ترامپ نژادپرستی را محکوم کرد

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۸۴

 ال‌پایس:

ترامپ، مجبور به محکوم کردن خشونت‌های نژادپرستی سفیدپوستان در ویرجینیا شد. به گزارش ال‌پایس، رییس‌جمهوری امریکا در پی انتقادات شدید محافل داخلی نسبت به بی‌تفاوتی او در مقابل خشونت برتری‌طلبان سفیدپوست این کشور، با گذشت دو روز سرانجام مجبور به خواندن بیانیه‌یی در محکومیت همه گروه‌های نژادپرست و برتری‌طلب در کشورش شد. او با اشاره به دیدار خود با وزیر دادگستری و رییس تازه اف‌بی‌آی، اعلام کرد که تحقیقات در رابطه با هجوم یک خودرو به تظاهرکنندگان آغاز شده است. او با این ادعا که در اظهارات روز شنبه نیز این اقدامات را محکوم کرده بود، سعی در دلجویی از منتقدان داشت. پیش از این گفته شده ترامپ، حاضر به محکوم کردن سفیدپوستان برتری طلب این کشور نشده بود.

 لوموند:

میزبان المپیک به‌زودی مشخص می‌شود. به گزارش این روزنامه، پس از نهایی شدن میزبانی توکیو از المپیک 2020، شهر میزبان المپیک 2024 نیز مشخص شد. لوموند در گزارشی اعلام کرد کمیته بین‌المللی المپیک پایتخت فرانسه را به عنوان میزبان المپیک 2024 انتخاب کرده است. براساس این گزارش اعضای کمیته اجرایی تصمیم گرفته‌اند المپیک 2024 به جای لس‌آنجلس در شهر پاریس برگزار شود. دو شهر پاریس و لس‌آنجلس کاندیدای نهایی میزبانی این المپیک بودند که در نهایت با انصراف لس‌آنجلس، میزبانی المپیک 2024 به شهر پاریس رسید. طبق توافق صورت گرفته، قرار شد پاریس میزبان المپیک 2024 باشد و لس‌آنجلس المپیک بعدی یعنی المپیک 2028 را میزبانی کند. شهرهای بوداپست مجارستان و رم ایتالیا هم در کنار لس‌آنجلس نامزد دریافت میزبانی المپیک 2028 هستند.

 گاردین:

ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا، تلاش دارد با برقراری توافق تجاری با اتحادیه اروپا، از تنش‌های تجاری با دیگر کشورهای اروپایی جلوگیری کند. کابینه او امیدوار هستند که توافق با نمایندگان اتحادیه اروپا منجر به بهره‌مندی بریتانیا از سود مشتریان اتحادیه اروپا پس از برگزیت شود. این در حالی است که اتحادیه اروپا، نخستین پیشنهاد رسمی بریتانیا برای سامان دادن به روابط تجاری لندن با این اتحادیه پس از برگزیت را رد و تاکید کرد که پیش از بحث درباره آینده روابط، باید شرایط خروج انگلیس مشخص شود. کمیسیون اروپا با بیان اینکه «اعلام مواضع بریتانیا گام مثبتی برای آغاز واقعی مرحله اول مذاکرات است و پیشنهاد بریتانیا برای یک توافق گمرکی موقتی را بررسی می‌کند»، گفت: توافق درباره روابط آینده بین اتحادیه اروپا و بریتانیا تنها زمانی می‌تواند نهایی شود که انگلیس به یک کشور مستقل تبدیل شده باشد.

 

ارسال نظر