روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۳۱

 اکثر وزیران پیشنهادی موفق به اخذ رای از مجلس می‌شوند-ایرنا| سیدراضی نوری، نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم موفق به اخذ رای مثبت از مجلس شورای اسلامی می‌شوند. وی شاخص‌های مورد نظر نمایندگان مجلس برای ارزیابی و رای به وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم را اعتقاد به اقتصاد مقاومتی، کارآمدی و دلسوزی و نیز سوابق کاری وزیر معرفی شده، عنوان کرد. نوروزی بیان کرد: غیر از وزرای قدیمی(دولت یازدهم) که سوابق کاری آنها روشن است، سوابق کاری وزیران پیشنهادی در کسب رای نمایندگان مجلس موثر است.

 دولت برای اجرایی شدن قانون حذف کنکور لایحه ارائه کند-ایسنا| فرهاد فلاحتی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش تست‌زنی ضعف نظام آموزشی است‌، گفت: متاسفانه قانون مربوط به حذف کنکور همچنان مغفول مانده و اجرایی نشده و حتی کنکور فراگیرتر هم شده است. وی درباره اینکه چرا ارزش‌یابی درخصوص پیچیده شدن سوالات کنکور و جوابگو نبودن محتوای کتب درسی انجام نمی‌شود و همچنان دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از مقاطع پایین‌تر درگیر مساله کنکور هستند؟ گفت: مساله کنکور غیر از دوره دبیرستان به مقاطع پایین‌تر هم منتقل شده و به جای اینکه دانش‌آموزان در مقطع پایانی دوره متوسطه یا دوره پیش‌دانشگاهی نسبت به آن نگرانی داشته باشند، این موضوع به مقطع ابتدایی یعنی کلاس پنجم آن هم با برگزاری آزمون‌های متعدد منتقل شده است.

 نشست لاریجانی، شورای نگهبان و رحمانی‌فضلی درباره قانون انتخابات شوراها اعتمادآنلاین| محمد محمودی‌شاه‌نشین، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از نشست مشترک علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، مسوولان شورای نگهبان و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور درباره بررسی نقاط ضعف و قوت انتخابات شوراها خبر داد. وی با بیان اینکه در این نشست مقرر شده که کمیته‌یی با محوریت کمیسیون شوراها برای بررسی نقاط قوت و ضعف انتخابات شوراها تشکیل شود، افزود: گزارش نهایی این کمیته در لایحه جامع قانون انتخابات که از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، لحاظ می‌شود. محمودی‌شاه‌نشین تصریح کرد: اگر بخش‌هایی از گزارش نهایی که این کمیته ارائه می‌کند را نتوانیم در لایحه جامع قانون انتخابات اعمال کنیم این بخش‌ها را در قالب طرحی برای تغییر قانون به مجلس ارائه می‌کنیم.

 امریکا در مقابل ایران عاجز شده است-فارس| سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در نخستین یادواره شهدای اطلاعات عملیات جنوب شرق کشور با اشاره به اینکه امریکا کشورهای بزرگی را اشغال و موجب فروپاشیدگی قدرت‌های بزرگی شده است، افزود: اما امروز امریکا در مقابل ملت ایران متوقف و عاجز شده است. وی افزود: اگر امروز ایران اسلامی در قبال صف‌آرایی دشمنان بزرگ ایستاده و با اعتماد به نفس و توکل و بدون هیچ هراسی از تمامیت ارضی و آزادی خود دفاع می‌کند و دشمنان را ناتوان کرده به برکت آن روح بلندی است که شهدا در پیکره جامعه تزریق کردند.

 به کارگیری وزرای قبلی نقطه مثبت کابینه روحانی است- خبرآنلاین| محمد هاشمی، عضو سابق حزب کارگزاران اسلامی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید، وزرای قبلی که در کابینه جدید معرفی شده‌اند نقطه مثبت کابینه و وزرای اقتصاد و صنعت نقطه منفی کابینه پیشنهادی حسن روحانی است. هاشمی درباره نقاط ضعف و مثبت کابینه پیشنهادی رییس‌جمهور گفت: اکثر قریب به اتفاق افرادی که برای کابینه انتخاب شده‌اند از کابینه قبلی هستند بنابراین اگر بخواهیم درباره روابط بین‌الملل و سیاست خارجی و سیاست داخلی ارزیابی داشته باشیم باید بگوییم در مسائلی که حساسیت وجود دارد، وزرای قبلی به کار برده شده‌اند و انتخاب دوباره آنها بیانگر این است که در مجموع از عملکرد آنها راضی بوده‌اند.

