چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۹۴

امت اسلام باید دولت‌ها را متوجه وظیفه خود کنند

02-3خطیب نماز عید قربان تهران تاکید کرد: امت اسلام و نخبگان باید دولت‌ها را به وظیفه و تکلیف خود متوجه کنند. در دنیایی که امنیت را برای جهان اسلام برهم زده است، این وظیفه همه ملت‌هاست. نخبگان و حجاج باید در مکه جمع شوند و تصمیم‌گیری کنند. متاسفانه این شرایط وجود ندارد. دنیایی که به این وضع درآمده، نیاز به امامت و ولایت دارد؛ امامتی که بتواند دنیا را تکان بدهد و این امامت توسط امام‌عصر(عج) خواهد بود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز عید قربان تهران که در مصلای امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه شرایط کنونی جهان اسلام به صورت مستقیم توسط عوامل صهیونیست‌ها ایجاد شده یا به‌صورت غیرمستقیم و در پشت پرده توسط صهیونیست‌ها حمایت می‌شود، تصریح کرد: وظیفه امت اسلام است که از دولت‌ها امنیت مال، جان، حیثیت و آبرو را مطالبه کنند. این مطالبه باید باشد. فرهیختگان، خطیبان نماز جمعه و نویسندگان در جهان اسلام باید به این مساله بپردازند و به منافع حج توجه شود.  امامی کاشانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از ولایت فقیه برخوردار است که نیابت امام‌عصر(عج) است، خاطرنشان کرد: اتحاد، وحدت، انسجام و رسیدگی به دیگران به‌صورت خاص و به‌صورت عام در جهان اسلام وظیفه و تکلیف بزرگی است.

وی همچنین تاکید کرد: وظیفه امت اسلام است که از دولت‌ها امنیت مال، جان، حیثیت و آبرو را مطالبه کنند. این مطالبه باید باشد. فرهیختگان، خطیبان نماز جمعه و نویسندگان در جهان اسلام باید به این مساله بپردازند و به منافع حج توجه شود.

 

داعش نعل وارونه امریکا برای مهار بیداری اسلامی بود

02-4رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با معاون رییس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در این دیدار ادعای امریکا برای مقابله با داعش را کذب دانست و آن را نعل وارونه امریکا برای مهار جریان عمیق بیداری اسلامی و تجزیه جهان اسلام ارزیابی کرد.  به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر هوشیاری و همبستگی ملت‌ها گفت: از دولت‌های اسلامی انتظار می‌رود که با گروه‌های تکفیری و توطئه‌های امریکا ازجمله فتنه‌گری‌های طایفه‌یی، قومی، فرقه‌یی و اختلافات مذهبی مقابله کنند.  نوری ‌المالکی معاون رییس‌جمهوری عراق نیز در دیدار با آیت‌الله هاشمی شاهرودی و محسن رضایی رییس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از ایفای نقش سازنده ایران در شؤون مختلف سیاسی و اقتصادی عراق تشکر کرد. وی افزود: مفتخریم که میزبان نخستین سفر عالم برجسته جهان تشیع، حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی و هیات همراه به عراق هستیم و امیدواریم این سفر، مایه تحکیم روابط راهبردی دو کشور ایران و عراق باشد.  نوری‌ المالکی ضمن تشکر از نقش سازنده ایران در شؤون مختلف سیاسی و اقتصادی عراق، پیروزی‌های اخیر ارتش و ملت عراق در نبرد با تروریسم را مرهون نقش سازنده علما در بسیج مردمی، همبستگی اقشار مختلف مردم و همراهی دوستان و همپیمانان راهبردی ملت عراق به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران دانست و از آنان تشکر کرد.  معاون رییس‌جمهوری عراق همچنین ضمن تشریح زمینه‌های اتحاد ملی و دستاوردهای بزرگ و شیرین همبستگی ملت عراق، استمرار این پیروزی‌ها را مرهون توجه بیشتر نخبگان عراقی به سه مولفه «وحدت، امنیت و علائق ملی» دانست. همچنین در این دیدار، ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی و جمعی از مسوولان عراقی نیز حضور داشتند.

