روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۹۰

 رهبری صبح پنج‌شنبه حکم ریاست‌جمهوری را تنفیذ می‌کنند؛ ایسنا|  صبح پنج‌شنبه- ۱۲مرداد ۹۶- مراسم تنفیذ حکم دومین دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی با حضور آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران و سران و مسوولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود. در این مراسم آیت‌الله خامنه‌ای برای هشتمین‌بار بعد از برگزاری انتخابات سراسری در کشور، حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری منتخب مردم را پس از امضا به وی اعطا می‌کنند. ایشان پیش از این احکام تنفیذ مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد را برای دو دوره متوالی به امضا رسانده بودند. دوازدهم مرداد ۹۲ نیز حکم تنفیذ نخستین دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی به امضای ایشان رسید.

 احتمالا رحمانی‌فضلی در کابینه دوازدهم است

؛ انتخاب| الیاس حضرتی نماینده تهران در حاشیه مراسم ختم مادر حجت‌الاسلام علی‌اکبر محتشمی‌پور با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین اخبار از کابینه دوازدهم خبر داد و گفت: به احتمال زیاد کابینه تا روز دوشنبه تکمیل خواهد شد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: آقای روحانی احتمالا فهرست وزرای پیشنهادی را در روز مراسم تحلیف تقدیم مجلس خواهد کرد. وی درباره احتمال ابقای رحمانی‌فضلی در وزارت کشور اظهار کرد: آقای رحمانی‌فضلی نیز احتمالا در کابینه دوازدهم خواهد بود و تا این لحظه نیز خبری از معرفی وزیر زن نیست.

 تعیین وقت برای محاکمه آمران حمله به علی مطهری؛ جماران| مصطفی ترک همدانی وکیل‌مدافع علی مطهری از دعوت موکلش به دادگاه نظامی شیراز در تاریخ 11 شهریور ماه خبر داد و گفت: با صدور کیفرخواست برای 5 نفر از متهمان دستوردهنده اخلال در نظم فرودگاه شیراز در اتفاق اسفند سال 93 که منجر به توهین و حمله به موکلم و تخریب تاکسی حامل وی شد، پرونده برای رسیدگی به شعبه یک دادگاه نظامی یک شیراز ارجاع شده است.

 بروجردی، پیام کتبی لاریجانی را تسلیم رییس مجلس عمان کرد؛ ایرنا| علاء‌الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با شیخ «خالد بن هلال المعولی» رییس مجلس شورای سلطنت عمان دیدار و پیام کتبی علی لاریجانی رییس مجلس را تسلیم وی کرد. بروجردی و المعولی در این دیدار درخصوص تحولات منطقه‌یی، موضوعات دوجانبه و راه‌های افزایش همکاری‌های پارلمانی ایران و عمان گفت‌وگو کردند. وی در پایان از بخش‌های مختلف مجلس عمان بازدید کرد.

 در حال حاضر 18میلیون نفر زیر خط فقرند

؛ خبرآنلاین| محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: از سال ۴۱ تا ۵۵ متوسط رشد اقتصادی ما ۱۰ و 5 دهم درصد بوده و از سال ۸۴ تا ۹۱ متوسط رشد اقتصادی ما 3درصد بوده و نرخ بیکاری پیش از انقلاب همواره تک‌رقمی و بعد از انقلاب همواره دو رقمی بوده و همچنین متوسط تورم در سال‌های بعد از انقلاب 20درصد بوده، ضمن اینکه در حال حاضر 18میلیون نفر زیر خط فقر هستند. وی افزود: همچنان مشکلاتی وجود دارد و البته باید این موضوع را هم مورد توجه قرار دهیم که چقدر به آنچه از یک جامعه اسلامی انتظار می‌رفته است، رسیده‌ایم.

 حضور مولاوردی در پستی غیر از معاونت زنان

؛ ایرنا| معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: برای حضور در کابینه دوازدهم صحبت‌هایی با من شده است، اما این صحبت‌ها درخصوص معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری نیست. شهیندخت مولاوردی در جلسه شورای اجتماعی کشور که دیروز در وزارت کشور برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در کابینه دولت دوازدهم حضور خواهید داشت، گفت: اگر خدا بخواهد خدمتگزار دولت دوازدهم خواهم بود.

 به تعهدات‌مان در برجام تا تامین منافع‌مان پایبندیم؛ صدا و سیما| رییس ستاد پیگیری اجرای برجام در وزارت امور خارجه در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه تحریم‌های جدید امریکا هنوز منافع ما را به‌طور کامل به خطر نینداخته است، تصریح کرد: هر وقت هزینه‌های ما در برجام بیشتر از منافع‌مان شود، دیگر به تعهدات‌مان پایبند نخواهیم ماند. عباس عراقچی گفت: مصوبه اخیر کنگره امریکا قانون جدیدی است و حرف‌های جدیدی زده ولی موضوع جدیدی اتفاق نیفتاده است و در ادامه دشمنی‌های امریکاست، دشمنی‌های امریکا ادامه داشته و همچنان ادامه خواهد داشت.

 هیاتی از جمهوری‌آذربایجان برای مراسم تحلیف به تهران می‌آید؛ تسنیم| هیاتی از طرف مجلس و دولت جمهوری آذربایجان برای حضور در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری به تهران می‌آیند. قرار است این هیات آذربایجانی ضمن حضور در مراسم تحلیف روحانی با برخی همتایان ایرانی خود نیز دیدار کنند.

نشست هیات نظارت بر برجام این هفته برگزار می‌شود؛ مهر| رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام برگزاری جلسه هیات نظارت بر برجام در هفته جاری گفت: قطعا پاسخ ما به امریکایی‌ها صریح، روشن و قوی خواهد بود. علی‌اکبر ولایتی دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه به چه دلیل هیات نظارت اقدامات اخیر امریکا را نقض فاحش برجام نمی‌داند، اظهار کرد: در مورد برجام ما به آن پایبند بوده‌ایم و اگر امریکایی‌ها آن را نقض کنند قطعا سایر اعضای 1+5 با آن مخالف هستند. چین، روسیه و اروپا هم مخالف اقداماتی هستند که منجر به نقض برجام شود.

 بررسی توزیع موادمخدر دولتی در ستاد مبارزه با موادمخدر؛ باشگاه خبرنگاران| قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی گفت: توزیع موادمخدر دولتی که از سوی نمایندگان مطرح شده در ستاد مبارزه با موادمخدر بررسی می‌شود. تقی رستم‌وندی اظهار کرد: در موضوع اعتیاد به موادمخدر توانستیم برنامه‌های ویژه‌یی برای

 12 استان که شاخص‌های مصرف مواد یا شاخص‌های دیگر حوزه اعتیاد در آنها بالاست را پیش‌بینی کنیم ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به جمع‌آوری معتادان متجاهر، ارائه خدمات بعد از ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال اشاره کرد.

 

ارسال نظر