بازگشت امید به خیمه سهامداران یک بانک بورسی

۱۳۹۶/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۱۱

مجمع بانک صادرات روز شنبه ۳۱تیر درحالی برگزار می‌شود که یک سال از توقف نماد معاملاتی این بانک در بورس می‌گذرد و بازگشایی نماد آن منوط به ارائه اطلاعات ۱۲ماهه سال ۹۵ است. به گزارش«تعادل» به نقل از تسنیم در اواخر تیر ماه پارسال بود که بانک صادرات به همراه همگروهی‌هایش ازجمله بانک ملت و تجارت، تالار شیشه‌یی را برای برگزاری مجمع عمومی ترک کردند؛ غافل از اینکه غیبت آنها در بورس طولانی می‌شود و بازگشت‌شان هم پرحاشیه و همراه با افت شدید شاخص و قیمت سهام خواهد شد.

البته گویا بانک صادرات برخلاف دیگر بانک‌ها روی بازگشت به بورس را ندارد چراکه همقطارانش ازجمله بانک ملت و تجارت هر چند با افت شدید سهام اما سرانجام در هفته‌های پایانی پارسال به بورس بازگشتند اما دیگر خبری از بازگشت صادرات به بورس نشد.

بر این اساس، رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی درباره دلیل توقف طولانی‌مدت نماد معاملاتی بانک صادرات در بورس گفته، بازگشایی نماد این بانک منوط به ارائه اطلاعات 12ماهه سال 95 است و در صورتی که این بانک قصد برگزاری مجمع سالانه را تا پایان تیر امسال داشته باشد باید صورت‌های مالی حسابرسی شده را 10روز قبل از برگزاری مجمع ارائه کند. به گفته بیگ‌زاده، سازمان بورس و اوراق بهادار برای بازگشایی نماد بانک صادرات با توجه به الزامات آیین‌نامه افشا همچنین پوشش نامتوازن بودجه در مقطع 9ماهه سال 95 درخواست ارائه صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال 95 را داشته که با وجود گذشت بیش از 4ماه از پایان سال 95 این مهم تاکنون محقق نشده است.

این مقام مسوول با بیان لزوم رعایت قوانین و ارائه اطلاعات برای بازگشایی و بازگشت نماد به بازار اظهار کرد: در صورتی که هیات‌مدیره بانک صادرات پیگیر برگزاری مجمع سالانه در موعد مقرر و حداکثر تا قبل از پایان تیر ماه باشد، صورت‌های مالی حسابرسی سال 95 ده روز قبل باید ارائه شود. وی همچنین درخصوص لحاظ شدن سود مطالبات بانک صادرات از دولت در صورت‌های مالی جدید گفت: امیدواریم تا قبل از بازگشایی نماد بانک صادرات، نتیجه رایزنی‌ها از دولت نهایی و نماد با وضعیتی روشن باز شود. بر این اساس درحالی بانک صادرات از تیر سال گذشته تاکنون با توقف نماد روبه‌رو است و حجم زیادی از نقدینگی سهامداران این بورس متوقف شده که در روزهای پایانی هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مجمع بانک صادرات در روزهای آینده برگزار خواهد شد تا به این ترتیب امید دوباره به خیمه سهامداران این بانک بازگردد.

به این ترتیب، سهامداران این بانک 5.7 هزارمیلیارد تومانی ساعت 10صبح روز شنبه 31تیر برای برگزاری مجمع باید به مجموعه فرهنگی بانک صادرات برود تا شاید پس از یک سال سرانجام شاهد بازگشت صادرات به بورس باشند.

 

 

ارسال نظر