده‌اند.

این گزارش در سال 2015 و زمانی تهیه شد که ترزا می ‌وزیر کشور بود و این هشدار را داده که می‌تواند اعتماد عمومی را آسیب بزند. این گزارش می‌گوید باید بر آن دسته از افرادی که دچار مشکلات ذهنی هستند و توسط پلیس بازداشت می‌شوند، ممنوعیت‌هایی را گذاشت و جز در موارد خاص و استثنایی با خودروهای پلیس جابه‌جا شوند. همچنین در این گزارش گفته شده است برای آن دسته از افرادی که از مشکلات ذهنی رنج می‌برند نیز به طور کامل در سلول نگهداری نشوند.

 واشنگتن پست

این روزنامه گزارشی از دستگیری اعضای گروهی به نام ‌ام اس– 13 می‌دهد که از مرزهای ایالات متحده عبور کرد‌ه‌اند و وارد خاک امریکا شده‌اند. این گروه خشن خیابانی متهم به قتل و غارت هستند. رهبر این گروه فردی به نام آلکساندر سیرون است که از مدت‌ها پیش تحت تعقیب پلیس بود. بنابر گزارش این روزنامه مقامات هنوز مدرکی مبنی بر جنایتکار بودن سیرون ندارند.

گزارش دیگر این روزنامه به موضوع بحران کره شمالی و آزمایش بمب هیدروژنی این کشور اختصاص دارد. در همین ارتباط وقتی از ترامپ سوال شده که آیا قصد حمله نظامی به آن کشور را دارد او جواب داد که خواهیم دید. از این رو این روزنامه احتمال می‌دهد که حمله نظامی صورت خواهد گرفت.

 

 ساوث چاینا مورنینگ پست

روزنامه چینی ساوث چاینا مورنینگ پست هم گزارش اول خود را به آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی اختصاص داده و تیتر زده که چین و امریکا بزرگ‌ترین آزمایش هسته‌یی کره شمالی را محکوم کردند. کره شمالی در روز یک‌شنبه صبح بمب هیدروژنی را آزمایش کرد که دنیا را به واکنش واداشت. بر اثر این آزمایش زمین‌لرزه‌یی به قدرت 6.3 ریشتر ثبت شد. کشورهای حوزه دریای چین، ‌کره جنوبی؛ ژاپن و چین از این آزمایش اظهار نگرانی کردند. شاید به همین خاطر باشد که روزنامه‌های چینی برای نخستین‌ بار از محکومیت کره شمالی حرف می‌زنند و آن را تیتر می‌کنند.

تیتر دیگر این روزنامه به نشست سران بریکس اختصاص دارد که در چین برگزار شده است. در این نشست رییس‌جمهور چین از اعضا خواسته که در امور تجارت با هم متحد باشند.

 

 

ارسال نظر