مکانیسم حذف اینترنت حجمی تدوین می‌شود

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۶۶۲

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: مردم از کم‌فروشی اینترنتی گلایه دارند و به همین جهت باید تنظیم مقررات در استان‌ها نیز فعال شود و شکایات مردم را دریافت کند. این نیازمند این است که نظارت مردم بر مردم فعال شود. من گفتم روز شنبه تمام شکایاتی که در رابطه با کم‌فروشی اینترنت وجود دارد، به صورت رسانه‌یی منتشر شود تا روشن شود مردم از چه کسانی شکایت دارند. 

به گزارش ایسنا آذری‌جهرمی در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در استانداری اظهار کرد: ما یک پایه ضعیف ۱۲ساله در حوزه ارتباطات داشتیم که امروز این ضعف چندبرابر شده است. اینکه بدانیم چقدر با سطوح استاندارد فاصله داریم، مساله مهمی است. از اپراتورها با وجود اینکه فضای رقابت خیلی خوبی دارند، انتظار داریم که با مردم روراست بوده و فضای رقابت را محترم می‌شماریم اما باید واقعیات را دید. برخی از این مشکلات به مسائل شهری بازمی‌گردد و اطلاع داریم که این مسائل حل نشده و مساله فیبر نوری شهر مشهد باید حل شود. 

وی تاکید کرد: مردم از کم‌فروشی اینترنتی گلایه دارند و به همین جهت باید تنظیم مقررات در استان‌ها نیز فعال شود و شکایات مردم را دریافت کند. این نیازمند این است که نظارت مردم بر مردم فعال شود. من گفتم روز شنبه تمام شکایاتی که در رابطه با کم‌فروشی اینترنت وجود دارد، به صورت رسانه‌یی منتشر شود تا روشن شود مردم از چه کسانی شکایت دارند. این نظارت بهترین راه نظارت است و هیچ ترسی هم از هیچ‌کسی نداشته باشید و ملاحظه‌یی نکنید. شکایات را منتشر کنید تا اصحاب رسانه آن را به مردم منتقل کنند و مردم بدانند شکایات کجاست و از کیست و چه کسی رعایت نمی‌کند. نمی‌شود ما مدیون مردم باشیم و مردم از ما طلب کنند و ما پاسخگو نباشیم. 

آذری‌جهرمی عنوان کرد: مهم‌تر از همه این مباحث، مساله دولت الکترونیک و اشتغال است. در خراسان رضوی راه‌اندازی پنجره واحد خدمات دولت در روستاهای با بیش از ۶۰ خانوار وضعیت خوبی دارد. ۲۷ دستگاه دولتی در بیش از ۱۳۰۰ روستا در استان حضور دارند. رشد جمعیت روستایی در این استان ناشی از همین مسائل است. همچنین در حوزه تبدیل مشهد به شهر هوشمند اقدامات خوبی صورت گرفته و توسعه خوبی در این زمینه صورت گرفته است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مشهد استانی با ۲۷میلیون جمعیت شناور است و فضای بازار خوبی دارد، اضافه کرد: مراکز فناوری مشهد نیز مانند مراکز سنتی باید از خدمات ارتباطی به خوبی استفاده کنند. امروز در مسیر سفر به مشهد با آقای رییسی، تولیت آستان قدس همسفر بودیم و وی ابراز علاقه برای همکاری در حوزه ICT و کسب و کار داشت و برای سرمایه‌گذاری آستان قدس در این حوزه ابراز تمایل کرد. 

آذری‌جهرمی گفت: وقتی این ظرفیت‌ها وجود دارد، مانعی غیرقابل حل نخواهد بود. امیدواریم موضوع اشتغال در این استان به صورت ویژه توسعه یابد. هدف همه این اقدامات رسیدن به توسعه خدمات است. امروز باید دید هزینه سفر به مشهد از برخی نقاط کشور از سفر به آنتالیا بیشتر است. این فناوری اطلاعات است که می‌تواند در این زمینه کمک کند. باید از طریق توسعه فضاهای ارتباطی، روح معنوی بارگاه امام رضا (ع) را در کشور جاری کرد. البته خراسان رضوی فقط مشهد نیست و باید به شهرهای دیگر نیز کمک کرد. 

وی اظهار کرد: باید با همه دانشگاه‌های فعال مشهد در حوزه طرح تکاپو صحبت شود تا این ظرفیت‌ها به درستی مورد استفاده قرار گیرد. امروز طرح‌های متعددی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که مجموع سرمایه‌گذاری آن حدود ۲۶۰میلیارد تومان بوده که ۸۲۵ پروژه در حوزه مخابرات را شامل می‌شود. همه این سرمایه‌گذاری‌ها وابسته به شرکت مخابرات ایران است. همچنین تا پایان امسال ۴۶۰میلیارد تومان دیگر در استان سرمایه‌گذاری می‌شود. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: سطح فناوری کشور ما را سطح توقعات مردم مشخص می‌کند. امروز مردم می‌خواهند شبکه بهبود یابد که امیدواریم در سفر بعدی به استان درخواست‌های سطح بالاتری از ما باشد. ما جدا از وظیفه نسبت به مردم، نگاه معنوی هم به مسائل داریم و آن نیز نگاه معنوی خدمت به زوار امام رضا (ع) در این استان است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر حذف اینترنت حجمی جزو نخستین دستورات کار ماست، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم ظرف کمتر از یک ماه مکانیسم جدید آن با رفع اشکال تهیه شود. 

محمدجواد آذری‌جهرمی در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در استانداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حذف اینترنت حجمی جزو نخستین برنامه‌های وزارتخانه است. اشکالاتی از سوی کاربران به این طرح وارد شده بود که اجرای آن متوقف شد. الان این امر جزو نخستین دستورات کار ماست که تلاش می‌کنیم ظرف کمتر از یک ماه مکانیزم جدید آن با رفع اشکال تهیه شود. وی با اشاره به سفر خود به مشهد عنوان کرد: هدف ما از این سفر بهره‌برداری از پروژه‌های آماده افتتاح استان بوده است. برنامه وزارتخانه بر اساس همان برنامه‌یی است که ما به مجلس ارائه کردیم. این همان برنامه‌یی است که دکتر روحانی در برنامه دوباره ایران در دوره انتخابات نیز ارائه کرده و به مجلس نیز ارائه شده بود. با توجه به اینکه پتانسیل خوبی در عرصه فناوری اطلاعات در کشور خصوصا در حوزه اشتغال به واسطه نیروی انسانی و نخبه بازار و هم کشش خوبی که در این بازار وجود دارد، ایجاد اشتغال از طریق کسب و کارهای نوپا و ایجاد خدمات جدید که موجب اشتغال شده و توسعه خدمات در بستر اشتغال را در پی دارد، در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برنامه اساسی ما توسعه کسب و کارهای نوپا در جهت رسیدن به تحولات بزرگ در عرصه اقتصاد دیجیتال در کشور است، گفت: بر همین اساس تمام زیربناهای ما در این حوزه برنامه‌ریزی شده و امیدواریم طی این ۴ سال از این فرصت بی‌نظیر انقلاب دیجیتال که در کشور ما در حال رخ دادن است، به نفع مردم استفاده کنیم. 

ارسال نظر