چهره‌های استانی

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۶۰

فضاسازی علیه بانک‌ها جنگ روانی دشمن است

شیراز|

روزنامه 7 تیر شماره 855نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: فضاسازی‌ها و طرح شایعه در زمینه ورشکستگی برخی بانک‌ها و موسسات مالی مصداق امروزی جنگ روانی دشمن است که در عرصه اقتصاد ظهور یافته است. به گزارش ایرنا، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه نماز عید سعید فطر در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز افزود: دشمن به دنبال تضعیف اقتصاد ایران است و از این رو باید توجه داشت که به جنگ روانی دشمن بها ندهیم. نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در ادامه با یادآوری سفر یک ماه گذشته رییس‌جمهوری امریکا به عربستان سعودی و مواضع خصمانه این کشورها در ارتباط با ایران گفت: دشمن در اجرای این سیاست‌های خصمانه به دنبال ایجاد فضایی است که در سال‌های دهه شصت دنبال می‌شد و از این رو، زنگ خطری برای ماست که با هوشیاری و بیداری، همچون گذشته توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم. آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: این روزها فرزندان ملت در نقاط مختلف کشور گروه‌های تروریستی را دستگیر می‌کنند و به مجازات می‌رسانند اما این رویکرد خصمانه دشمنان تداوم دارد. نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به طرح مسائل و مشکلات مناطق محروم شهر شیراز در حضور مسوولان، اهتمام بیشتر مسوولان برای رفع این مشکلات را خواستار شد.

 

نگاه رسانه‌های استان مرکزی در حوزه صنعت و تولید تخصصی شود

مرکزی|

روزنامه 7 تیر شماره 855مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پتروشیمی شازند گفت: نگاه تخصصی رسانه‌های استان مرکزی در حوزه صنعت و تولید افزایش یابد. به گزارش «تعادل» و به نقل از تسنیم، حسن رجبی با اشاره به ضرورت افزایش رویکردهای تخصصی رسانه در عرصه تولید و اقتصاد و صنعت کشور اظهار داشت: امروزه توجه صاحبان سرمایه نیز به سمت رسانه‌ها معطوف شده زیرا از این طریق با تسلط بر اذهان عمومی می‌توانند بازاری مناسب برای محصولات خود فراهم کنند. این در حالی است که در گذشته هر آنچه تولید‌کنندگان عرضه می‌کردند فروخته می‌شد اما با افزایش تولید‌کنندگان بازار به سمت رقابتی شدن حرکت کرد و در این مسیر رسانه‌ها به عنوان ابزاری برای معرفی محصولات تولید شده به‌کار گرفته شدند و یک پل ارتباطی بین رسانه و اقتصاد ایجاد شد. او افزود: فضای جهانی، توسعه فناوری‌ها و بروز دگرگونی‌های گوناگون نشات گرفته از روند توسعه در کشور، مسوولان کشور را به سمت طرح‌های تحول ساختار اقتصادی سوق داده است و رسانه به عنوان ابزار توسعه بخش که به‌شدت در بخش آگاه‌سازی و ارتقا بخشی افکار عمومی و رونق بخشی فضای کسب و کار سازنده و رقابتی نقش برجسته دارد، مورد توجه قرار دارد.

 

بهره‌برداری از بیمارستان تنفسی زابل تا مردادماه

سیستان و بلوچستان|

روزنامه 7 تیر شماره 855رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل از بهره‌برداری بیمارستان تنفسی این شهرستان تا مرداد امسال خبر داد.

به گزارش «تعادل» و به نقل از ایسنا، نصیری اظهار کرد: این بیمارستان در حال حاضر از پیشرفت 85 درصدی برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل در ادامه افزود: این بیمارستان 64 تخت‌خوابی است و مجوز ساخت آن سال 91 صادر شده اما از سال 93 عملیات ساخت آن آغاز شده است. او خاطرنشان کرد: ساخت این بیمارستان به‌طور جدی یک سال و نیم به طول انجامید و در حال ساخت بخش‌های دیگری از این بیمارستان هستیم که با تکمیل و خرید تجهیزات لازم تا پایان مرداد ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. مشغول خرید و تهیه تجهیزات لازم این بیمارستان و تامین نیروی انسانی و پزشک آن هستیم. رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه سیستان کانون بیماری‌های سل در منطقه شناخته می‌شود نیاز به چنین بیمارستانی ضروری به نظر می‌رسید و این امر در دستور کار قرار گرفت. تاکنون بیش از 16 میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه شده که 7 میلیارد تومان آن از کمک‌های استانداری است و چنانچه این کمک‌ها نبود باید همچنان در انتظار ساخت و افتتاح این بیمارستان می‌ماندیم.

 

رفع مشکل تعاونی‌های بانوان لرستانی در دستور کار است

لرستان|

روزنامه 7 تیر شماره 855 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: پیگیری فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان و رفع مشکلات تعاونی بانوان در دستور کار است.

به گزارش «تعادل» و به نقل از مهر، لیلا سلاحورزی در کمیته‌یی که با حضور زنان فرشباف استان در استانداری برگزار شد، گفت: با تهیه نقشه فرش بومی لرستان و حمایت از طراحان فرش بومی می‌توان چشم‌انداز، سیاست‌ها و راهبردهای توسعه فرش استان را در آینده نزدیک ترسیم کرد. او با بیان اینکه حدود ۵هزار نفر در حوزه بافت فرش و تابلو فرش در استان فعالیت می‌کنند، افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود در این حوزه می‌توان شاهد اشتغال‌زایی تعداد بی‌شماری از نیروی فعال و جویای کار در این عرصه بود. مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان به کیفیت بافت فرش استان لرستان پرداخت و اظهار داشت: با اطلاع‌رسانی و حمایت و تقویت تعاونی‌های فرش استان تا حدودی می‌توان فرش استان را به برندی خاص و کشوری ارتقا داد. سلاحورزی با اشاره به مشکلات تعاونی‌های فرش در استان گفت: اکثر تعاونی‌ها فرش گلایه‌مند هستند که تامین اجتماعی بدون نظارت دقیق بیمه فرشبافان را در این حوزه قطع کرده است و از دیگر مشکلات آنان عدم پرداخت تسهیلات خوداشتغال‌زایی و نبود بازارچه فروش برای ارائه تولیدات است.

 

ارسال نظر