روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۱۷۴

 دیدار رییس‌جمهوری با خانواده شهید و جانباز دفاع مقدس-پاد| روحانی عصر پنج‌شنبه با حضور در منزل شهیدان علی‌اکبر، علی‌اصغر و محمدرضا اصغری ترکانی با مادر و خانواده این شهیدان والامقام دیدار کرد. رییس‌جمهور همچنین با جانباز دوران دفاع مقدس مرتضی رضیعی نیز دیدار کرد. روحانی در دیداری صمیمی با خانواده شهیدان اصغری ترکانی با تجلیل از رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های خانواده شهیدان، جانبازان و ایثارگران بر لزوم تلاش در راستای تقویت و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در کشور و پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید کرد. رییس‌جمهور نحوه شهادت مظلومانه شهید حججی را نمونه‌یی از جنایات سبعانه تروریست‌های تکفیری در پیشگاه تاریخ و جهانیان برشمرد و افزود: روحیه، ایمان و استقامت این جوانان برای ایستادگی و دفاع از حرم ائمه و حیثیت مسلمانان نشان می‌دهد، رزمندگان و شهدای ما توانستند راه ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه دارند و این راه را برای همیشه پیش روی ملت قرار دهند.

 اتوبان نیایش به «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» تغییر نام داد-ایرنا| بزرگراه «نیایش»، عصر دیروز طی مراسمی رسمی، به‌نام «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» نام گرفت. پس از ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برخی اعضای شورای شهر پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا میادین به‌نام این یار دیرین امام و رهبری را داشتند که سرانجام پس از بررسی‌های مختلف، تغییر نام بزرگراه نیایش به‌نام «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» به تصویب حداکثری اعضای شورای شهر رسید. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، فرزندان وی و جمعی از اعضای شورای شهر چهارم و پنجم و... در مراسم تغییر نام حضور پیدا کردند.

 ایران و ترکیه؛ مخالف حضور بیگانگان در منطقه- صدا و سیما| سردار سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان سفر 3روزه خود به ترکیه گفت: در دیدارهایی که با رییس‌جمهور و فرماندهان عالیرتبه ارتش ترکیه داشتیم درخصوص امنیت مرزهای مشترک و مقابله با تروریست‌ها و تحولات سوریه و عراق با یکدیگر گفت‌وگو کردیم. سرلشکر باقری گفت: در دیدار با فرماندهان نظامی ترکیه درخصوص تاثیرات منفی حضور ابرقدرت‌ها در منطقه و وابستگی گروه‌های تروریستی ازجمله داعش به استکبار جهانی اتفاق نظر داشتیم. وی افزود: برای من جالب بود که این دیدگاه را مقامات ترک هم داشتند و معتقد بودند که چنانچه همکاری و هماهنگی نزدیک‌تری میان مسوولان نظامی و امنیتی دو کشور برقرار شود بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

 دستور رییس‌جمهوری برای رسیدگی به حجت‌الاسلام کروبی- ایرنا|  وزیر بهداشت روز پنج‌شنبه گفت: براساس خواسته رییس‌جمهوری به اتفاق همکاران به عیادت حجت‌الاسلام مهدی کروبی رفتم و وضعیت فشارخون، ضربان قلب و تغذیه ایشان تحت کنترل است. سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی پس از عیادت از حجت‌الاسلام مهدی کروبی گفت: نیمه شب گذشته به من اطلاع دادند آقای کروبی پس از آنکه چند ساعتی غذا میل نکردند، شرایط ضربان و فشار خونشان مناسب نبود و به همین دلیل به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و رسیدگی گرفتند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین وضعیت کروبی گفت: رسیدگی کامل به ایشان انجام شده و وضعیت فشار خون، ضربان قلب و تغذیه ایشان تحت کنترل است.

 

ارسال نظر