هنر ایرانی به استقبال مقامات کشورها می‌رود

۱۳۹۶/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۰۳
هنر ایرانی به استقبال مقامات کشورها می‌رود

مهمانان مراسم تنفیذ رییس‌جمهوری با صنایع دستی استقبال می‌شوند. در این باره بهمن نامورمطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور خبر داد: از مهمانان مراسم تنفیذ رییس‌جمهوری با صنایع‌دستی فاخر ایرانی در پاویون فرودگاه مهرآباد استقبال می‌کنیم. به گزارش مهر، او در ارتباط با راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی نفیس ایرانی در پاویون استقبال از مقامات فرودگاه گفت: این طرح که پیش‌تر مطرح شده بود از یک ‌ماه پیش به صورت جدی از سوی این معاونت پیگیری شد. ایجاد نمایشگاه در پاویون فرودگاه مهرآباد به دلیل ورود و خروج مقامات کشورهای مختلف می‌تواند در معرفی و شناساندن صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورمان بسیار موثر باشد به همین جهت سعی شد تا از محصولات فاخر و نفیس صنایع دستی در این ویترین‌ها استفاده شود.  او تاکید کرد: امور مربوط به انتخاب آثار از ابتدای مطرح شدن طرح توسط کارشناسان خبره معاونت صنایع دستی پیگیری شد تا آثاری که معرف عمق هنر ایرانی است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود و پاویون فرودگاه برای مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری با صنایع دستی نفیس ایرانی چیدمان و تجهیز شود و با ورود میهمانان مراسم تنفیذ رییس‌جمهور از کشورهای دیگر افتتاح شده و آغاز به کار کند. به نوعی از میهمانان مراسم تنفیذ رییس‌جمهوری با صنایع دستی فاخر و اصیل ایرانی استقبال می‌کنیم و این فرصت مناسب دیگری برای معرفی هنر ایرانی است.

او در ادامه افزود: در جریان برنامه‌ریزی‌ها برای استقبال از مهمانان خارجی مراسم تنفیذ رییس‌جمهوری، هتل‌های محل اقامت این مهمانان نیز با نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی ایرانی تجهیز شده‌اند.

علی حاجی‌شیزری، مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درخصوص ایجاد محلی برای نمایش صنایع دستی در پاویون فرودگاه مهرآباد گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته از ماه‌های گذشته، ویترین‌های ویژه برای این محل طراحی و ساخته شد و در ادامه تعداد ۱۰۰ اثر نفیس صنایع دستی با نظر کارشناسان این حوزه پس از بررسی و انتخاب برای نمایش در این ویترین‌ها جمع‌آوری شده و با طراحی و دکور ویژه جانمایی شدند.

 

ارسال نظر