اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۷۰

 پهلوگیری کشتی حمل خودرو و مسافر جهان

جاسک   سریع‌ترین کشتی حمل خودرو و مسافر جهان در بندر جاسک پهلو گرفت. هیات اقتصادی کشور عمان متشکل از ۶ مقام دولتی و ۲۹ تاجر و فعال اقتصادی با سریع‌ترین کشتی مسافری کاتاماران جهان وارد بندر چندمنظوره جاسک شدند و طی مراسمی مورد استقبال مدیران حوزه دریایی و بندری هرمزگان همچنین دیگر مقامات کشوری و استانی و مسوولان محلی در این بندر قرار گرفتند. کشتی«هرمز» متعلق به خط کشتیراتی ان اف‌سی عمان (NFC) با سرعت نهایی ۵۵ مایل دریایی معادل ۱۰۱کیلومتر درساعت، سریع‌ترین کشتی کلاس حمل خودرو و مسافر

(Ro-Ropassanger) دنیاست که قابلیت حمل

۵۶ خودرو و ۲۰۸مسافر را دارد.

 بانوان شناگر اصفهانی کاپ قهرمانی را بالا بردند

اصفهان   تیم شنای بانوان بالای 26سال منطقه اصفهان مقام قهرمانی مسابقات سراسری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه اصفهان- مهدی تقیان، رییس امور اداری این منطقه ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از میزبانی این دوره از مسابقات گفت: افتخار این را داشتیم که از ابتدای مرداد تاکنون میزبانی 5 رشته مختلف ورزشی بانوان در رشته‌های والیبال، بسکتبال، شطرنج، آمادگی جسمانی و شنا در رده‌های سنی زیر 26سال و 26سال بالاتر به منطقه اصفهان سپرده شد.  او افزود: امیدواریم این مسابقات گامی باشد در جهت اعتلای ورزش خانواده بزرگ شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران.  تقیان در پایان از شورای ورزش شرکت، مدیریت و مسوولان منطقه اصفهان، هیات‌های مختلف ورزشی استان اصفهان، کارکنان باشگاه شهرک شهید محمد منتظری و تمامی عوامل اجرایی مسابقات تشکر کرد.

 66 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

رشت   رییس سازمان چای کشور گفت: تاکنون 66 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.  محمدولی روزبهان گفت: مبلغ 21میلیارد تومان به حساب عابر بانک سپه چایکاران واریز شد. به این ترتیب مجموع مطالبات پرداخت شده چایکاران به 106میلیارد و 703میلیون تومان رسید.  او بیان کرد: با احتساب این مبلغ از پرداخت مطالبات تاکنون 66 درصد از مجموع مطالبات چایکاران در سال جاری پرداخت شده است.

 باید ظرفیت‌های ملایر برندسازی شود

ملایر   معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ملایر، شهرستانی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های چشمگیر در تمامی زمینه‌هاست، گفت: شاخصه‌های فرهنگی و وجود فرهیختگان و مسوولان بلندپایه کشوری که زادگاهشان ملایر بوده، طبیعت بکر و نیروهای انسانی توانمند از ویژگی‌های بارز این خطه است. عبدالعظیم رضایی دیروز در نخستین جشنواره آلبالوی ملایر که به میزبانی شهر زنگنه برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های ملایر برندسازی شود، افزود: مسوولان تمام هم و غم‌شان این است که ملایر در جایگاه واقعی که شایسته‌اش است قرار بگیرد.

 ضرورت تقویت صنایع کوچک و متوسط

کرج   نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: از دولت دوازدهم انتظار می‌رود تقویت و توسعه صنایع کوچک و متوسط در اجرای اقتصاد مقاومتی سرلوحه امور قرار دهد.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج افزود: مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ رییس‌جمهوری بر اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تاکید کردند. او اظهار کرد: در همین زمینه اگر بخواهیم برای احیا صنعت، تحرک بیشتر در این بخش داشته باشیم باید به اشتغال و تولید ملی کمک کنیم و انتظار می‌رود دولت توجه به صنایع کوچک و متوسط را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

 

ارسال نظر