کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۸۹۵

 سفر وزیر دفاع بریتانیا به کویت و عمان

 وزیر دفاع بریتانیا در سفر به کویت از امضای قرارداد جدید نظامی با این کشور خبر داده است. به گزارش ایسنا، مایکل فالون گفته که دو کشور ماه سپتامبر رزمایش نظامی گسترده هوایی برگزار خواهند کرد. وزیر دفاع بریتانیا پیش‌تر به عمان سفر کرده و با همتای عمانی خود توسعه همکاری‌های نظامی دو جانبه را بررسی کرد.

 افزایش شاخص بورس استانبول ترکیه

ارزش شاخصBIST100 بورس استانبول روز دوشنبه به عدد 110هزار و 175واحد رسید و رکورد جدیدی در فعالیت بازار بورس ترکیه ثبت شد. به گزارش ایرنا، شاخص BIST100 بورس استانبول در معاملات دوشنبه با افزایش 420واحدی معادل 0.38‌درصد و شاخص هلدینگ‌ها نیز 0.88‌درصد رشد داشته است. همچنین شاخص معدن بورس استانبول با 1.13درصد صعود شاهد بیشترین رشد داشته است. تحلیلگران معتقدند که ثبات اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و نیز رونق صنعت گردشگری ترکیه در سال جاری میلادی از دلایل افزایش شاخص بورس استانبول به شمار می‌رود.

 وزیر خارجه بحرین ساکنان قطر را مزدور خواند

وزیر خارجه بحرین با اتهام‌زنی دوباره به دوحه همه ساکنان قطر را مزدور خواند. به گزارش روسیا الیوم، خالد بن أحمد آل خلیفه در پیام توییتری خود نوشت:«مزدوران ساکن قطر مسبب توهین به قطری‌ها هستند و نه برادرانی که با آنها از یک خون هستند و همه می‌دانند که قطری‌ها در گفته‌های خود صادق نیستند.» عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر نزدیک به 3ماه پیش با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم رابطه خود را با دوحه قطع کرده و مرزهای خود را با این کشور بستند.

 13 کشته در حمله انتحاری هلمند افغانستان

دست‌کم 13نفر در حمله به یک خودرو نظامی در ولایت هلمند در جنوب افغانستان جانشان را از دست داده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، این انفجار در بازار شهرستان ناوه روی داده و ۱۹نفر دیگر زخمی شده‌اند. گفته شده، فرد انتحاری خودرو بمب‌گذاری شده را به یک تانک نیروهای ویژه کوبیده است. طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

 پاکستان: راهبرد ترامپ در افغانستان موثر نیست

نخست‌وزیر پاکستان گفته، راهبرد تازه‌ اعلام‌ شده‌ رییس‌جمهوری امریکا در مورد افغانستان به موفقیت نخواهد انجامید. به گزارش بلومبرگ، شاهد خاقان عباسی که از 3هفته پیش پس از اعلام حکم دادگاه در مورد نواز شریف، ریاست هیات وزیران کشور خود را برعهده گرفته، گفته اسلام‌آباد از نبرد علیه تروریسم در افغانستان پشتیبانی می‌کند اما اجازه نخواهد داد این نبردها به پاکستان سرایت پیدا کند. دونالد ترامپ راهبرد تازه دولت خود در قبال افغانستان را اعلام و با انتقاد از پاکستان تاکید کرد که تعهدات امریکا چک سفید امضا نیست. ترامپ گفته پاکستان پناهگاه امنی در اختیار عاملان آشوب، خشونت و ترور می‌گذارد و دولت او بیش از این نمی‌تواند در قبال چنین موضوعی سکوت کند.

 

ارسال نظر