چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۵۹۲

پرداخت مالیات وظیفه ملی همگانی است

روزنامه 17تیر شمار ه 863کاشان| نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان ضمن دعوت مردم به پرداخت مالیات گفت: این اقدم یک وظیفه ملی است. به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان افزود: پرداخت مالیات توسط صاحبان صنایع، تجارت و اصناف یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی دولت‌هاست که در جهان، دولت‌ها کشور را با دریافت آن اداره می‌کنند. او با یادآوری 16 تیر آغاز هفته مالیات اظهار کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی باید با شیوه‌هایی نگذارد فقط مالیات از قشرهای ضعیف و کم درآمد مانند کارمندان گرفته شود و سرمایه‌گذاران با روابط نادرست ازپرداخت مالیات شانه خالی کنند. نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان همچنین 14 تیر روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را یادآور شد و راه‌اندازی فرودگاه، اجرای طرح‌های عمرانی به ویژه پل ولایت، حمایت، وحدت، وفا و صمیمیتی که بین شهرداری و شوراها وجود دارد را از جمله اقدام‌های مثبت شهرداری کاشان برشمرد. نمازی خاطرنشان کرد: مجوز برای راه‌اندازی فرودگاه فقط در مراکز استان‌ها صادر می‌شود اما با تلاش فرماندار و شهردار و پیگیری‌هایی که انجام دادیم فرودگاه که منشا برکت است در کاشان نیز راه‌اندازی شد. نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان از برقراری پروازهای نجف اشرف و بغداد نیز با پیگیری مسوولان از این فرودگاه نیز خبر داد و گفت: پیش‌تر مردم برای زیارت حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی الرضا(ع) با هواپیما به تهران یا اصفهان سفر می‌کردند اما امروز، خدمات این سفر در فرودگاه کاشان فراهم شده است.

 

مشکل مکان‌یابی سرمایه‌گذاران اردبیلی

روزنامه 17تیر شمار ه 863اردبیل| استاندار اردبیل با بیان اینکه اکثر سرمایه‌گذاران با مشکل مکان‌یابی در استان مواجه هستند، اضافه کرد: با تعیین مشاور مکان‌یابی برای سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان می‌توان به رفع این مشکل کمک کرده و شرایط ایده‌آل برای آنها فراهم کنیم تا شاهد توسعه در استان باشیم. به گزارش ایسنا مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت‌ومعدن در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و جمعی از سرمایه‌گذاران و صنعتگران برگزار شد. در این مراسم مجید خدابخش با تاکید ویژه‌یی بر جذب سرمایه‌گذار در استان گفت: با جذب سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی می‌توان به رونق اقتصاد، تولید، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در استان اردبیل کمک کرد. استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت و رکود اقتصادی در سال‌های گذشته تصریح کرد: با دریافت تسهیلات و نیز حمایت و خدمات بانک‌ها به بخش‌های صنعتی و تولیدی استان می‌توانیم مشکلات اقتصادی برخی از این واحد‌ها را حل کنیم. او به حمایت از سرمایه‌گذاری و افزایش واحدهای تولیدی اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش این واحدها و سرمایه‌گذاران باعث توسعه استان و به دنبال آن رفع مشکلات بیکاری و اشتغال در منطقه رقم خواهد زد. استاندار اردبیل نسبت به عدم حمایت برخی بانک‌ها از واحدها ابراز نارضایتی کرد و گفت: توسعه واحدهای تولیدی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود، نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی در استان اردبیل همه‌جانبه است که عدم حمایت بانک‌ها موجب ایجاد وقفه و عدم ورود سرمایه‌گذاری در راه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است.

 

۵۰ درصد هزینه‌ها از مالیات تامین می‌شود

روزنامه 17تیر شمار ه 863گیلان| مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان با اشاره به اینکه در تمام کشورها ۹۰درصد از هزینه‌های کشور از مالیات تامین می‌شود، گفت: در کشور ایران ۵۰ درصد هزینه‌ها از مالیات تامین می‌شود. به گزارش تسنیم، جواد انوری دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت اظهار داشت: مالیات نقش مهمی در مدیریت اقتصاد کشور دارد. او با بیان اینکه مالیات یکی از پاک‌ترین منابع درآمدی هر کشور است، بیان داشت: دولت با توجه بیش از پیش به درآمد مالیاتی موجب کم شدن سهم نفت در تامین بودجه کشور می‌شود. انوری با اشاره به اینکه بروز نوسانات در بازاز نفت و تحریم‌های اقتصادی باعث ایجاد مشکل برای تامین بودجه کشور شده است، گفت: مالیات به عنوان نخستین هدف تامین درآمد برای آبادانی کشور در برنامه‌ریزی دولت هدف‌گذاری شده است. مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان دریافت مالیات عادلانه را کمک بزرگی به اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی بیان کرد و اذعان داشت: درآمدهای حاصل از مالیات در بلندمدت برای دولت قابل اتکاست. او با بیان اینکه مالیات یکی از مهم‌ترین ابزار ایجاد عدالت در جامعه است، بیان داشت: از جمله مولفه‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری قطع وابستگی دولت به درآمدهای نفتی و افزایش درآمد مالیاتی است. انوری با اشاره به اینکه نظام‌ مالیاتی کشور به نقطه هدف که دریافت کامل مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی است نرسیده است، افزود: فرهنگ پرداخت کامل و به‌موقع مالیات باید در جامعه ایجاد شود. لازمه این امر این است که نسبت درآمد مالیات به تولید ناخالص داخلی به 10درصد برسد و در حال حاضر رقم این شاخص در ایران 7درصد است.

 

توجه دولت به سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل

روزنامه 17تیر شمار ه 863کیش| مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به سرمایه‌گذاری و توجه دولت تدبیر و امید در بخش حمل‌و‌نقل اشاره کرد و گفت: در این دولت به حمل‌ونقل هوایی کیش توجه ویژه‌یی شده است. به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط‌عمومی منطقه آزاد کیش، علی‌اصغر مونسان در حاشیه بهره‌برداری از یک شناور مسافری در پایانه مسافری بندر کیش اظهار کرد: این شناور علاوه بر قابلیت استفاده در تورهای گردشگری دریایی می‌تواند مسافران را با ایمنی مناسب به بندر چارک جابه‌جا کند. او گنجایش این شناور را 315مسافر اعلام کرد و افزود: شناور مریم یک از شناورهای خوبی است که به ناوگان حمل‌و‌نقل دریایی کیش اضافه شده است. رییس هیات ‌مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به ساخت پایانه فرودگاهی در این جزیره اشاره کرد و افزود: مشکلات موجود در بخش پیمانکاری، زمان بهره‌برداری از پایانه را کمی به عقب انداخت، البته قسمت‌های سخت کار انجام و بخش نازک‌کاری درونی باقی‌مانده است. مونسان در مورد برنامه‌های نرم‌افزاری برای توسعه گردشگری گفت: در بخش ایرلاین‌ها و خط هوایی کیش‌ایر 50درصد افزایش ظرفیت داشتیم و 2فروند ایرباس 321 خریداری و 2 فروند دیگر اجاره شده است و در حال خرید چند فروند دیگر هستیم تا آن را به 10فروند برسانیم که با خریداری این چند فروند از لحاظ تعداد هواپیما 100درصد و از نظر تعداد صندلی 200درصد افزایش ظرفیت خواهیم داشت. او تصریح کرد: شرکت بندر و فرودگاه‌های کیش مصمم است تعداد شناورهای با سن کم، جدید و باکیفیت را افزایش دهد.

 

 

ارسال نظر