از چالش‌های دستمزدی امریکا تا اصلاح قانون کار فرانسه

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۰۶
از چالش‌های دستمزدی امریکا تا اصلاح قانون کار فرانسه

  وال استریت ژورنال

روزنامه اقتصادی وال استریت ژورنال گزارش اول خود را به موضوع رشد پایین دستمزدها اختصاص داده است. بنابر گزارش این روزنامه، فدرال رزرو با چالش دستمزدهای پایین مواجه شده است. بنابر این گزارش شغل‌های ثابت توانسته‌اند در این مدت منافع ثابت و پایداری را به دست بیاورند درحالی که شغل‌های غیرثابت ضررهای زیادی دیده‌اند، موضوعی که فدرال رزرو را به چالش کشیده است.

بنابراین گزارش بیکاران غیرکشاورز در ماه آگوست به 156هزار نفر بالغ شده‌اند و نرخ رشد بیکاری هم از 4.3درصد به 4.4درصد رسیده است.

  واشنگتن پست

واشنگتن‌پست در روزنامه خود به موضوع تلاش ترامپ برای خروج از قراردادهای کره جنوبی اختصاص داده است. بنابر این گزارش ترامپ درصدد خروج از یک توافقنامه تجاری با کره جنوبی است، ‌این درحالی است که این کشور در مقابله با آزمایشات اتمی کره شمالی در کنار کره جنوبی قرار دارد.

بنا به گفته یکی از مشاوران اقتصادی ارشد ترامپ، آنها بر سر دوراهی مانده‌اند که آیا مذاکره‌کنندگان یک معاهده 5 ساله دیگر را ببندند یا آنکه از توافقنامه کره جنوبی - ایالات متحده خارج شوند. این گزارش حاکی است که در روزهای اخیر ‌ترامپ کارکنانش را تحت فشار قرار داده تا موضع‌گیری شجاعانه‌یی علیه یک سری از حکومت‌های میزبان قراردادها ازجمله کره جنوبی بگیرند. او آنها را متهم می‌کند که تجارت‌های غیرعادلانه‌یی با ایالات متحده بسته‌اند. اما برخی از مشاورانش ازجمله رییس شورای اقتصاد ملی معتقدند که چنین حرکتی می‌تواند منجر به جنگ تجاری بشود که ایالات متحده از آن آسیب خواهد دید.

  نیوریورک تایمز

روزنامه امریکایی نیویورک تایمز هم به موضوع لایحه اصلاح قانون کاری که ماکرون برای تصویب به مجلس ارسال کرده، پرداخته است. بنابر این گزارش فرانسه پس از 30سال در تلاش است که بازار کار خود را منعطف‌تر بکند. از این رو دولت فرانسه درصدد است که توازن قدرت را از سمت کارگر به سمت کار فرما ببرد.

امانوئل ماکرون در همین راستا نخستین وعده خود که اصلاح قانون کار است را برداشت تا اقتصاد فرانسه را در مقابل صدمات رویین تن کند. گزارش نیویورک تایمز در ادامه می‌افزاید که تغییرات قانون کار عملا برای ماکرون یک آزمون جدی است که او تا چه اندازه می‌تواند در مقابل ستیزه‌جویان مقابله کند.

نیویورک تایمز درحالی این گزارش را نوشته است که روزنامه لوموند روز گذشته نوشته بود، اصلاح قانون کار باعث شده که کارفرمایان بسیار خوشحال شوند و اتحادیه‌های کارگری در مقابل آن مواضع متفاوتی را اتخاذ کنند.

 

 

ارسال نظر