اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۰۰

موبایلی که راس ساعت خاموش می‌شود

ژاپن تایمز|شرکتی در ژاپن تلفنی مخصوص کودکان و نوجوانان ساخته که فقط در ساعات روز روشن است و پس از ساعت ۲۲ شب غیرقابل استفاده می‌شود.

یک تهیه‌کننده سرویس موبایل در ژاپن تلفن هوشمندی ساخته که فقط در ساعات روز کار می‌کند! عرضه این موبایل تلاشی برای محدود کردن زمانی است که دانش‌آموزان مدارس ابتدایی برای موبایل صرف می‌کنند.

شرکت Tone Mobile Inc این موبایل را می‌سازد که Tone m17 نام گرفته است. این موبایل در حقیقت پاسخی به تقاضای والدین برای تلفن هوشمندی است که بتوانند طی روز با فرزندانشان در ارتباط باشند اما تمایلی ندارند این دستگاه آنها را به خود مشغول کند. Tone m17 به‌طور خودکار برای کاربران ۱۲ ساله و کمتر بین ساعت ۲۲ شب تا ۶ صبح قفل می‌شود. البته والدین می‌توانند تنظیمات موبایل را تغییر دهند. علاوه بر آن موبایل مجهز به قابلیت محدودیت دسترسی به اپلیکیشن‌های مختلف مانند برنامه پیام رسان لاین است. همچنین این دستگاه هنگام ورود کاربر به اماکنی مشخص شده (مانند مدرسه) غیر قابل استفاده می‌شود. Tone m17 در ماه آگوست و به قیمت ۳۴۸۰۰ هزار ین عرضه می‌شود.

به‌روزرسانی «هولولنز» توسط مایکروسافت

پی سی ورلد| مایکروسافت در حال به روزرسانی هدست واقعیت افزوده خود موسوم به «هولولنز» است و قصد دارد با کاشت تراشه‌یی در این محصول قابلیت خودآموزی آن را ارتقا بخشد. هولولنزهای فعلی برای افزودن اشیای مجازی به دنیای واقعی قابل استفاده هستند، اما افزوده شدن قابلیت خودآموزی باعث می‌شود بتوان از آنها برای تعامل با اشیای مجازی و پیشبرد امور شغلی استفاده کرد.

تراشه جدید طراحی شده برای هولولنز مایکروسافت که Holographic Processing Unit یا HPUنام دارد از فناوری پردازش عمیق شبکه‌های عصبی پشتیبانی می‌کند. تراشه مذکور هم قابل برنامه‌ریزی است و هم می‌تواند قابلیت‌های خود را از طریق تعامل با محیط و افزایش توانایی درک خود ارتقا ببخشد. HPU با پردازش و تحلیل تمامی اطلاعات محیطی که از طریق حسگرهای خود شامل دوربین مادون قرمز، اندازه‌گیری، ردگیر حرکت و غیره دریافت می‌کند، می‌تواند به‌طور مستقل و بدون نیاز به اتکا به رایانه‌های شخصی وظایف محوله را انجام دهد.

هولولنز از همین طریق می‌تواند وضعیت اشیا و سطوح واقعی را برآورد کند و برای آنها اشیا و محصولات متناسب مجازی طراحی کند. هنوز اعلام نشده که هولولنز مجهز به این فناوری چه زمانی و با چه قیمتی روانه بازار می‌شود.

هند استفاده از خودروهای «خودران» را ممنوع می‌کند

انگجت| وزیر حمل و نقل هند اعلام کرد: نگرانی در مورد تبعات استفاده گسترده از خودروهای خودران باعث شده تا دولت این کشور استفاده از چنین خودروهایی را در هند ممنوع کند.

در شرایطی که ده‌ها کشور جهان در حال آزمایش و بررسی خودروهای خودران هستند تا ظرف 5 سال آینده استفاده عمومی از این خودروها را آغاز کنند، هند در مسیری معکوس گام برمی‌دارد و از چنین فناوری استقبال نمی‌کند.

