چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۴۰

نقطه ضعف‌های عدم هماهنگی اقتصادی در کابینه بعدی برطرف شود

02-2رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت هماهنگی بین ستاد اقتصادی دولت در کابینه دوازدهم گفت که دولت باید نقطه ضعف‌های عدم هماهنگی بخش اقتصادی را در کابینه آینده برطرف کند. به گزارش ایسنا، غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: من در شرایط فعلی کابینه ضعفی در حوزه اقتصادی نمی‌بینم اما آنچه بیشتر مشهود است و مورد انتقاد قرار گرفته برخی ناهماهنگی‌ها در این حوزه است. وی افزود: دولت یازدهم توانست مملکت را از رکود وحشتناک و تورم بسیار بالا نجات دهد. با وجود اینکه خیلی‌ها نقد می‌کنند این نقطه قوت دولت در مقایسه با اتفاقی است که پیش از آن در حوزه اقتصادی افتاده بود. نماینده گچساران خاطرنشان کرد: اگر آقای روحانی قصد دارد تغییراتی را در عرصه اقتصادی کشور بدهد، اولا باید دقت کند که سطح وزرای مربوطه یا ترکیب اقتصادی و ستادی کابینه چه از نظر علمی و چه اجرایی پایین‌تر از وضع موجود نشود و نقطه‌ضعف‌های عدم هماهنگی‌اش را برطرف کند. برخی دولت‌ها این ضعف را در ستاد تعریف و آن را جبران می‌کردند و بعضی دولت‌ها هم با تغییر افراد. تاجگردون با بیان اینکه «هماهنگی درون ستاد اقتصادی دولت موجب تقویت و سرعت‌عمل بخش‌های اجرایی خواهد شد»، افزود: موفقیت‌ها در حوزه نفت، کشاورزی، صنعت و بهداشت و درمان به هماهنگی بین ستاد اقتصادی برمی‌گردد؛ لذا به نظرم رییس‌جمهور باید در انتخابش دقت کند؛ چراکه حساسیت مجلس هم روی این موضوع نسبت به مسائل دیگر بیشتر است. وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد فرآیند خروج از رکود یک فرآیند طولانی است ولی باز کردن برخی گره‌ها و روزنه‌های اقتصادی جزو ضروریات است و هنوز این اتفاق برای فعالیت بخش خصوصی نیفتاده است.

 

تشریح طرح پیشنهادی نماینده تهران برای رفع حصر

02-3عضو فراکسیون امید مجلس با اعلام خبر مرخص شدن مهدی کروبی، به تشریح طرح پیشنهادی خود برای رفع حصر پرداخت و در عین حال تاکید کرد که باوجود پیگیری‌های متعدد با درخواست نمایندگان برای ملاقات میسر نشد. الیاس حضرتی در گفت‌وگو با ایلنا، با اعلام خبر مرخص شدن حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی از بیمارستان گفت: آقای کروبی مدتی در روزهای گذشته به‌دلیل مشکلات جسمانی و قلبی که داشتند در بیمارستان بستری بودند و صبح امروز (جمعه) بالاخره از بیمارستان مرخص شدند. او در پاسخ به اینکه آیا با درخواست ملاقات چند نفر از نمایندگان عضو فراکسیون امید با کروبی موافقت شد، گفت: این ملاقات با وجود پیگیری‌های فراوان انجام نشد. صبح و شب برای ملاقات با آقای کروبی به بیمارستان رفتم اما در نهایت این ملاقات میسر نشد و امروز هم که ایشان مرخص شدند. عضو فراکسیون امید مجلس دهم در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال رفع حصر به‌دلیل مشکلات جسمانی محصورین گفت: همچنان به‌دنبال این موضوع هستیم و قرار است شنبه و یک‌شنبه با مقامات مسوول دیدار کنم تا راهی پیدا کنم که این مشکل مرتفع شود. نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به تشریح طرح پیشنهادی خود برای رفع حصر یادآور شد: آنچنان که طرحی که در گزارش کار سالانه خود مطرح کرده بودم، می‌توان با صدور مجوز برای انجام ملاقات‌های موردی برای دوستان و اطرافیان محصورین، آهسته آهسته گام‌هایی برداشت.

