اولویت اقتصادی دولت دوازدهم تقویت معیشت است

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۴۰

گروه اقتصاد کلان   

در روزهای پایانی فعالیت دولت یازدهم، عملکرد دولت در چهار سالی که گذشت زیر ذره‌بین نقادان قرار گرفته است. در این میان عملکرد اقتصادی دولت گرچه تمجیدهایی را در برخی حوزه‌ها مانند مهار تورم و بازگشت ثبات به اقتصاد کلان در بر داشته اما به‌نظر می‌رسد عملکرد تیم اقتصادی دولت روحانی در حوزه رونق تولید و خروج از رکود قابل قبول نبوده است. گرچه آمارها حاکی از آن است که اقتصاد ایران سال گذشته را با جهشی در رشد به پایان رساند اما در این رشد اقتصادی سهم بخش‌های تولیدی غیرنفتی بسیار محدود بود.  

در این زمینه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف دولت در زمینه خروج از رکود اقتصادی گفت: دولت در زمینه مهار رشد شدید نرخ تورم عملکرد قابل قبولی داشته است.  رحیم زارع در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص نحوه انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت یازدهم گفت: هدف از نقد یک موضوع، اصلاح امور است بنابراین باید در نقد عملکرد اقتصادی دولت نقاط قوت و ضعف توامان مطرح شود.

نماینده آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی افزود: رویکرد نمایندگان اقتصادی در نقد عملکرد دولت یازدهم به نحوی بود که زمینه‌یی فراهم شود تا نقاط قوت در عملکرد اقتصادی دولت تقویت شود و حتی در بیان نقدها تلاش شد که شرایط اقتصادی کشور لحاظ شود.  این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر ضرورت نقد منصفانه افزود: اولویت تیم اقتصادی دولت دوازدهم باید در زمینه تقویت معیشت مردم و اشتغال‌زایی باشد البته در این راستا باید اقدامات همه‌جانبه اقتصادی انجام شود. زارع در ادامه با بیان اینکه عملکرد دولت در زمینه تقویت بخش تولید مطلوب نبود، افزود: با وجود اینکه ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز یکی از اقدامات مثبت در عملکرد دولت یازدهم محسوب می‌شود اما موضوع یکسان‌سازی نرخ ارز در طول فعالیت دولت یازدهم به سرانجام نرسید که باید در دولت دوازدهم این مهم انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه لازمه توسعه اقتصاد جمهوری اسلامی، اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، بنابراین باید تیم اقتصادی دولت دوازدهم در این رابطه اقدامات عملیاتی انجام دهد.

زارع افزود: دولت در زمینه رفع مشکلات اقتصادی تلاش‌های قابل قبولی داشته و در این راستا در مهار رشد نرخ شدید تورم عملکرد قابل قبولی داشته است بنابراین منتقدان باید در کنار بیان ضعف‌ها به اقدامات مثبت دولت نیز اشاره کنند.

 

 

ارسال نظر