 

تضمین شرکت‌های فرانسوی در همکاری با ایران

02-5در شرایطی که ایران و فرانسه بعد از امضای برجام دور تازه‌یی از مناسبات ارتباطی را آغاز کرده‌اند، علی آهنی سفیر ایران در پاریس با اشاره به ظرفیت‌ها، ثبات و امنیت کشورمان تاکید کرد: شرکت‌های فرانسوی برای موفقیت در بازار ایران با سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی و فناوری می‌توانند همکاری درازمدت با ایران را تضمین کنند.  ‎به گزارش «تعادل» به نقل از ایلنا، آهنی به ابتکار و دعوت مدف بین‌المللی (شورای کارفرمایان اقتصادی و تجاری فرانسه) در همایش اقتصادی در پاریس با حضور فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در تهران، مسوول ایران در خزانه‌‌داری این کشور و همچنین نمایندگان بیش از صد شرکت فرانسوی برگزار شد، سخنرانی کرد.  معاون مدف بین‌المللی قبل از سخنان سفیر ایران گفت: از حمایت جدی جنابعالی طی دوره خدمت‌تان از فعالیت‌های مدف متشکرم. شما دیپلمات بزرگی هستید که توانستید با ظرافت و به‌صورت حرفه‌یی روابط دو کشور را که همانند میدان مین بود، مدیریت کنید.  وی ضمن اشاره به سفرهای متعدد مقامات سیاسی و اقتصادی دو کشور و همچنین هیات‌های اقتصادی فرانسه به ایران، اظهار کرد: شما بعد از مدت طولانی دشواری در روابط دو کشور، برای شرکت‌های فرانسوی روشنایی لازم را به ارمغان آوردید. بدانید خاطره خوبی از خود به جای گذاشته‌اید.  در ادامه سمینار، علی آهنی، با ابراز خوشحالی از تحولات رو به رشد روابط با فرانسه تصریح کرد: تلاش‌ها و ابتکارات شجاعانه مسوولان مدف برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور با وجود تهدیدها و فشارهای مختلف قابل‌تقدیر است اما هنوز در این مسیر معضلاتی ازجمله احتیاط بیش از حد بانک‌های بزرگ فرانسه در همکاری با ایران وجود دارد که رفع آنها نیازمند حمایت و ابتکار قوی‌تر دولت فرانسه است.

 

دولت درخصوص وضعیت معیشتی مردم تلاش کند

02-6رییس مجلس خبرگان رهبری از دولت دوازدهم خواست درخصوص وضعیت معیشتی مردم بیش از پیش تلاش کند. به گزارش «تعادل» به نقل از ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی دیروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد مقدس جمکران قم اظهار کرد: دولتمردان اگر صادقانه به میدان بیایند و امکانات خودشان را مصرف کنند، مردم هم بدانند دولت برای خدمت به فقیران صادقانه کار می‌کند، به دولت کمک می‌کنند. مردم ایران مردمی مخلصند و نمونه این اخلاص رجایی و باهنر هستند. این دو نفر دنبال مقام نبودند و فقط برای رضای خدا کار کردند.  رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهید رجایی یک دستفروش با آن همه شکنجه و زندان، وقتی رییس‌جمهور می‌شود، همان حال و هوای قبل از رییس جمهوی را دارد و خدا نیز شهادت را نصیبش کرد.

او افزود: هر کس در این خط حرکت کند صراط است و هر کس هم عبور کند ضلالت است، باید ببینیم دشمن چه می‌خواهد و دوست دارد، عکس آن عمل کنیم، و خط و راه دشمن را بشناسیم.  امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شهید مدافع حرم، شهید حججی افزود: خداوند برخی وقت‌ها وسیله‌یی را فراهم می‌کند که موج‌های خوابیده دوباره در جامعه جاری شود.

او افزود: در شرایطی که ایثار و شهادت کمی داشت فراموش می‌شد با شهادت شهید حججی این موج دوباره به راه افتاد.

شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف‌آباد اصفهان، عضو لشکر زرهی هشت نجف‌اشرف بود که اعضای گروهک تروریستی داعش در سوریه پس از به اسارت درآوردن وی، سر از پیکرش جدا کردند.

 

ارسال نظر