او توضیح داد: برای اجرای این طرح لازم است به افرادی که هم خود مسوولان و هم آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد قبول داشته باشند، هر از گاهی اجازه ملاقات داده شود.

 

رییس‌جمهور به کسی بدهکار نیست

02-4امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخاب کابینه دولت دوازدهم از سوی رییس‌جمهوری گفت: از رییس‌جمهور محترم با همه وجود درخواست دارم قبل از آنکه رضای حزبی یا گروهی را در نظر بگیرد یا کسی خود را طلبکار بداند، توجه کند که عزت را خدا داده و به کسی بدهکار نیست. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به انتخاب کابینه دولت دوازدهم توسط رییس‌جمهوری طی روزهای آتی خاطرنشان کرد: از رییس‌جمهور محترم با همه وجود درخواست دارم قبل از آنکه رضای حزبی یا گروهی را درنظر بگیرد یا کسی خود را طلبکار بداند، توجه کند که عزت را خدا داده و به کسی بدهکار نیست و فقط بدهکار خدا و شهداست. وی با بیان اینکه «رییس‌جمهور باید بدهکاری خود به خدا و شهدا را در اولویت اول قرار دهد» خطاب به روحانی ادامه داد: من به‌عنوان یک آخوند به قیمت خون شهدا پشت تریبون قرار می‌گیرم و شمای آخوند در راس قوه اجرایی قرار گرفته‌اید؛ اگر شهیدان و انقلاب دینی نبود دنیا آخوند می‌خواهد چه کار؟ سیاستمداران پیچیده با مدل خود بر مردم حکومت خواهند کرد. وی همچنین با اشاره به اهمیت وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش خطاب به رییس‌جمهور گفت: آقای رییس‌جمهور محترم این دین، انقلاب، قرآن و عترت و جوانان امانت خدا نزد ما هستند، کسانی را سرکار بیاورید که دغدغه دین، اخلاق، استقلال و پیشرفت مملکت را در راس امور داشته باشند. صدیقی تاکید کرد: رییس‌جمهوری باید در معرفی کابینه افرادی مومن، معتقد، ولایتمدار و بی‌رنگ و بی‌تعصب به جناح و گروه و متعصب به اعتقادات حقه و راه شهیدان را انتخاب کند.

 

مصوبه راهبرد کلان انرژی کشور هم‌راستا با توافقنامه پاریس

02-5معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست از تصویب راهبرد کلان انرژی کشور برای کاهش شدت انرژی، مقابله با آلودگی هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌یی خبر داد و گفت: با این مصوبه می‌توانیم هم‌راستا با توافقنامه پاریس اقدامات و اهداف ملی خود را جامه عمل بپوشانیم.

هفته گذشته راهبرد کلان انرژی کشور با هدف تامین انرژی از منابع متنوع، کاهش شدت انرژی، مقابله با آلودگی هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌یی، همچنین ازدیاد انرژی تجدیدپذیر در دولت تصویب شد. معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در گفت‌وگو با ایسنا درمورد جزییات این مصوبه، اظهار کرد: برنامه راهبرد کلان انرژی از قبل روی آن کار شده و در شورای عالی انرژی هم مطرح شده بود، در دولت به تصویب برسد که شامل سیاست‌های کلان در حوزه انرژی و چالش‌های مربوط به آن است. او در ادامه گفت: اهمیت استفاده از انرژی‌های متنوع و توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های پاک در راهبرد کلان انرژی موردتوجه قرار گرفته است همچنین به ضرورت حل چالش‌هایی مثل آلودگی هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌یی پرداخته شده است. رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: در اهداف کلی این برنامه به اتخاذ روش‌هایی برای کاهش شدت انرژی اشاره و ضرورت بهینه‌سازی مصرف و در نتیجه کاهش آلودگی هوا تاکید شده است. به گفته ابتکار، در راهبرد کلان انرژی کشور که اخیرا به تصویب دولت رسیده، راهکارهای اجرایی برای استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی مورد تاکید قرار گرفته است، همچنین برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌یی و کاهش مشعل‌ها، بهینه‌سازی مصرف در بخش نیروگاهی، صنعتی و خانگی و ارتقای بهره‌وری در این بخش‌ها راهکارهایی مطرح شده است.

 

ارسال نظر