وزیر حمل و نقل هند در سخنرانی روز گذشته خود تصریح کرده که ما اجازه استفاده از خودروهای خودران را در هند نمی‌دهیم. وی افزوده است: موضع‌گیری من در این مورد بسیار صریح است. دغدغه اصلی این وزیر هندی مشکلات امنیتی خودروهای خودران نیست. بلکه وی بیم دارد که این نوع خودروها هزاران هزار راننده را بیکار کرده و نرخ بیکاری را در این کشور افزایش دهد. او افزوده که مشکل فعلی هند کمبود 22 هزار راننده تجاری است و قرار است برای جذب 5000 راننده جدید حرفه‌یی در این کشور در سال‌های آتی مراکزی برای آموزش رانندگان تاسیس شود.  

رونمایی از نخستین موبایل مجهز به اسنپ دراگون ۸۳۶

اینترنشنال بیزینس تایم| گزارش‌های جدید نشان می‌دهد گوگل قصد دارد در موبایل پیکسل ۲ از تراشه اسنپ دراگون ۸۳۶ استفاده کند. به این ترتیب پیکسل ۲ نخستین تلفن هوشمند مجهز به این نوع تراشه خواهد بود. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد، شرکت گوگل مشغول ساخت گوشی پیکسل ۲ است.

طبق این گزارشات گوگل قصد دارد از تراشه اسنپ دراگون ۸۳۶ روی موبایل‌های جدید پیکسل استفاده کند. به این ترتیب پیکسل ۲ نخستین تلفن هوشمندی است که در آن از تراشه اسنپ دراگون ۸۳۶ استفاده می‌شود.

 اسنپ دراگون ۸۳۶ سرعت بیشتر و مصرف انرژی کمتری دارد. احتمال دارد گوشی‌های پیکسل ۲ با اندروید O در پاییز امسال رونمایی شود.

 

حمله بدافزاری هکرها به شبکه‌های «وای‌‌فای» هتل‌ها

بی جی آر| هکرها تهاجم سازمان یافته‌یی را به شبکه‌های وای‌فای ضعیف و ناایمن هتل‌ها آغاز کرده‌اند و لذا مسافران باید بیش از گذشته در زمان استفاده از شبکه‌های مذکور هوشیاری خود را حفظ کنند.

گروه هکری DarkHotel که از 10 سال قبل فعال است، بدافزاری را طراحی کرده که با حمله به شبکه‌های وای‌–فای به خصوص در هتل‌های لوکس اطلاعات خصوصی و اسرار مسافران و ساکنان اتاق‌های هتل‌ها را به سرقت می‌برند. هکرها از طریق این بدافزار مسافران خاصی را هدف قرار می‌دهند که عبارتند از شخصیت‌های سیاسی، مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ و گردانندگان عالی‌رتبه موسسات تجاری. در جریان این حملات ابتدا شبکه وای – فای هتل‌های هدف با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری نرم‌افزارهای سرور یا از طریق دسترسی فیزیکی به زیرساخت‌های هتل هک می‌شوند. پس از این کار هکرها با اجرای حملات پیشینگ و دیگر روش‌های مهندسی اجتماعی مالکان رایانه‌های هدف را فریب می‌دهند و اطلاعات حساس شخصی آنها را که برای نفوذهای بعدی لازم است، سرقت می‌کنند. بدافزار جدیدی که به این منظور نوشته شده، Inexsmar نام دارد و معمولا از طریق ایمیل‌های فریبنده برای کاربران ارسال می‌شود. این تروجان به گونه‌یی نوشته شده که شناسایی آن را توسط برنامه‌های امنیتی و ضدویروس دشوار می‌کند. هنوز عامل یا عوامل اجرای این حملات شناسایی نشده‌اند.

 

ارسال نظر