ضرورت ایجاد 130 هزار شغل در سال 96

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۶۰۳

تعادل|

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن در کرمانشاه برگزار شد، گفت: در چارچوب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای سال جاری باید 130هزار شغل ایجاد کنیم.

علی یزدانی افزود: طی 9ماه گذشته از 430شهرک و ناحیه صنعتی کشور بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنها قرار گرفته‌ایم. اکثر مشکلات صنعتگران در حوزه‌های نظام بانکی، مالیاتی و بازار و سرمایه‌گذاری است. وی با اشاره به اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و مصوبات دولت یازدهم اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 4هزارمیلیارد ریال جریمه مشمول صنعتگران شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بود که در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقامتی 90‌درصد آن مشمول تخفیف و بخشودگی قرار گرفت همچنین در 80‌درصد شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بخش حق انتفاع نداشته‌ایم. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در سال گذشته 4هزار و 31قرارداد جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد شد و در 2ماه منتهی به اردیبهشت سال جاری 47‌درصد افزایش در انعقاد قراردادهای جدید در مقایسه با سال گذشته داشته‌ایم و از طرفی آمار واحدهای صنعتی غیرفعال و راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نیز از ابتدای دولت یازدهم از 19درصد در پایان سال 95 به 14درصد کاهش یافته که تمامی موارد در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در چارچوب برنامه دولت یازدهم است.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمان متبوعش از صنایع کوچک اضافه کرد: پرداخت 100درصد هزینه آموزش مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی، پرداخت 50‌ درصد هزینه حضور واحدها در نمایشگاه‌ها، پرداخت بخشی از هزینه حضور کنسرسیوم‌های صادراتی در نمایشگاه‌های خارجی، پرداخت 50‌ درصد هزینه‌های کارهای تحقیقاتی، انعقاد تفاهمنامه با 17کشور خارجی جهت توسعه بازار و ایجاد مراکز فروش در کشورهای خارجی ازجمله کشور سوئد بخشی از حمایت‌های این سازمان از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است. یزدانی گفت: با توجه به اینکه زمان بسیار کوتاهی از راه‌اندازی سامانه بهین‌یاب سپری شده است 2هزار و 371واحد صنعتی جهت رونق تولید در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. وی با اشاره به تشویق سرمایه‌گذاران افزود: با توجه به اعمال معافیت‌های مالیاتی 13ساله برای سرمایه‌گذاران و تخفیف 50 درصدی حق انتفاع زمین، آینده خوبی برای شهرک‌ها قابل تصور است.

 

ارسال نظر