روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۵۴۶

 9 شهروند ایرانی در زندان‌های امنیتی عربستان به‌سر می‌برند؛ مهر  وزارت کشور عربستان در جدیدترین آمارهای خود اعلام کرد: تا تاریخ هشتم شوال 5037نفر در زندان‌های سازمان اطلاعات عمومی عربستان به‌سر می‌برند که 9 نفر از آنها ایرانی هستند. در ادامه این گزارش آمده است: از میان 9 شهروند ایرانی که در زندان‌های عربستان به‌سر می‌برند، 6نفر از آنها تحت تحقیق و بازجویی، یک نفر محکوم، یک‌نفر محکوم و به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شده است و دیگری مدارکش در حال بررسی در دادستان عمومی است. طبق این گزارش، از میان این

 5037 زندانی، 4241 نفر از آنها شهروند سعودی، 276 نفر شهروند یمنی، 220 نفر شهروند سوری،

82 نفر شهروند پاکستانی، 60 نفر شهروند مصری،

 9 نفر شهروند ایرانی و 3 شهروند فیلیپینی هستند.

سرپرست موقت دانشگاه آزاد درباره تحولات این دانشگاه به مجلس گزارش می‌دهد؛ ایلنا  محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب تهران و از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در توییتی از حضور علی محمدنوریان سرپرست موقت دانشگاه آزاد در یکی از جلسات هفته آینده این کمیسیون خبر داد. وی توییت کرد: یک‌شنبه آینده سرپرست موقت دانشگاه آزاد برای ارائه گزارش تحولات جاری در دانشگاه در کمیسیون آموزش و تحقیقات حاضر خواهد شد.

 روابط تهران و مسکو در عرصه‌های مختلف پیشرفت داشته است؛ ایسنا   دیمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه در پیامی به همایش فرهنگی- اجتماعی ایران و روسیه گفت: ایران و روسیه مشترکات زیادی برای همکاری‌های دو جانبه دارند و روابط آنها در سال‌های گذشته روند رو به رشدی را در تمام حوزه‌ها شاهد بوده است. وی تاکید کرد: همایش فرهنگی-اجتماعی ایران و روسیه در شهر اوفا مرکز جمهوری باشقیرستان، زمینه‌گذار توسعه روابط فرهنگی و نیز افزایش ارتباطات میان ایرانیان و روس‌ها می‌شود و می‌تواند برای گسترش روابط دو کشور نیز مفید باشد.

 محکومیت عملیات تروریستی در منطقه سینای مصر از سوی سخنگوی وزارت خارجه؛ فارس   بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله تروریستی داعش در منطقه سینا در مصر را که به کشته و مجروح شدن چندین نفر انجامید محکوم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد. وی هشدار داد: پراکندگی و فرار تروریست‌ها در پی شکست‌های سنگین آنها در عراق و سوریه خطری جدی برای کل منطقه و جهان است که هرگونه مماشات یا استفاده ابزاری از آنها موج تازه‌یی از تروریسم کور را در مناطق مختلف جهان در پی خواهد داشت.

 برای تداوم اقتدار پایدار در خزر باید به نیروی دریایی کمک کرد؛ ایرنا   علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) در بندرانزلی، در جمع خبرنگاران گفت: وجود اقتدار پایدار ایران اسلامی در دریای خزر، نمود زیادی دارد و باید به عنوان وظیفه برای تداوم این اقتدار، به نیروی دریایی ارتش کمک کرد. وی اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش، حرکت‌های خیلی خوبی انجام داده؛ هم نگاه درازمدت داشته و هم در زمینه سخت‌افزاری و ارتقای تجهیزات گام‌های ارزشمندی برداشته است. لاریجانی ادامه داد: نمونه بارز این مهم، دماوند ناوشکن جمهوری اسلامی ایران و سایر شناورهای ساخته شده در نیروی دریایی است که به دست دلیرمردان توانمند نداجا تولید شده است.