 افزایش ۲ برابری تسهیلات کمیته امداد تسنیم| رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش ۲برابری انواع تسهیلات کمیته امداد خبر داد و گفت: مجموع تسهیلات امدادی در سال ۹۶ به ۱۰۰۰میلیارد تومان رسیده است. پرویز فتاح دیروز در سفر نیم روزه خود به شهرستان شاهرود با اشاره به برخی خدمات دولت در این نهاد خاطرنشان کرد: ارائه انواع تسهیلات امداد، اشتغال‌زایی، اقتصاد مقاومتی و... ازجمله مهم‌ترین خدمات دولت است. رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش 3برابری انواع تسهیلات در این نهاد خبر داد و اذعان کرد: در سال 95 میزان تسهیلات اشتغال‌زایی بالغ‌ بر 1000میلیارد تومان بود که این رقم امسال با افزایش 2برابری روبه‌رو است.

 امارات چند تن را به ارتباط داشتن با ایران متهم کرد- ایسنا| دادگاه تجدیدنظر ابوظبی چند نفر را به ارتباط داشتن با ایران متهم و یک ایرانی را به 10سال حبس محکوم کرد.  دادگاه تجدیدنظر امارات یک شهروند ایرانی 48ساله با نام اختصاری «ح. ر. م. ح. م» را به 10سال حبس و بیرون کردن از کشور امارات و پرداخت تمام هزینه‌های این مساله پس از اتمام مدت حبس محکوم کرد. دادگاه ابوظبی این فرد را به ارتباط داشتن با ایران، فریب دادن امارات، قاچاق قطعات مورد استفاده در برنامه هسته‌یی به ایران و صدمه زدن به روابط امارات و امریکا از طریق صادر کردن تجهیزات از امریکا به ایران و نقض تحریم بین‌المللی ایران متهم کرد.

 از شیوه‌های اصلاح‌طلبی باید به خواسته‌های خود برسیم- ایلنا| دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه انتظار می‌‌رفت سهم زنان در دولت بیش از وضعیت فعلی باشد، گفت: حضور زنان در دولت و مجلس و شوراها موجب تحقق بخشیدن بخشی از خواسته‌های زنان شده است. زهرا صدراعظم‌نوری در نخستین کنگره زنان مجمع اصلاح‌طلب با بیان اینکه زنان خواهان بهبود شرایط و ساختن فردایی بهتر هستند، تصریح کرد: مجمع زنان اصلاح‌طلب خواستار بهبود وضع موجود است لذا با تکیه بر قانون اساسی و آرمان انقلاب می‌خواهیم راه اصلاح‌طلبی را که راه ماندگار و خواست ملت ایران است، تداوم بخشیم.

  خانه احزاب محل تجمع محسوب شده و کار سیاسی نمی‌کند-برنا| معاون سیاسی وزیر کشور گفت: خانه احزاب یک محل تجمع محسوب شده و کار سیاسی نمی‌کند. علی‌اصغر احمدی در نشست احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران با اشاره به بازنگری و ابلاغ قانون احزاب سال گذشته در مجلس شورای اسلامی و تشکیل کمیسیون ماده ۱۰، اظهار کرد: معاون سیاسی وزیر کشور به‌عنوان رییس، ۲ نفر از قوه قضاییه، ۲ نفر از مجلس و ۲ نفر از نمایندگان احزاب اعضای این کمیسون را تشکیل می‌دهند. او با بیان اینکه شورای مرکزی خانه احزاب شامل

 ۳ فراکسیون متشکل از ۷ عضو اصولگرا،

۷ اصلاح‌طلب و ۷ عضو مستقل و معتدل است، تصریح کرد: شورای اجرایی استان‌ها از ۳ عضو اصولگرا، ۳ عضو اصلاح‌طلب و ۳ عضو مستقل و اعتدالگرا تشکیل می‌شود.

 

ارسال نظر