اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۵۶

  انعقاد تفاهمنامه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی زندانیان؛ شهرکرد    مدیران کل میراث فرهنگی و زندان‌ها تفاهمنامه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی زندانیان را امضا کردند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: برای حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنها و فروش تولیدات صنایع‌دستی زندانیان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فضایی از بازارچه دایمی صنایع‌دستی در میدان قدس شهرکرد را در اختیار اداره کل زندان‌های چهارمحال‌ و بختیاری قرار می‌دهد. بهمن عسگری‌ افزود: همچنین در راستای بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی زندانیان، نماینده اداره کل زندان‌ها برای شرکت در نمایشگاه‌های منطقه‌یی و ملی برای فروش محصولات معرفی می‌شود.

  درخشش فرزند یکی از کارکنان شرکت گاز مرکزی در مسابقات قرآنی؛ اراک     در بیست ویکمین مرحله مسابقات سراسری قرآن کریم و نهج‌البلاغه با عنوان بهار در بهار ویژه فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران و شرکت‌های تابعه که در ایام مبارک دهه کرامت و همزمان با ولادت حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع) و به میزبانی شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی برگزار شد، محمد رجبی فرزند یکی از کارکنان شرکت گاز شهرستان محلات از استان مرکزی خوش درخشید و موفق به کسب رتبه اول در رشته قرائت و ترتیل در مقطع اول متوسطه شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز استان مرکزی مرحله مقدماتی این مسابقات همزمان با بهمن ماه سال گذشته و در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم قرآن کریم، نهج‌البلاغه، اذان و قصه‌گویی در دو بخش پسران و دختران در اراک برگزار شد و نفرات برتر هر رشته در مقاطع مختلف تحصیلی به مرحله نهایی و سراسری راه یافتند که مرحله نهایی و سراسری این مسابقات با حضور نفرات برتر از سراسر کشور در شهر ارومیه برگزار شد.

  پرداخت تسهیلات به ۲۲۱واحد تولیدی استان سمنان؛ سمنان    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از معرفی ۲۲۱ واحد تولیدی استان به بانک برای دریافت تسهیلات رونق تولید خبر داد و گفت: در این راستا زمینه اشتغال ۶۷۱ نفر فراهم شد. بهروز اسودی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری هفتاد و ششمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار داشت: ۲۲۱واحد تولیدی استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش یک‌هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تاکنون ۸۰۵واحد تولیدی متقاضی تسهیلات در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد پرونده ۶۱۷واحد در مرحله بررسی کارگروه قرار دارد و پرونده ۱۳۱واحد تولیدی به ارزش یک هزار و ۶۷۷میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

  گشایش نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر در مشهد؛ مشهد     بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کامیپوتر و هفتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند «ایرانکام» در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گشایش یافت مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: بیستمین گشایش نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و هفتمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند «ایرانکام» با حضور 120شرکت داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی در قالب 100غرفه و در فضایی به مساحت 5هزار و 200 مترمربع در مشهد برپا شد.  احسان ارکانی افزود: زمینه فعالیت این شرکت‌ها سخت‌افزار و تجهیزات شبکه، نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، شهر هوشمند، اپراتورهای مخابراتی، دولت الکترونیک، ماشین اداری، بانکداری نوین و تجارت الکترونیک، کسب و کار الکترونیکی، وبوهاستینگ، استارت‌آپ، اف.سی.پی، یو.پی.اس، تجهیزات جانبی کامپیوتر، بازاریابی دیجیتالی و اینترنتی، شتاب‌دهنده‌های فناوری و بازی‌های رایانه‌یی است.

  درآمد سفر هر گردشگر معادل 30بشکه نفت؛ کرمان     معاون وزیر امور خارجه در کرمان گفت: درآمد حاصل از سفر هرگردشگر برابر با 30بشکه نفت است در حالی که برای گردشگری هزینه قابل قبولی نمی‌شود. معاون وزیر امور خارجه در دومین گردهمایی نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور درباره درآمد معادل 30بشکه نفت حاصل سفر هر گردشگر کرمان گفت: درآمد حاصل از سفر هر گردشگر برابر با 30 بشکه نفت است و این در حالی است که برای گردشگری هزینه قابل قبولی نمی‌شود. قشقاوی تصریح کرد: اگر تنها 20درصد درآمد گردشگری به همین حوزه اختصاص یابد، رشد چشمگیری خواهد داشت. وی در ادامه از هزینه بالای قیمت بلیت سفرهای داخلی انتقاد کرد و خواستار کاهش آن شد. معاون وزیر امور خارجه افزود: در بحث گردشگری به مسلمان یا کافر بودن گردشگر توجه نکنید، زیرا پیامبر اعظم (ص) می‌فرماید: به میهمان و گردشگر اگر کافر هم باشد، احترام بگذارید.

  حال خوش شالیکاران مازندران با افزایش تولید و قیمت مناسب برنج؛ ساری    برداشت شالی در مازندران در حالی به انتهای خود رسیده که امسال شالیکاران به دلیل افزایش میانگین تولید بیش از 10درصدی نسبت به سال قبل و بهای مناسب خوشحال هستند. دلاور حیدرپور رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران دیروز در گزارشی از آخرین وضعیت تولید و قیمت برنج گفت: با سیاست‌گذاری‌های صحیح دولت نسبت به کنترل و نظارت بر واردات برنج و همچنین توجه به مکانیزاسیون، امسال علاوه بر کاهش هزینه تولید، آرامش به نفع برنجکاران در بازار این محصول برقرار است.  وی اضافه کرد: اکنون 95درصد شالی در مازندران برداشت شده که حدود 90درصد شالی با استفاده از کمباین‌های مخصوص درو شده است.

  احتمال کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی؛ اردبیل    عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران از احتمال کاهش نرخ سود تسهیلات پرداختی بانک‌ها به واحدهای تولیدی با هدف رونق بخشیدن به تولید و اشتغال خبر داد.  حسین پیرموذن افزود: با نرخ سود فعلی که بین 18 تا 21درصد است، بخش خصوصی و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی چندان رغبتی به فعالیت‌های اقتصادی ندارند و ما با جلساتی که با وزیر اقتصاد و همچنین مسوولان مرتبط با بانک‌ها داشتیم، قرار شد در شورای پول و اعتبار از هفته جاری نرخ سود جدید ابلاغ شود.  وی گفت: پیشنهاد ما به صورت شفاف تعیین نرخ سود 8 تا 10درصد برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی است که امیدواریم در حد توان دولت سعی کند تا بانک‌ها را مجاب به تعیین نرخ سود پایین کرده و زمینه تسهیل در پرداخت تسهیلات فراهم آید.

 

 

ارسال نظر