 تجمعات مقابل مجلس ساماندهی می‌شود؛تسنیم   سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محل مشخصی برای تجمعات مردمی مقابل پارلمان پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: 2نوع مراجعه توسط مردم به مجلس داریم؛ یکی مراجعات مربوط به ملاقات‌ها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی است به‌طوری که موکلین از حوزه‌های انتخابیه مختلف و از استان‌های دور و نزدیک با نمایندگان‌شان هماهنگ می‌کنند و به تهران می‌آیند و لازم است نمایندگان‌شان ملاقات داشته باشند. نماینده ورامین اضافه کرد: لذا پیشنهاد این است محل و مکان مشخصی برای تجمعات مردمی درنظر بگیریم که هم مردم، صنف‌ها و گروه‌های مختلف بتوانند در آن محل تجمع کنند‌ و فریاد و صدای خودشان را به وکلای مردم برسانند و هم اینکه از سوی دیگر مشکل امنیتی، انتظامی و حفاظتی برای مجلس پیش نیاید.

 خواسته جوانان را از یاد نمی‌بریم؛ برنا  معاون اول رییس‌جمهوری نوشت: خواسته جوانان در انتخابات را فراموش نخواهد کرد. اسحاق جهانگیری در توییتر خود نوشت: «جوانان مهم‌ترین سازندگان حماسه انتخاباتند، نقش و خواست‌شان را از یاد نمی‌بریم.»

 تقویت روابط تهران و دوحه نتیجه محاصره قطر است؛ ایسنا  وزیر امور خارجه انگلیس گفت که قطع روابط قطر و عربستان‌سعودی به تقویت روابط میان تهران و دوحه منجر شده است.  بوریس جانسون در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی به موضوع قطع روابط میان قطر و چند کشور عربی حوزه خلیج‌فارس پرداخت و گفت: تنش در عربستان و قطر به نتایج ناخوشایند انجامیده است و بریتانیا برای کاهش این تنش‌ها تلاش می‌کند.  او به توییت‌های پیاپی رییس‌جمهور امریکا اشاره کرد و گفت که آرزو می‌کند، می‌توانست مانند ترامپ از توییتر بیشتر استفاده کند زیرا وی از این شبکه اجتماعی برای تعامل با مردم بهره می‌برد.

 ریاض تکیه‌گاه قابل اعتمادی برای اعراب نیست؛ تعادل  دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت: ریاض تکیه‌گاه قابل اعتمادی برای اعراب نیست.  حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: چهار کشور که امروز در کنار عربستان و علیه قطرند هم توسط سعودی، قربانی خواهند شد. ریاض دیگر تکیه‌گاه سیاسی خوب و قابل اعتماد برای اعراب نیست.

 جلسه دادگاه شکوری‌راد و منصوری در دادگاه انقلاب؛ تعادل  علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران از جلسه دادگاه خود و آذر منصوری در شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب در روز شنبه خبر داد.  شکوری‌راد در توییتر خود نوشت: پس از آقایان خاتمی، صفایی، جلایی‌پور، نعیمی‌پور و کاشفی فردا من و خانم منصوری به اتفاق وکلای‌مان در شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب به دفاع خواهیم پرداخت.

 دیوان عدالت اداری در رسیدگی به پرونده بورسیه‌ها هیچ محدودیتی ندارد؛ ایلنا   رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه دیوان هیچ محدودیتی در رسیدگی به پرونده بورسیه‌ها ندارد، گفت: دیوان عدالت اداری اگر تخلفی از قوانین و مقررات شده باشد، رسیدگی می‌کند.  محمدکاظم بهرامی در ارتباط با آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت دانشجویان بورسیه و در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد دیوان عدالت اداری در رسیدگی به این پرونده‌ها حکم به بازگشت مجدد دانشجویان به تحصیل بورسیه بدهد یا خیر، گفت: دیوان عدالت اگر تخلفی از قوانین و مقررات شده باشد، رسیدگی می‌کند.

 

ارسال نظر