روی خط نیرو

۱۳۹۶/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۴۳۶

 آبگیری سد گلورد با حضور وزیر نیرو

ایسنا| مدیرعامل آب منطقه‌یی استان مازندران از آبگیری سد گلورد با حضور وزیر نیرو خبر داد.

ابراهیم یخکشی از سد گلورد به عنوان سومین سد مهم مازندران بعد از سدهای البرز و شهید رجایی نام برد و اظهار کرد: با احداث این سد علاوه بر تامین آب شرب 3شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه آب کشاورزی 25هزار هکتار از اراضی پایین‌دست نیز تامین می‌شود.

وی افزود: به علاوه امکان کنترل سیل شهر نکا و روستاهای پایین‌دست با توجه به سیل‌های بزرگ قبلی و وقوع خسارات جانی و مالی فراوان به وجود آمده و شهر نکا از سیل ایمن می‌شود. مدیرعامل آب منطقه‌یی استان مازندران با اشاره به این امر که در ساخت سد گلورد نکا از تکنولوژی‌های پیشرفته سدسازی استفاده شده است، یادآور شد: از دیگر مزیت‌های این سد تولید برق دو واحد نیروگاه به ظرفیت‌های 4و 3.5 در پای سد و نیز در مسیر انتقال آب شرب است. یخکشی گفت: با آبگیری سد فضای تفریحی و تفرجگاهی که همزمان طرح آن توسط آب منطقه‌یی درحال تهیه بوده، ایجاد که این خود منجر به توسعه و رونق گردشگری می‌شود.

 صدور مجوز احداث نیروگاه بادی در پاکستان

ایرنا| مدیرعامل شرکت«نیروگاه بادی ایران-پاک» فعال در زمینه تولید انرژی اعلام کرد که شرکت ملی برق این کشور مجوز احداث نیروگاه بادی 50 مگاواتی توسط بخش خصوصی ایران در ایالت سند پاکستان را صادر کرده و اجرای این طرح به زودی آغاز خواهد شد.

خرم سعید گفت: شرکت ملی برق پاکستان پس از گذشت 10سال از اعلام آمادگی بخش خصوصی ایران برای احداث نیروگاه بادی در پاکستان اخیرا مجوز لازم برای احداث نیروگاه بادی در ایالت سند را صادر کرده است. از زمان امضای برجام و لغو تحریم‌های هسته‌یی ایران، پاکستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران بوده و اعطای مجوز احداث نیروگاه بادی به شرکت‌های ایرانی ازجمله بخشی از پیشرفت‌های حاصل شده در مناسبات اقتصادی و تجاری پاکستان و ایران در دوره پس از برجام محسوب می‌شود.

 تامین 20‌درصد برق ادارات دولتی از انرژی‌های نو

پاون| مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: دولت مقرر کرده است سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و تمام ادارات دولتی موظف هستند در طول 5 سال آینده 20‌درصد از مصارف خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند، سازمان‌های اداری اگر این کار را انجام ندهند باید هزینه بالایی را برای مصارف خود بپردازند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: دولت مقرر کرده است سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و تمام ادارات دولتی موظف هستند در طول 5 سال آینده 20‌درصد از مصارف خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند، سازمان‌های اداری اگر این کار را انجام ندهند باید هزینه بالایی را برای مصارف خود بپردازند. مهندس «حسین صبوری» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در نشست خبری روز گذشته با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر کاهش 10درصدی مصارف وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی گفت: در مصوبه دولت آمده است که مصارف سازمان‌های دولتی در کشور تا 10‌درصد و در تهران تا 20‌درصد باید کاهش یابد.

وی ادامه داد: با گرم شدن هوا در تابستان و ورود سامانه‌های سرمایشی به مدار، 2هزار مگاوات به میزان مصرف برق افزوده می‌شود که طبق مصوبه دولت باید تا 10‌درصد کاهش یابد.

صبوری با بیان این مطلب که پیک مصرف برق تهران در سال گذشته به 4400 مگاوات رسید که نسبت به سال 94 حدود 6‌درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال نیز با حدود 6‌درصد رشد مصرف در زمان پیک مواجه باشیم و پیک مصرف برق تهران در تابستان سال جاری به 5هزار مگاوات برسد.

 

ارسال نظر