تالار صادراتی میزبان سنگ‌آهن و قیر

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۸۶
تالار صادراتی میزبان سنگ‌آهن و قیر

بورس کالای ایران روز سه‌شنبه 31 شهریورماه میزبان عرضه 55هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی و 71 هزار و 500 تن انواع قیر بود. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بورس کالای ایران تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در این روز عرضه 61 هزار و 934 تن مواد پلیمری، گوگرد و قیر را تجربه کرد. این گزارش حاکی است، 96تن میلگرد و 11هزار تن تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان، 110تن سبد میلگرد شرکت فولاد کرمان و 110تن سبد میلگرد شرکت فولاد آذربایجان نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه شد.

بر اساس این گزارش، 48هزار و 587تن گندم خوراکی و 67تن جو دامی در قالب طرح قیمت تضمینی و 100تن جو دامی، 100تن ذرت دانه‌یی، 200تن روغن خام، یک‌هزار و 557 تن شکر سفید، یک‌هزار تن کنجاله سویا، 77هزار و 750 تن گندم خوراکی و 8هزار تن گندم دوروم نیز در تالار محصولات کشاورزی عرضه شد. علاوه بر این بازار فرعی بورس کالای ایران نیز شاهد عرضه 3هزار تن ضایعات فلزی و 50تن شیرخام بود. همچنین حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵ هزار و ۸۵۶ قرارداد و ارزش معاملات نیز به 80 میلیارد تومان رسید.

روز گذشته هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با افت یک‌هزار تومانی به یک‌میلیون و 78هزار تومان و هر نیم‌سکه با ۳هزار تومان کاهش 625میلیون تومان عرضه شد. همچنین هر ربع سکه با کاهش ۳تومانی به 362هزار تومان و هر سکه گرمی با یک‌هزار تومان افت به 247میلیون تومان رسید. همچنین در معاملات آتی سکه در روز گذشته نیز ۵ سررسید آتی سکه همسو با بازار نقدی مثبت بودند، به‌طوری که قرارداد آتی سکه در سررسید شهریورماه سال ۹۶ با ۰.۱۳درصد رشد به رقم یک‌میلیون و ۲۲۹هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه سررسید آبان ماه نیز رشد ۰.۱درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۶۶هزار تومان داد و ستد شد. در همین حال قرارداد آتی سکه سررسید دی‌ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۰۲هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز یک‌شنبه 0.24درصد رشد داشت. از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز با 0.16درصد رشد قیمت با رقم یک‌میلیون و ۳۳۹هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

 

ارسال نظر