اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۶۱۴

پشتیبانی صنعت بیمه از تمامی شهروندان

رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که صنعت بیمه کشور، پشتیبانی لازم را از تمام شهروندان و فعالیت‌های اقتصادی در برابر خطرات گوناگون به عمل آورد.

به گزارش«تعادل» همتی در بخشی از پیام خود با بیان اینکه بیمه مرکزی مسوولیت ارائه گزارش از فعالیت‌های موسسات بیمه در ایران و پیشنهاد مقررات و ارائه برنامه کسب وکار شرکت‌های متقاضی فعالیت بیمه‌گری به شورای عالی بیمه جهت بررسی، تصویب یا تایید آنها را عهده‌دار است، افزود: بیمه مرکزی همچنین وظیفه دارد بر اجرای تصمیمات و مقررات مصوب شورای عالی بیمه از سوی بیمه‌گران، بیمه‌گذاران و واسطه‌های بیمه نظارت کند؛ وظیفه دیگر بیمه مرکزی انجام امور بیمه اتکایی اجباری جهت اطمینان از سلامت و صحت امور در صنعت بیمه و نظارت نهادی بر آن است. بیمه مرکزی وظیفه تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران را نیز طبق قانون بر عهده دارد.

روند رشد قیمت سکه متوقف شد

روند صعودی قیمت سکه و دلار دیروز سه‌شنبه در بازار متوقف و قیمت‌ها با کاهش همراه شد.

به گزارش«تعادل» قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار ارز و سکه دیروز تهران با ۶ هزار و ۵۵۰ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۲۱۳هزار و ۱۵۰تومان بود.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۲هزار تومان افت، یک میلیون و ۱۷۷هزار تومان داد و ستد می‌شود. نیم سکه نیز دیروز با یک هزار تومان رشد قیمت ۶۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان و هر ربع سکه بهار آزادی نیز با ۲هزار تومان افزایش۳۷۴هزار و ۵۰۰ تومان قیمت خورد. در عین حال هر قطعه سکه گرمی نیز بدون تغییر قیمت ۲۵۱هزار تومان بود.

همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۴۰۴تومان کاهش، ۱۱۳هزار و ۹۵۵تومان ارزش‌گذاری شد.

هر دلار امریکا نیز دیروز با افت ۱۰تومانی به قیمت ۳۷۵۱تومان، یورو با ۳تومان کاهش ۴۲۶۶تومان و هر پوند انگلیس هم با ۹تومان کاهش ۴۸۶۵تومان بود.

 همانطور که کارشناسان بازار ارز مدتی قبل پیش‌بینی کرده بودند، روند کاهشی و ثبات نسبی دلار دوام نیاورد و در روزهای اخیر در مسیر افزایش قرار گرفت. تحلیلگران بازار ارز از شرایط موجود بازار به عنوان آتش به اختیار در بازار ارز تعبیر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، قیمت دلار از پایان سال قبل و در ماه‌های ابتدایی سال جاری در کانال ۳۷۰۰تومان قرار داشته و کمتر زمانی پیش آمد که دچار نوسان شود. این درحالی است که حتی تا نیمه خرداد ماه امسال روندی رو به عقب را طی و حتی تا ۳۷۲۵تومان نیز کاهش یافته و در همین رنج قیمت باقی مانده بود.

در زمانی که دلار در شیب کاهشی و رو به پایین قرار داشت، تحلیلگران بازار ارز تاکید داشتند که با توجه به کاهش تقاضا در بازار و از سویی دیگر تزریق ارز با قیمت پایین از سوی بانک مرکزی شرایط در این حالت باقی مانده اما نمی‌تواند پا برجا باشد.

درحالی پیش‌بینی بر این بود که اواخر خرداد ماه روند افزایشی نرخ دلار آغاز شود که تحولات اخیر بازار ارز موید پیش‌بینی کارشناسان است. این در شرایطی است که نرخ دلار از اول هفته جاری شیب تندتری برای افزایش پیش رو گرفته و تا روزدوشنبه تا نرخ ۳۷۶۵تومان نیز در برخی ساعات پیش رفته بود.

ادغام به شرط حفظ حقوق سپرده‌گذاران

با وجود اخبار متفاوت و پراکنده‌یی که در رابطه با ادغام موسسه اعتباری کوثر، ثامن و بانک مهر اقتصاد مطرح می‌شود، اعلام رسمی سیاست‌گذار پولی حاکی از آن است که این پیشنهاد از سوی مدیران آنها مطرح شده و توافقات اولیه‌یی در این باره وجود دارد، اما در نهایت اگر تشخیص بانک مرکزی بر ادغام باشد و خللی در حقوق سپرده‌گذاران ایجاد نکند، ادغام انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در مدت اخیر اخباری از سوی برخی منابع در رسانه‌ها منتشر شد که اعلام می‌کرد قرار است با ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد که دارای مجوز از بانک مرکزی نیستند و موسسه دارای مجوز کوثر، بانک کوثر تشکیل شده و از اول تیرماه امسال فعالیت خود را آغاز کند. حتی عنوان شده بود که این بانک حداقل ۱۲۰۰ شعبه در کشور داشته و جای نگرانی برای سپرده‌گذاران وجود ندارد.

با انتشار این اخبار به جای اینکه اطمینان بیشتری به سپرده‌گذاران بانک و موسسات مذکور داده شود و از شرایط پیش‌روی محل سپرده‌گذاری خود مطمئن باشند، اعلام ادغام آن هم در فضای ملتهبی که اکنون بر شبکه بانکی حاکم شده بیش از ایجاد اعتماد، نگرانی سپرده‌گذاران را به همراه داشت، به‌طوری که در مقابل موسسه ثامن تجمعاتی از سوی سپرده‌گذاران برای دریافت وجوه خود انجام شد یا حتی در موارد دیگر نیز برخی گزارش‌های دریافتی حاکی از آن بود که مردم برای دریافت وجوه خود یا پرس و جو در مورد وضعیت پیش‌رو مراجعه کردند.

با وجود اطلاعیه‌هایی که این موسسات منتشر و در رابطه با شرایط ادغام خود توضیحاتی ارائه کرده و به گونه‌یی اخبار منتشره در فضای مجازی را تایید نکردند، آرامشی برای سپرده‌گذاران به همراه نداشت تا اینکه بانک مرکزی در نخستین واکنش خود از شرایط موسسه ثامن سخن گفته و در مجموع به سپرده‌گذاران اطمینان داد نگرانی در رابطه با منابع آنها وجود ندارد.

اما در تازه‌ترین اعلام وضعیتی که از سوی فرشاد حیدری معاون نظارت بانک مرکزی، در رابطه با شرایط ادغام یا دریافت مجوز بانک مهر اقتصاد، موسسه ثامن و کوثر انجام شده است، وی این ادغام را در نهایت منوط به تشخیص بانک مرکزی و حفظ حقوق سپرده‌گذاران دانسته است. موسسه اعتباری ثامن از موسسات متقاضی دریافت مجوز از بانک مرکزی بوده و سپرده قانونی نزد بانک مرکزی قرار داده و در حال پیوستن به مجموعه مجازهای بازار پول است، بنابراین فرآیند قانونی و رسیدگی به تقاضای ثامن در حال انجام است و ممکن است منجر به صدور مجوز یا ادغام با یکی از بانک‌ها و موسسات اعتباری شود.

 

ارسال نظر